Ik heb hem nog niet zien schuren, maar hij vindt het wel weer heel erg lekker als ik over zijn manenkam heenga.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annetje schreef:Ik zag bij Vies ook al wat rode huid en het was hier vandaag 12 graden. Morgen neem ik toch maar de eczeemdeken mee. Zodra de wond genezen is moet de deken maar in de was en mijn reservedeken even op.
Ik heb hem nog niet zien schuren, maar hij vindt het wel weer heel erg lekker als ik over zijn manenkam heenga.Hoog tijd voor de deken dus!
Annetje schreef:CollegaIk zag bij Vies ook al wat rode huid en het was hier vandaag 12 graden.
Majo schreef:Of de buikflap er gewoon afhalen? Ik zie genoeg paarden staan zonder die flap. Dan blijft de deken ook zitten. Als je het niet zeker weet, kun je ook een aparte band erom doen, ik weet ff niet hoe dat heet? Ik heb die namelijk voor mijn zweetdeken, zo'n aparte elastische band die je in de buurt van zijn schoft rond zijn buik doet met zo'n haakje, dat deken goed blijft zitten?
Djimmert schreef:hier even een deken vraagje, ik heb nu dus ook een exceemdeken voor mijn (te bolle) pony. Hij heeft dus een flinke buik en de buikflap van de deken schuift zo ver naar achter dat die tegen zijn koker zit, en ik vind dit zelf vrij strak zitten ben bang dat hij daar last van gaat krijgen. Heeft 1 van jullie hier misschien ervaring mee en/of een tip hoe dit makkelijk op te lossen?