Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_MolenKoning schreef:Mijn ervaring is dat maagzweren vooral voorkomen vanuit stress. Ik heb hier last van bij één paard wat wel continue de kans heeft om te eten (dat is een andere veel voorkomende reden van maagzweren). Ik gebruik Ekygard bij mijn paard, dat werkt erg goed. Ik geef het aan hem als ik merk dat hij last heeft.
lletam schreef:Wat doen jullie met je paard tijdens het traject van behandelen? Rijden, licht werk? Of alleen aan de hand (longeren, grondwerk ed) of volledige rust?
lletam schreef:Ja, niet bewegen is ook niet goed.
Alleen hoe voorkom je stress als je niet weet waarvan je paard stress heeft?
Zamak schreef:lletam schreef:Ja, niet bewegen is ook niet goed.
Alleen hoe voorkom je stress als je niet weet waarvan je paard stress heeft?
Ja dat is een hele goede vraag..
Bij mijn paard heb ik wel vermoedens en werk daaraan.
Ik moet zeggen dat het qua management, als je de paarden niet in eigen beheer hebt, wel heel lastig is om het perfect te krijgen.
Als je problemen met rijden vermoed dan zou je eens een onafhankelijke derde kunnen laten meekijken. Misschien dat die wel signalen oppikt. En je paard goed na laten kijken op andere lichamelijke klachten.
Zelf heb ik een osteopaat bij mijn paard die ook paardenarts is. Zij ziet en voelt de dingen toch wel heel goed aan.
DWensink schreef:Hier iemand met een gouden tip om een paard met heel behoorlijk overgewicht dat wel heel erg gevoelig is voor maagzweren af te laten vallen?
PSvanLot schreef:Eerst onderzoek en daarna passende medicatie.
Als we waren gestart met Ulcer Gold dan heb ik het geld zo in de prullenbak kunnen gooien omdat deze medicijnen niet werken voor de maagzweren onder in de maag.
Nu ben ik 1/4 kwijt aan kosten.
roosje78 schreef:Hier eerst onderzoek, daarna behandeling, daarna controle.
Vraag: Mijn paard werd toch weer ietsjes anders met aansingelen. Niet vervelend, maar toch net niet fijn voor hem. Dus gestart met GastriPro (had ik nog staan, vandaar). Nu gaat het aansingelen goed, maar hij maakt echt een bende van zijn stal hierdoor.
Hebben jullie goede suggesties voor andere ondersteunende supplementen?
Overigens heb ik al contact opgenomen met de veearts voor advies en hierover word ik terug gebeld.
lletam schreef:PSvanLot schreef:Eerst onderzoek en daarna passende medicatie.
Als we waren gestart met Ulcer Gold dan heb ik het geld zo in de prullenbak kunnen gooien omdat deze medicijnen niet werken voor de maagzweren onder in de maag.
Nu ben ik 1/4 kwijt aan kosten.
In beide gevallen wordt toch omeprazol evt in combinatie met sucralfaat ingezet? Of is jouw paard met iets anders behandeld?
lletam schreef:Charmaine schreef:Eerst behandeld met omeprazol, daarna onderzoek. Om tot de conclusie te komen dat het geen maagzweren waren maar zand....Dus moge duidelijk zijn wat ik nu zou adviseren.
Dus je merkte ook geen verschil aan je paard?
banketstaaf maar ook gelukkig dat het om zand bleek te gaan