[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:59

Charmante foto's! :=

Jouw muts en netjes past iig nog bij je paard qua kleur. Guus moet het doen met blauw....
Welke krijgen dan ook altijd hele vreemde blikken als we buiten rijden, en opmerkingen als "ahh dat paard is geblinddoekt!" _O-

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:52

Geert is knap hoor, met of zonder netjes en kapjes!

MarliesV

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:44

Zo die Geert is wel een lekker ding!
Fijn dat het werkt op deze manier.

Ik geef Loratadine tabletten van de Kruidvat voor het rijden op de 'slechte' dagen. Ben aan het testen met of 3 of 4 per keer en of dat verschil maakt.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:05

TinGu schreef:
Charmante foto's! :=

Jouw muts en netjes past iig nog bij je paard qua kleur. Guus moet het doen met blauw....
Welke krijgen dan ook altijd hele vreemde blikken als we buiten rijden, en opmerkingen als "ahh dat paard is geblinddoekt!" _O-

Hier worden we ook geregeld aangesproken dat ze het zo zielig vinden dat Janouk geblindoekt is. :+ :D leggen we weer braaf uit dat ze door het net heen kan kijken.

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:03

Bedankt namens Geert voor de complimenten :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 06:57

Ik heb wisse sinds zaterdag aan de pillen en gisteravond gereden (zondag buitenritje dus niet echt goed vergelijkingsmateriaal). Ik vond dat hij wat zwaarder kon werken en minder brieste. Hoop dat het geen toeval was en het aan de pillen ligt! Bestelling bij diegrenze is binnen dus heb een mooie voorraad nu. Vanaf vandaag omhoog van 5 naar 10 pillen om te zien of het dan nog beter gaat. Als het dan helemaal goed is kan ik proberen iets te minderen. Heb ook puur pollen besteld maar daar wacht ik even een weekje mee ivm testen van de pillen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:23

heeft iemand ervaring met langdurig puffen met flixotide? en de eventuele bijwerkingen? :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:43

Sorry, geen ervaring mee.

Hoe gaat het hier met iedereen?
[***] gaat echt super! Vandaag voor het eerst sinds 2 weken weer gaan rijden, windkracht 4 en hij had compleet nergens last van! Ben net geen 3u weggeweest en gewoon totaal niet geschud! Echt fijn :D

Heb wat filmpjes ...

Wind in de rug

Wind vol in de snuit :+

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:11

Wat goed [***]!

Guus gaat ook goed, wel helaas weinig gedaan nadat we bijna 2 wkn geleden zijn aangevallen door een groep honden. |(

Van de week en vandaag weer gereden, en hij heeft eigenlijk alleen wat last als er wind van links komt (?) De extra weerstand druppels lijken goed te helpen, geen last van pollen meer gelukkig! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:27

Poeh, dat is minder :( Wel weer er bovenop gekomen?

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:31

Mwah, fysiek wel vrij snel, mentaal heeft hij er echt wel een flinke tik van gehad. Hij is normaal heel koel, nu schrikt hij van het kleinste dingetje en is dan ook compleet overstuur. Maar dat zal wel veel tijd en geduld nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:32

Balen zeg. Hoop zoiets nooit mee te maken, niet voor het moment zelf maar ook niet voor achteraf...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:36

Ohw bah, ooit 2 dikke honden achter ap aan gehad,maar die is gelukkig niet bang van honden dus trapte ze goed weg.
Eiganaar was toen ook erg ontdaan van wat er gebeurde.
Appie schud momenteel wel erg veel,maar komt absoluut van de vliegen,die zijn echt heel erg vervelend bij hem.
Hij draagt wel een halster met vliegenfrontriem,maar durf hem echt geen masker om te doen.

Sabine,wat fijn dat het nu zo goed gaat.
Geef jij eigenlijk nog spirulina?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:53

Ja, insecten is nog wat anders natuurlijk, maar dat geeft niet het echte typische shaken bij [***] dus daar kan ik nog mee leven. Zou handiger zijn als hij ook een masker zou willen maarja, zover heb ik hem nog niet :+

Neen, geen spirulina meer. Momenteel de vitalbix daily, your horse trace, magnesium, vitamine E, fenegriek en de pillen. Hoop dat het zo blijft zoals nu, ondanks dat pollennieuws donkerrood is compleet geen last, is ooit wel anders geweest ;)

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:02

Dit is heerlijk weer! Vandaag geen dazen in het bos en geen pollen. Geert tikt af en toe even door de sterke wind.
Heb nu alleen maar een pollen netje nodig

Hè bah wat eng zeg! Arme Guus!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:50

[***] schreef:
ellepel schreef:
Wat een relax filmpje :D

Ja hé <3 Was echt een fijn ritje. Super fijn ook dat dit gewoon in het hoogseizoen in zo'n omgeving kan.

@ mirgino : cetirizine is in principe overal hetzelfde. Denk dat je ook maar 1 dosering hebt (10 mg per pilletje) maar dat weet ik niet zeker.

Het is ook niet dat je een bepaalde dosering MOET geven, als minder werkt is dat altijd beter natuurlijk ;)

Wat ik geef van de Liddle is Levocetirizine, is dan toch net wat anders denk ik?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:29

Ik heb wisse inmiddels flink verhoogd ( van 5, naar 10 en nu 20 pillen in de ochtend) en dus kort ook Puur Pollen erbij.
Maakt nu weer wat meer bijgeluiden tijdens het rijden, dat heeft hij heel lang niet gehad maar kan als het goed is geen kwaad. Vind hem wel slomer, briest ietsjes minder maar is nog lang niet goed genoeg om echt aan het werk te gaan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:43

Persoonlijk vind ik wel dat als hij sloom is en na 20 pillen nog niet veel verbetering laat zien je er eigenlijk niet op zou moeten gaan zitten.
En ik vraag me af of je dan wel al resultaat zult krijgen.
20 pillen zou bij mij dan de dosering zijn van 2000 kilo(10mg per 100 kilo) en dat vind ik wel erg veel.

