[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:59

Haha, weer wat bijgeleerd ;) Ik wist het verder ook niet hoor.
Ik werk ook met de pollenradar als indicatie :j Toen de grassen in bloei gingen volgens de radar merkte je ook dat de 3 pillen niet meer genoeg ware voor [***] en hij toch weer wat ging schudden. Bij verhoging naar 4 werd het weer rustig, tot een maand later het echt mooi weer werd en alles nog meer in gang schoot. Nu met 5 lijkt het gelukkig goed te blijven dus hopelijk kunnen we binnenkort weer naar 4 of 3 :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:10

[***] schreef:
Haha, weer wat bijgeleerd ;) Ik wist het verder ook niet hoor.
Ik werk ook met de pollenradar als indicatie :j Toen de grassen in bloei gingen volgens de radar merkte je ook dat de 3 pillen niet meer genoeg ware voor Cobe en hij toch weer wat ging schudden. Bij verhoging naar 4 werd het weer rustig, tot een maand later het echt mooi weer werd en alles nog meer in gang schoot. Nu met 5 lijkt het gelukkig goed te blijven dus hopelijk kunnen we binnenkort weer naar 4 of 3 :)

het is echt zielig voor ze
de mijne piept van ellende.....
was vorige week rondje wezen stappen met neusnetje , het laatste stukje [ 10min] waren vreselijk ...gooien briessen schuren
toen ik zijn hoofdstel afdeed trilden zijn neusvleugels hevig en was zijn mond erg warm
eerst met de slang zijn neus en mond af laten koelen en schoongemaakt toen knapte hij wat op

ook stom van mij geweest om de pillen die ik door het voer geef na het rijden te geven dat was 3 uur later dan de dag ervoor, ik denk dat de pillen uitgewerkt waren

rijden doe ik nu niet meer [ had al 5 weken niet meer gereden ] tot de pollen weg zijn....het is niet anders
Ben al blij dat hij zich weer laten pakken en naar me toe komt in de wei.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:13

Die heeft het dan wel erg zitten, zo erg heeft [***] het gelukkig niet. Traanogen en loopneus (gewoon waterig) ja, en schudden, briesen en jeuk aan neus/bovenlip. Maar zelfs dat was in zekere zin rijbaar, alleen niet zo fijn natuurlijk. En dat is nu allemaal weg, op een occasioneel krabben na maar dat is meer door de insecten heb ik het idee (hij krabt ook anders).

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:18

[***] schreef:
Die heeft het dan wel erg zitten, zo erg heeft Cobe het gelukkig niet. Traanogen en loopneus (gewoon waterig) ja, en schudden, briesen en jeuk aan neus/bovenlip. Maar zelfs dat was in zekere zin rijbaar, alleen niet zo fijn natuurlijk. En dat is nu allemaal weg, op een occasioneel krabben na maar dat is meer door de insecten heb ik het idee (hij krabt ook anders).

tranen en loopneus heeft hij niet
hij is op alles pos getest
gras en boompollen myten en insecten
hij heeft jeuk aan neus en in de mond, door het schuren over de grond is het slijmvlies droog en soms gewoon paars en zitten er blaren van wrijving
nu met meer pillen gaat het wel beter, vind het zo sneu voor hem het is zo`n lief dier en hij snapt er niks van

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:32

Die van ons was gister ook nogal druk. Zal wel in de lucht gezeten hebben of zo.

Ceterizine deed bij haar niets. wij zijn overgegaan op loratadine. Dit werkt beter.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:44

De DA had immers aangeraden 2x daags eerst 1pil per 25kg en na een paar dagen te halveren.
Mocht hem ook gewoon rijden, kon verder geen kwaad.
Doe dus ook enkel wat stap/draf en evt galop lang en laag of rondje bos.
Is een paard wat ik normaliter op Z-niveau trainde dus dit stelt voor hem niet zoveel voor qua werk.
Na max 5 minuten ga ik een paar rondjes stappen.
Heb niet het idee dat hij last heeft van het rijden, het is meer dat het nu gewoon niet echt beter lijkt te worden. Ik kijk het nog even aan (ik rij bijna niet, hooguit 3x per week) en anders minder ik weer in de pillen.

Per 1 augustus verhuist hij waarschijnlijk naar een stal een heel eind verderop, hopelijk heeft hij daar minder last.

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:13

janouk schreef:
TinGu schreef:
Charmante foto's! :=

Jouw muts en netjes past iig nog bij je paard qua kleur. Guus moet het doen met blauw....
Welke krijgen dan ook altijd hele vreemde blikken als we buiten rijden, en opmerkingen als "ahh dat paard is geblinddoekt!" _O-

Hier worden we ook geregeld aangesproken dat ze het zo zielig vinden dat Janouk geblindoekt is. :+ :D leggen we weer braaf uit dat ze door het net heen kan kijken.

Als het mooi weer is zeg ik altijd: "Jij draagt toch ook weleens een zonnebril?" Hebben ze niet van terug _O-

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:06

Die is wel sterk ja!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 15:57

Het gaat goed met Wes. Hij heeft nu 3 cranio sacraal behandelingen gehad en schud niet meer onder het rijden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 17:40

Fijn zeg! Heeft hij een allergie of schud hij om een andere reden? Doet de Osteopaat de behandelingen?

