[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dee_Es

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 21:48

Mijn paard had helaas weer een verhoogde acth waarde bij de jaarlijkse check. We gaan de medicatie dus iets ophogen. Ik vind het wel spannend. Hij wordt ineens heel snel oud.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 22:25

Hè balen! Je gaf nog steeds een half pilletje toch?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 13:21

Dee_Es schreef:
Mijn paard had helaas weer een verhoogde acth waarde bij de jaarlijkse check. We gaan de medicatie dus iets ophogen. Ik vind het wel spannend. Hij wordt ineens heel snel oud.

Waar zit je dan nu op?
Wij zijn begonnen met een kwartje bij onze pony (150cm). Opeens begint zijn vacht los te laten en de vasculitis op te lossen. Dit waren ook zijn zwaarste klachten. We moesten eigenlijk na 4 dagen verhogen naar een halve, maar ik ben een kwart blijven geven, ik denk nu een week of 4, en ben eigenlijk niet van plan te verhogen nu ik al zo veel verbetering zie...

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 14:16

Zou toch even laten hertesten. Zou zonde zijn als de ACTH aanmaak nog steeds verhoogd is en je dus kans hebt dat de hypofyse toch blijft doorgroeien. De juiste dosering is altijd beter dan een net te lage dosering natuurlijk.