[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:36

Amber2106 schreef:
@lissie_zigor Ik voer Magnesium Chelaat aan mijn fjord. Dat ik hem kocht in oktober had hij een hele dikke nek/manenkam en sinds ik dit geef, gaat het een stuk beter en zie ik duidelijk verschil. Eerst had ik Magnesium Citraat van Groene Os gegeven maar Magnesium Chelaat - van Paard Natuurlijk - werkt voor Chris beter. http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... nesium.htm

Dankjewel! Ik heb afgelopen week ook een MLD behandeling laten doen bij zigor en hij heeft geen jeuk. Ik laat het deze week nog een keer herhalen. De verharding bij zijn manenkam en boven zijn staart zijn minder geworden..

Zal inderdaad ook magnesium gaan voeren

Quro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:55

Mies schreef:
[ [url=m/Pl0nlM.jpg]Afbeelding[/url] ] Dag 1 nieuwe deken.
[ [url=m/Hk0oz5.jpg]Afbeelding[/url] ] Dag 2 .. :')

Haha, ja hij wil zijn vlekken laten zin. Logisch. Kijkt niet zo blij ook.. :(:)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:26

Quro schreef:
Good heavens wat een horror Henny!!!
Mag ik zeggen dat ik hoop dat hij minstens zo erg heeft geleden als jouw paarden voor zijn dood?
Want dat zou een mooie karma bus zijn.

Over karma gesproken :)
Even off-topic.
We hadden het eindelijk voor elkaar dat de burgemeester de nieuwe Wet aanpak Woonoverlast in werking wilde laten treden. Ik kreeg 's middags om 17:00 u. een telefoontje dat de burgemeester na een lange vergadering deze beslissing had genomen. Joh wat een opluchting voor ons. Daags erna hoorde ik van andere buren dat de buurman die middag ervoor een hersenbloeding heeft gekregen. Dus zo ongeveer hetzelfde tijdstip als dat de burgemeester groen licht gaf in onze richting.

In elk geval hoop ik dat hij aan gene zijde of waar dan ook er inmiddels achter is dat wraak nooit loont :)

Gelukkig hebben we ook nog 1 kerngezonde merrie. Deze was hengstig ten tijde van de vergiftiging en we hadden haar tijdelijk in een andere weide gezet omdat in onze kleine kudde ook de jaarling hengst liep.
Dat is haar geluk geweest en haar is de vergif ellende bespaard gebleven.
Onze kleine kudde bestaat uit 2 oudere merries met elk hun jong van geboortejaar 2010 die we erbij gehouden hebben. Ze zijn allemaal heel close familie maar de gezonde merrie heeft dus ook geen greintje last van zomereczeem.

Sara18

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:37

Meer paarden bij wie de rambo deken toch iets wat strak op de schoft trekt? Haflinger van 1,40 met deken maat 185.een grotere maat gaat zeker te groot zijn.. Ik ben wat bang voor schuirplekken

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:42

Henny, wat ontzettend heftig is dat geweest. Nu eindelijk rust,

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:48

Saravda schreef:
Meer paarden bij wie de rambo deken toch iets wat strak op de schoft trekt? Haflinger van 1,40 met deken maat 185.een grotere maat gaat zeker te groot zijn.. Ik ben wat bang voor schuirplekken

Ja, onze oude rambo deken van 175 was ineens te klein voor onze new forest van ongeveer 1,48. Wij hebben er nu een 1,85 op liggen. Onderkant wel wat te lang dus hebben we omgeslagen.
Deken ligt trouwens nog niet op hier. Gaat wonderbaarlijk goed!

Sara18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:56

Saskia9 schreef:
Saravda schreef:

Ja, onze oude rambo deken van 175 was ineens te klein voor onze new forest van ongeveer 1,48. Wij hebben er nu een 1,85 op liggen. Onderkant wel wat te lang dus hebben we omgeslagen.
Deken ligt trouwens nog niet op hier. Gaat wonderbaarlijk goed!

Oh dat is fijn! Een maatje 195 is bij die van mij echt te groot... Balen. Tot nu toe geen enkele degen gevonden die perfect past

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:23

Koekeroekus schreef:
Zijn hier ook mensen die hun paard bijvoeren vanwege ouderdom?

Ponybeest hier is wat afgevallen. Nog niet te dun maar hij moet niet dunner worden. Als het gras straks gaat groeien komt dat wel weer bij maar is er een dikmaker waar niet al te veel suiker zit?

Had zelf bietenpulp al gevonden en kreeg de tip voor maisvlokken maar dat lijkt me dan weer enorme suikerbom. Lijkt me dat ik daarmee de ze ga triggeren.

Senior Priores! Wel eerst een paar uur goed laten weken alvorens je het geeft

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:29

Saravda schreef:

Rambo heeft ook maat 190, is breder en niet veel langer dan 185, misschien is die maat wel goed?

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:36

Ik ben erg benieuwd hoe die van mij zich houd. Gek genoeg zijn de ‘hele lichte voortekens’ van de jeuk weer compleet weg en staat ie lekker zonder deken. Ben benieuwd of ik dan nu de combi voor hem gevonden heb? We kijken het maar dag voor dag en zodra ik het idee krijg dat ie kriebels heeft gaan we de deken op doen. Hij staat voor nu rustiger dan alle niet eczemers. Momenteel krijgt ie; fibra anti itch, tectonik en we eindigen van een kuur extra vitamines ivm een infectie.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:48

Koekeroekus schreef:
Zijn hier ook mensen die hun paard bijvoeren vanwege ouderdom?

