[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:10

je kan ze doorverwijzen naar dit topic Sigrid1182, lijkt mij prettiger werken, dan dat ze daar overspoelt word met allerlei prascend gebruikers, als ze er toch niet aan wilt...

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:37

@Testebeest: op die foto is zijn kaak voor dehelft geschoren. Dit was afgelopen zomer. Nu is hij helemaal geschoren omdat hij ook weer op stal staat.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:54

Eén week geleden alweer.. dank voor alle lieve sterkte wensen.
Sterkte ook aan hen die het onlangs ook moesten meemaken of voor hen die nog voor die beslissing staan. Het is k.u.t.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:01

Heel veel sterkte AniqueN :(:)

Eliana ook nogmaals :(:)

Lijkt mij ook een zo een moeilijke beslissing en zo ontzettend #$@.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:06

Aankomende donderdag komt de dierenarts voor de controle bloedtest. Ben wel erg benieuwd hoeveel de waarde gedaald is. Geef nu 3/4 pil, waar de DA het niet helemaal mee eens is, maar ze heet sindsdie nog nauwelijks afwezige momenten. Is met alles weer actiever en ook weer met normale regelmaat erg hengstig.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:14

Hoe geven jullie het pilletje? Mevrouw Haidie weet m overal uit te vissen en spuugt m weer uit of eet domweg eromheen. Of weigert gewoonweg pil in bietenpulp/appel/brood zelfs biks trapt ze niet meer in.....

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:17

Mijn opaatje trapt ook nergens meer in. Ik stop hem daarom altijd in zijn mondhoek net achter zijn tanden. Goed opletten dat hij hem niet meer uitspuugt en 9 van de 10 keer is hij dan ook weg.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:33

Ik geef het in een stukje winterpeen, snij die in de lengte een stukje in en stop het pilletje er klem tussen. Gaat zonder problemen :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 07:51

Ik geef hem in minikrentenbol. Groot succes. Hij wordt als eerste uit zijn emmer voer gevist. Ben nog steeds dankbaar voor deze tip :j

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:19

Eindelijk hebben we onze merrie bijna op,het gewicht waar we ZE graag hebben. Het andere voerbeleid werpt na iets meer als een maand zijn vruchten af.

Afbeelding
[/img]

[/[img]
Afbeelding

En we komen van hier
Afbeelding
[/img]

Afbeelding
[/img]

En,plus een nieuwe hooileverancier die mooier en,hopelijk ook beter hooi levert. De eerste levering zag er al heel goed uit.

@jaunipauli. Heel veel,sterkte en eliana heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing. Jullie hebben,de beste zorgen gegeven aan,jullie paarden.
Laatst bijgewerkt door llora op 27-10-15 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:32

Ziet er goed uit! Die van mij wordt juist snel te vet. En dat terwijl ze niks mag hebben.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:37

Tyrcanol schreef:
Ziet er goed uit! Die van mij wordt juist snel te vet. En dat terwijl ze niks mag hebben.

Je mag altijd wat kilo's opsturen naar hier ;) . Hier valt onze merrie snel,af. Vroeger was zij ook altijd te snel dik maar toen ZE in mei zoveel was afgevallen is ze op cushing getest. Waar ze positief op scoorde. Dus eigenlijk zijn,we nog altijd bezig om dat gewicht dat ze allemaal was verloren er terug bij te krijgen. Gewicht verliezen gaat heel snel maar om het er terug bij te krijgen is iets anders.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:41

Hel graag. Waar mogen ze naartoe? :D.

Mijn merrie heeft ir, cushing en is snel bevangen.
Ze mag dus amper wat hebben. Maar komt aan van lucht. En daarbij heeft ze ook nog eens gruwelijke voernijd.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:48

Oei tyrcanol dat is minder. Voedernijd is echt niet leuk. En je paard op,dieet zetten al helemaal niet. Dat geluk heb ik nog op de moment. Gaat helder dagen op de wei en krijgt redelijk wat eten vooral van de zupa en de luzerne korrel en,krijgt onbeperkt hooi. Momenteel mogen ZE nog een maandje of twee op,de winterwei blijven en dan gaan ze van januari tot eind maart op de paddock.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:26

Sterkte voor de mensen die hun geliefde dier moeten laten gaan..

Ilora dat ziet er goed uit, hoop dat ik binnenkort ook zulke foto's plaatsen kan!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:41

Ziet er goed uit Ilora!

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:22

gett schreef:

Ilora dat ziet er goed uit, hoop dat ik binnenkort ook zulke foto's plaatsen kan!