Zijn jullie al lid van de headshake pagina op facebook? Staan ook erg veel tips in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:45

mirgino schreef:
[***] schreef:

Ja hé <3 Was echt een fijn ritje. Super fijn ook dat dit gewoon in het hoogseizoen in zo'n omgeving kan.

@ mirgino : cetirizine is in principe overal hetzelfde. Denk dat je ook maar 1 dosering hebt (10 mg per pilletje) maar dat weet ik niet zeker.

Het is ook niet dat je een bepaalde dosering MOET geven, als minder werkt is dat altijd beter natuurlijk ;)

Wat ik geef van de Liddle is Levocetirizine, is dan toch net wat anders denk ik?

Blijkbaar: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Levocetirizine
Wat dan wel raar is dat het gewoon in de Lidl te koop is want het zou enkel op recept mogen. Maar dat was misschien in het begin en is nu verandert, geen idee verder, ik ken er niks van.

Dat is een hele hoop die je geeft opisop_shop, hopelijk vind je toch nog een combi die genoeg werkt.

[***] heeft gisteren perongeluk 10 pilletjes gehad ipv 5 (miscommunictie met voeren en alles staat klaar in bakjes) maar dat maakt blijkbaar ook niet uit, vandaag was hij echt hyper :+ Hij schudde wel meer dan in het weekend met rijden maar denk dat het meer stress-schudden was ofzo, de weersomstandigheden waren hetzelfde maar nu was er een ander paard mee die niet zo'n goede energie bij had... Hoop dat het dat was ;) En uiteindelijk viel het schudden nog altijd mee, hij heeft veel erger geschud ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:46

ellepel schreef:
Persoonlijk vind ik wel dat als hij sloom is en na 20 pillen nog niet veel verbetering laat zien je er eigenlijk niet op zou moeten gaan zitten.
En ik vraag me af of je dan wel al resultaat zult krijgen.
20 pillen zou bij mij dan de dosering zijn van 2000 kilo(10mg per 100 kilo) en dat vind ik wel erg veel.

Zijn jullie al lid van de headshake pagina op facebook? Staan ook erg veel tips in

nou ik schrik ook van de hoeveelheid pillen die sommige geven
ik heb die van de Liddle en hij krijgt nu met erge pollen 4 of 5 pillen en anders gewoon 1

lijkt me best slecht voor de lever het is toch troep wat je aan je paard geeft

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:48

[***]

Xyzal heb ik zelf lang geslikt en ook mijn zoon jaren achter elkaar
bij ons werkte dat erg goed
maar helaas zoals met veel medicijnen kan je deze niet meer krijgen via huisarts en hebben wij nu andere , die ook werken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:50

Ik zou denk ik ook nooit naar zo'n hoeveelheid gaan maar besluiten dat het niet werkt en verder zoeken. Nu heb ik natuurlijk ook een pony en geen paard, maar toch. Hier vind ik de 5 die hij nu krijgt wel het maximum en dit hoop ik binnenkort weer af te bouwen als het gras z'n tijd gehad heeft. En dan volgend seizoen weer beginnen met 2 of 3 als de berk en hazelaar beginnen en dan opbouwen als de natuur echt in gang schiet.

Maar ik heb dan ook geluk dat het werkt natuurlijk, dan is het makkelijk praten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:52

mirgino schreef:
[***]

maar helaas zoals met veel medicijnen kan je deze niet meer krijgen via huisarts en hebben wij nu andere , die ook werken :D

Maar je geeft nu toch levocetirizine van de Lidl? Want dat is gewoon hetzelfde, Xyzal is gewoon een merknaam.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:54

[***] schreef:
Ik zou denk ik ook nooit naar zo'n hoeveelheid gaan maar besluiten dat het niet werkt en verder zoeken. Nu heb ik natuurlijk ook een pony en geen paard, maar toch. Hier vind ik de 5 die hij nu krijgt wel het maximum en dit hoop ik binnenkort weer af te bouwen als het gras z'n tijd gehad heeft. En dan volgend seizoen weer beginnen met 2 of 3 als de berk en hazelaar beginnen en dan opbouwen als de natuur echt in gang schiet.

Maar ik heb dan ook geluk dat het werkt natuurlijk, dan is het makkelijk praten ;)

idd zodra het graspollen seizoen voorbij is kan ik stoppen en wer gaan rijden met mijn paard
en hopelijk gaat het volgend jaar beter
het was te verwachten vanwege de verhuizing
op de vorige stal waar hij 7jr gestaan heeft had hij ook het eerste jaar veel last en dat werd elk jaar minder

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:56

[***] schreef:
mirgino schreef:
[***]

Maar je geeft nu toch levocetirizine van de Lidl? Want dat is gewoon hetzelfde, Xyzal is gewoon een merknaam.

klopt, maar dat wist ik niet :o dat las ik net.....
ik heb wel het idee dat het verlichting geeft, 100% weg gaat niet dat gaat bij mensen ook niet
daarom geef ik ook niet meer dan 5 pillen [ hij weegt 550kg ]ga straks als de pollen radar minder pollen aangeeft ook minderen