Ponybeest hier is wat afgevallen. Nog niet te dun maar hij moet niet dunner worden. Als het gras straks gaat groeien komt dat wel weer bij maar is er een dikmaker waar niet al te veel suiker zit?

Had zelf bietenpulp al gevonden en kreeg de tip voor maisvlokken maar dat lijkt me dan weer enorme suikerbom. Lijkt me dat ik daarmee de ze ga triggeren.

Ik heb ze op geweekte grasbrok staan. Ik koop dat gewoon bij een boer,Hartog verkoopt het ook.
En ze eten hier onbeperkt voordroog.
Is wel behoorlijk rijk merk ik,want appie doet het er super goed op.
Ik vul aan met marstall force vitamine en hij krijgt wat musli door de grasbrok omdat hij het gewoon zo niet eet :P
Suiker let ik niet meer op eigenlijk,dat zit namelijk ook in gras en hooi!.

Voor alsnog staat meneer zonder deken, weinig vliegjes bij ons.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:48

Quro schreef:
Mies schreef:
[ [url=m/Pl0nlM.jpg]Afbeelding[/url] ] Dag 1 nieuwe deken.
[ [url=m/Hk0oz5.jpg]Afbeelding[/url] ] Dag 2 .. :')

Haha, ja hij wil zijn vlekken laten zin. Logisch. Kijkt niet zo blij ook.. :(:)

Haha sacherijnige merrie }>

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:04

Zon varken heb ik ook...
Vrijdag en dinsdag... :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:07

:')

Hier nog kaal gelukkig!

dor1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:12

Hier staat meneer ook nog kaal en hoop dit zo lang mogelijk vol te houden allen wil ik tijdens het rijden wel een deken op doen aangezien we dan door de bossen gaan maar weet niet welke dekens daar goed voor zijn. Mag ik vragen welke jullie hebben of aanbevelen. Foto's wil ik graag zien als jullie die hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:15

Die van mij staat nu sinds een paar dagen onder de deken. Vraag:manen invlechten of los? Ik weet niet wat t beste is?

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:16

Hier gaan de manen in vlechten. Los gaat schuren en krijg je van die aan elkaar geklikte plakken

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:28

Ik heb vanavond de deken op gedaan. Nog geen last maar zag toch aardig wat beestjes vliegen.
Hoop het een beetje onder controle te kunnen houden nu!
Er zijn nog geen paardjes met jeuk toch?

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:33

Mijn pony heeft wel echt heel erg veel jeuk. Het is echt zielig gewoon. Ik hoop dat ze door de hormonen (ze is 2 en hengstig) nu even heftiger reageert en dat het later gewoon wat minder is.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 00:24

Mijne had dus jeuk aan haar oor en daardoor een kaal plekje(zie foto in eerdere post). Vandaag had ze ook een wontje op haar hoofd, ik vermoed geschuurd tegen de waterbak, maar weet het niet zeker. Heb dus ook de vliegenkap maar bij op gedaan.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 02:45

Hier de manen ook ingevlochten. Paard helaas maar 1 dag zonder deken gehad en toen gelijk jeuk. Maar die is behoorlijk ziek geweest, dus dat zal er nu ook allemaal nog uitkomen.

Lijkt me heerlijk om je paard zonder deken te kunnen zetten. Wat lastig toch altijd met deze temperaturen en veel regenval.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 08:41

Manen hier ook gevlochten, zijn veel te lang, wordt 1 grote klont onder de deken. En het is veel te warm als de zon er op staat.

Hier wel jeuk, alleen bij de schoft in de buurt. Verder gelukkig nog niet.
Wel al een kap op, ze heeft ook last van de pollen en de zon. Maar het beschermd gelijk haar oren, die begonnen al weer ruw te worden.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 08:44

Ik denk dat ik hier maar mee ga volgen :)
Mijn jaarling schuurt sinds kort. Manen zijn heel schilferig en droog en ook veel schilfers in vacht. Staart wortel is deels al kalend gekregen |(

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb gister gekeken maar kon geen luis ontdekken. Ga haar zsm wassen en dan kijken of het misschien beter wordt :j

Myrthe_bzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:04

Hallo!

Mag ik me hier ook melden?
Ik heb het vermoeden dat m'n haflinger zomereczeem heeft. Ik zie dat er een hoop symptomen overeen komen, en vroeg me af of jullie misschien kunnen zeggen wat jullie ervan denken als ervaringsdeskundigen?

Pony begon half maart opeens met staart en manen schuren, ook gaat ze liggen en dan haar buik over de grond schuren. Er is verder helemaal niks veranderd met de verzorging en voer. Haflinger is 11 jaar
Oud. Hiervoor schuurde ze niet veel

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:19

Eczeem kan natuurlijk altijd...maar buikschuren duidt ook wel vaak op iets voedingsgerelateerd...dus zou daar zeker ook naar kijken

Eerste stap is in ieder geval altijd goede eczeemdeken en kijken of dat scheelt