Komt je paardje ook,zo moeilijk bij? Zo moeilijk E en altijd zoeken welk eten goed is en,helpt. De luzerne korrel kan,ik echt wel aanraden. Zit redelijk wat eiwit in wat helpt om bij te komen. Wij weken,hem altijd wel. Dat eet voor mijn merrie wel gemakkelijker.en eigenlijk niet zo duur. Denk tien,euro voor een zak van twintig kilo. Een droge schep weken wij en geeft wel een,enorme volume. Maar het helpt in combinatie met de zupa en de fibre force.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:34

Heel veel sterkte JP, ik dacht al dat ik je berichtje gemist had maar met terug lezen kan ik hem nog steeds niet vinden..
Een week geleden had ik ook dikke tranen om mijn grootste paardenvriend. Die was toen alweer 10 jaar uit mijn leven en het deed nog net zo veel pijn als 10 jaar geleden..

Heel veel sterkte morgen Eliana, een zware en moedige keuze. Ongetwijfeld de enige keuze die je op dit moment nog voor hem kan maken. :(:)

Helaas welkom voor alle nieuwe mensen.

Ilora wat is ze vlot bijgekomen zeg! Echt mooi!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:51

Zo Ilora, wat ziet je paardje er nu goed uit! Wel oppassen dat je niet veel verder doorgaat hoor, zo is ie precies goed!

Shanna: dank je - ik had het inderdaad niet specifiek gemeld hier, temeer omdat Pauli niet aan PPID/IR is bezweken. Dat had ik juist zo goed onder controle. Maar het lot heeft anders beschikt: Misschien met opstaan , of het maken van een verkeerde stap, is het hoefbeen losgekomen van het hoefgewricht. Dat is te vergelijken met een schouder die uit de kom schiet. Bij paarden is dat dan helaas niet meer te repareren..

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:00

Dat is helemaal zuur jp nogmaals sterkte

ilora hij ziet er idd nu stukken beter uit. Met mil moet ik ook oppassen dat hij niet teveel afvalt maar gaat nu eigenlink heel goed met hem. Nu ik hem geachoren heb is zijn dip echt weg. En is hij weer helemaal vrolijk. Wat ik me afvraag hij is nu echt extreem stelekelharig kan dit met zijn cushing te maken hebben. Vroeger zag je het wel iets maar sinds een half jaar heel erg duidelijk

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:28

llora schreef:
gett schreef:

Komt je paardje ook,zo moeilijk bij? Zo moeilijk E en altijd zoeken welk eten goed is en,helpt. De luzerne korrel kan,ik echt wel aanraden. Zit redelijk wat eiwit in wat helpt om bij te komen. Wij weken,hem altijd wel. Dat eet voor mijn merrie wel gemakkelijker.en eigenlijk niet zo duur. Denk tien,euro voor een zak van twintig kilo. Een droge schep weken wij en geeft wel een,enorme volume. Maar het helpt in combinatie met de zupa en de fibre force.

Ja, het is vreselijk. Het is alleen nog maar net bekend dat ze cushing heeft en staat ook nog niet op medicatie. Ben zelf niet de eigenaar en die wil er niet zomaar op medicijnen zetten..

Op het moment krijgt ze luzerne gemixt met nog iets. Weet zo niet hoe dat heet. Maar zal dit zeker onthouden, bedankt!

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:16

Ik moet wel zegge mede door de medicatie is ZE ook wel bijgekomen. Alleen die laatste kilotjes extra was wat moeilijker. Maar het hele erge magere was na twee maand medicatie wel heel hard verbetert. Medicatie helpt wel enorm hard.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:57

Wat vreselijk Jannepauli :'(

Ilora, dame ziet er goed uit zo!

Kootje is een hij ;) en hij is al geschoren, hij staat altijd buiten (stallen staan altijd open dus kan vrij in en uit) maar ik durf niet meer te scheren dan nu. Kan evt wel dat wat er nu af is bijwerken, want het groeit wel weer hard.
Gisteravond whatsapp'te stalgenote dat hij normaal ademde, en trek in eten had.
Vanochtend ben ik voor werk nog extra gegaan, vond hem beter dan gisterochtend. Ik ga vanavond weer, en is hij dan nog hetzelfde dan heb ik voor de derde keer contact met de dierenarts en maak ik een afspraak voor morgenochtend.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:06

Super dat kootje terug beter,is. Mijn merrie heeft er in de zomer ook,last van van hijgen zwaar ademen maar dit was een,combinatie van het te warm hebben en een allergie voor iets dat in de buurt groeit en bloeit. Wij gaven,dan soms een,kuur ventipulmin bij.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:13

De temperaturen zijn ook veel te hoog voor zijn van oorsprong koude Noorse klimaat ;)
Ik denk dat ik inderdaad toch nog een keer het scheerapparaat er weer overheen haal.