Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pandora2 schreef:Afgaan op symptomen...er wordt toch ook soms gewoon met medicatie gestart enkel afgaand op symptomen zonder een bloedanalyse omdat het klinisch beeld al genoeg duidelijkheid geeft.
En die vetophopingen zijn niet zomaar '' stille onschuldige verdikkingen '' ... daar worden namelijk ook hormonen en gifstoffen gevormd die een hele stofwisseling danig in de war kunnen schoppen.
En ja, ik geef toe het was toenertijd een gok om zwartje geen pergolide te geven en af te wachten hoever we met het dieet zouden komen...achteraf blijkt dat het juist gegokt was
Zinzi_jewel schreef:@Maura , de vraag is idd hoe Zinti herstellen gaat van de Lyme . Dat weet eigenlijk niemand nu .Als er verbetering oogreedt kan dat wel al snel zijn . Maar ze lijkt al lang lyme te hebben
Zinti staat sinds zaterdag op voor ijzers . Een Natural Balance beslag .
Zonder lippen en van voor heeft dat breedt ondersteuning voor het hoefbeen .
Zinti was /is dus licht bevangen ...
Ondanks dat het nu geen 2 cushing blijkt wil ik hier wel graag blijven meelezen en evt posten .
ohjajoh6 schreef:Ik krijg net de acth waarde binnen van MiniMe en die is net op het randje; ivm met het seizoen mag die tot 47pg komen en hij is 48,3 pg... DA wil nog de IR test afwachten, begrijpelijk, maar die laat nog wel een week op zich wachten en ik merk wel dat ze erg gestresst is (verhuizing, terwijl zij juist altijd de koele kikker was van mijn 2) en ze eet haar hooi amper (stress-maagzweren-ruwvoer) Ik weet effe niet waar ik nu verstandig aan doe; die week wachten of toch met behandelen beginnen...
nimue2010 schreef:Een update van mijn kant: gisteren bij mijn merrie de ACTH-waarde opnieuw laten testen. De dierenarts was bij aankomst verrast door de enorme verbetering die ze liet zien (bijna weer d'r volbloedvelletje). Vandaag werd ik gebeld voor de uitslag - en heel raar; veel hoger dan de vorige keer. Toen 14, nu 28. Ik weet dat het seasonal rise is nu, maar volgens mijn DA en die van het lab is dit te veel verhoogd om alleen door de rise veroorzaakt te kunnen worden. Tegelijkertijd zegt de DA van het lab dat een bloedproef maar een vage aanduiding geeft (?) en dat we gewoon uit moeten gaan van het klinisch beeld. Ik vraag me nu dus gewoon af of de eerste bloedtest wel goed is gegaan
![]()
Vandaar @Ash, dat ik zeker nog een keer zou testen!
Een ander ding dat ik heb gedaan is dat ik compleet gestopt ben met het geven van alle extra's (monnikspeper en magnesium), maar zouden die werkelijk zo'n invloed hebben gehad?
Raadsels - en ik baal ervan........
ohjajoh6 schreef:Dank je wel Fargo. Ik heb dezelfde vraag ook maar gelijk aan mijn DA voorgelegd (via mail)... K@#zooi! Ik was er al die tijd al zo bang voor en dat al met 8 jaar oud, zit te janken als een klein kind...