Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_PatriciaH schreef:Dank je Simone! Hoor graag de ervaringen van de mensen hier!
Ons paard heeft de ziekte van Lyme en Herpes en daarbij ook flinke jeuk, paar dierenartsen, Laarakker en een natuurgeneeskundige erbij gehad en van alles gekregen waar het alleen maar erger van werd...ik voer al tijden Metazoa en nu (weer) TWM Horsemix wat veel verschil maakt maar toch blijft hij jeuk houden. Hij schuurt niet aan zijn staart en bijna niet aan de manen maar wel aan zijn onderhals. Hij heeft een deken op en sinds ik gestopt ben met de geneeskundige laat hij zijn hals redelijk met rust. Maar zijn hoofd is nu een ramp... Alles maar dan ook alles probeer ik om hem te helpen....helaas staat hij 24/7 op het gras en voor nu kan dat niet anders, we zijn op zoek naar een ander huis waar ze bij kunnen en dus beperkt gras gaan krijgen...kan niet wachten! Dus alle tips zijn welkom maar niet van een " commercieel" persoon maar van eigenaren met goede resultaten!! En iets wat echt helpt!!!
minikatje schreef:heeft iemand ervaring met dit soort?
http://www.agradi.nl/horze-vliegnetje-m ... k-pony.htm
lijkt me wat luchtiger dan de hele grote kappen
Faniek schreef:Yvank_ schreef:Boett kap vind ik niksik ben fan van de Rambo vamoose kap
Hoe gaat deze vast? Want de gewone RSIH kap gaat dus met alleen klittenband onder het hoofd vast en die gaat elke keer af. Ik wil best investeren in een goede kap, maar niet dat hij volgende dag weer af ligt.
Faniek schreef:Yvank_ schreef:Boett kap vind ik niksik ben fan van de Rambo vamoose kap
Hoe gaat deze vast? Want de gewone RSIH kap gaat dus met alleen klittenband onder het hoofd vast en die gaat elke keer af. Ik wil best investeren in een goede kap, maar niet dat hij volgende dag weer af ligt.
Nivada schreef:Zit hij wel strak genoeg dan?
Ik had dat eerst ook met de gewone kap die bij de rsih zat.
Daar heb ik aan 1 kan de boel dubbelgevouwen en gestikt en toen paste hij perfect op de kaak en ging niet meer af door rollen ofzo.
Safiera schreef:ZE is een aandoening die niet 'een keer' voorkomt. Een paard met ZE heeft dat zijn hele leven lang. Vaak ontstaat het tussen het 2e en 3e levensjaar.
ZE kan wel zonder symptomen blijven, bijvoorbeeld aan de kust waar geen mugjes vliegen. Maar de aandoening zelf is (nog) niet te genezen.
amie1965 schreef:ik heb sinds een week de IR eczeemkap van agradi http://www.agradi.nl/ir-masker-eczeemdeken-blauw-s.htm
komt op ongeveer 12 euro met die kortingen die ze geven en bevalt tot nu toe heel erg goed. Sluit mooi af, jeuk aan de oren en voorhoofd is heel erg veel minder nu en er zit een flapje over de neus waardoor ook die beschermt is. Als ik paard vastzet gaat ze niet meer schuren aan de muur wat eerst een drama was.
Met die warme dagen van 30 grd had paard m al op en ik heb ze vaak gecontroleerd maar geen zweetplekken er onder. Blijft goed zitten na rollen tot op heden.
Ze lijken me wel kwetsbaar (dun materiaal) alleen voor dat geld... heb er inmiddels 2 extra besteld, gaat er 1 kapot dan kan de volgende er op.
Komst van de kap loopt gelijk met mijn vitamine B experiment, maar ik denk dat de vermindering van de jeuk door de kap komt.
Het potje biergisttabletten is straks leeg en als ze dan weer meer gaat schuren was het de vitamine... anders de kap.
amie1965 schreef:minikatje schreef:heeft iemand ervaring met dit soort?
http://www.agradi.nl/horze-vliegnetje-m ... k-pony.htm
lijkt me wat luchtiger dan de hele grote kappen
ik heb sinds een week de IR eczeemkap van agradi http://www.agradi.nl/ir-masker-eczeemdeken-blauw-s.htm
komt op ongeveer 12 euro met die kortingen die ze geven en bevalt tot nu toe heel erg goed. Sluit mooi af, jeuk aan de oren en voorhoofd is heel erg veel minder nu en er zit een flapje over de neus waardoor ook die beschermt is. Als ik paard vastzet gaat ze niet meer schuren aan de muur wat eerst een drama was.
Met die warme dagen van 30 grd had paard m al op en ik heb ze vaak gecontroleerd maar geen zweetplekken er onder. Blijft goed zitten na rollen tot op heden.
Ze lijken me wel kwetsbaar (dun materiaal) alleen voor dat geld... heb er inmiddels 2 extra besteld, gaat er 1 kapot dan kan de volgende er op.
Komst van de kap loopt gelijk met mijn vitamine B experiment, maar ik denk dat de vermindering van de jeuk door de kap komt.
Het potje biergisttabletten is straks leeg en als ze dan weer meer gaat schuren was het de vitamine... anders de kap.
flappie28 schreef:Granenmix bevat vaak rond de 45% aan zetmeel/suiker, dus het zou kunnen dat het daar van komt?
Weet niet of je eerder granenmix hebt gevoerd van een ander merk?