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 18:03

Oh wat goed!!
Geert doet het op dit moment ook best weer goed maar de regen heeft ook geholpen voor hem

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 18:11

Wesco schreef:
Het gaat goed met Wes. Hij heeft nu 3 cranio sacraal behandelingen gehad en schud niet meer onder het rijden.

Ssstttt, niet de goden verzoeken. Janouk loopt ook super en staat de hel dag buiten zonder shaken na de cranio behandelingen. *\o/*

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 01:48

Nee ze is alleen cranio sacraal therapeut. Wes heeft geen allergie, hij had hoofdpijn. Bij de overgaan van hoofd naar hals daar zat het pijn punt.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:51

Tip voor mensen die naar Engeland op vakantie gaan en loratadine voor hun paard gebruiken. In de Pound shops heb je doosjes van 14 stuks pillen voor 1 pond dus

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:27

Fijn dat Wes en Janouk goed gaan zeg!

Guus deed het qua schudden ook redelijk tot goed de laatste tijd. Was nog aan het overwegen om toch cetrizine of loratidine bij te gaan geven, maar momenteel staat Guus flink kreupel |(
Op stal en op de wei heeft hij geen last van schudden, dus nog maar ff alles zo laten.

Hij staat nu een week op metacam wat niet afdoende helpt, en eigen DA en ik hebben meningsverschil waar het zit, dus woensdag gaat en andere kliniek een algeheel kreupelheidsonderzoek doen, uitverdoven en foto's nemen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:37

He sjit zeg! -O-
Waar denk je zelf dan dat het zit?

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 06:24

DA dacht linksvoor, waarschijnlijk een hoef(been)kneuzing omdat hij daar gevoelig is op de straal en zn pas naar achteren niet afmaakt. Hij zei dat hij daarom kreupel lijkt rechtsvoor, omdat hij zich op dat been laat vallen.

Echter vond ik rechtsvoor ook kreupel, hij loopt zowel op de zachte als harde volte linksom beter dan rechtsom, dus volgens mij zit er rechts ook iets niet goed. Ik dacht eerst vanuit de schouder, omdat hij kort loopt, maar dat kan ook vanuit de hoef komen, dus denk dat daar iets niet lekker zit.

Vooral omdat links nu met de metacam niets meer te zien is, en hij rechts nog net zo slecht loopt als voor de metacam.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 06:49

:(:) tingu beterschap

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 07:45

Is soms moeilijk te zien he waar het precies zit.
Nou hopelijk valt het een beetje mee

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:27

Tingu wat sneu! Hopelijk knapt hij helemaal weer op.

Iemand die bij mij in de buurt ervaring heeft met cranio sacraal behandelaars?

Ik heb een jaar of 2 terug er wel Ellen Door Menalda bij gehad voor een check, die was zeer tevreden en vond haar mooi los en soepel.
Maar als ik jullie positieve berichten lees mbt het shaken lijkt mij dat het proberen wel waard.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:30

Mijn Tinker heefft ook een pollenallergie. zij schudde niet met haar hoofd maar werd benauwd en hoesten.
Maar ik heb haar nu vanaf 24 april continu aan de flixotide met puffer. mischien ook voor sommige hier om dat te proberen? als ik zie wat jullie voor die pilletjes betalen is dit mischien ook een optie. ik betaal 71.00 euro voor 2 puffers kan ik 45 dagen mee doen.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:16

OleJon schreef:
Mijn Tinker heefft ook een pollenallergie. zij schudde niet met haar hoofd maar werd benauwd en hoesten.
Maar ik heb haar nu vanaf 24 april continu aan de flixotide met puffer. mischien ook voor sommige hier om dat te proberen? als ik zie wat jullie voor die pilletjes betalen is dit mischien ook een optie. ik betaal 71.00 euro voor 2 puffers kan ik 45 dagen mee doen.

Dit is voornamelijk voor astma patiënten (dus voor de longen en luchtwegen) en niet voor de irritatie van de neus zoals bij headshakers meestal het geval is... Dus geen vervanging voor de cetirizine.
Wel handig als je paard er ook nog van gaat hoesten!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:36

Ik heb zelf ook flixotide,maar hoe puf je dat bij een paard, dat moet dan toch ook via de mond?
Ik heb altijd last van bijwerking, hese stem, schimmelinfectie in de keel. En jaaa ik spoel goed daarna!
Vind het best rotspul,dus gebruik het alleen als de boel echt flink ontstoken is.

Bij een paard gaat het idd vooral om de neus,die geirriteerd is bij pollenallergie.
al kan het inderdaad wel ondersteunend werken bij hoesten

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:01

Flixotide zou voor mij ook niet direct eerste keus zijn denk ik. Je hebt van die mooie vernevelaars voor paarden, maar dat moet je paard ook maar net accepteren.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:41

NRJ schreef:
OleJon schreef:

Dit is voornamelijk voor astma patiënten (dus voor de longen en luchtwegen) en niet voor de irritatie van de neus zoals bij headshakers meestal het geval is... Dus geen vervanging voor de cetirizine.
Wel handig als je paard er ook nog van gaat hoesten!

Flixotide is een corticosteroide onderdrukt allergieen, dacht mischien ook wat voor jullie? :j
De Tinker hoest dan omdat die allergisch is van graspollen en niet van de Flixotide.
Het was goed bedoeld :\