Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Myrth97 schreef:Ik voer mijn pony's voer van vitalbix, maar zag nu op de site (van feral) dat ze ook iets van jeuk spullen hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?
ellepel schreef:En ik heb nog een derde deken![]()
Heb 2 rsih,die gaan nu hun 4e jaar in denk ik en een oud model van epplejeck.
Reserve is wel handig, hier word ook aan de dekens getrokken door het jongere spul en dan zit er soms een scheur in.
Moet wel zeggen dat ik eigenlijk een andere deken er bij wil,en ik twijfel of ik gewoon voor de gok weer een pyama ga kopen.
Toen appie die om had had hij minder last van eczeem, dan met de rsih.
En geen afgebroken manen, hij kreeg er super lange manen onder.
Moet nog even kijken welke het beste en sterkste is dan.
Oh edit, iemand bekend met de master zebra uv eczeemdeken?
Deze
https://hypostore.nl/master-zebra-eczee ... BwE#527=16
Verder nog geen jeuk,,maar er zit ook nog zowat een deken om aan winterhaar,
dus die knutten kunnen er nog niet eens bij
Jotoma schreef:Interessant van dat fulvinezuur. Lees er wel wel positieve dingen over op google, gechargeerd mag ik zeggen dat het ontgift? Maar ik zou het geloof ik niet zo snel aan een paard durven geven waarbij de stofwisseling al zo erg ontregeld is.
Dat het natuurlijk is, wil niet bij voorbaat zeggen dat het ook goed is. Ik las dat het eea ontrekt, maar hoe waarborg je dat het overige goed in verhouding blijft?
En er is alleen op een klein aantal paarden onderzoek gedaan? Wat zijn de effecten op de lange termijn en hoe meten jullie dit?
Zoals gezegd: interessant, maar ik zie nog wel een aantal haken en ogen.
Jotoma schreef:Dank voor je toevoeging Henny. Ik weet idd uit meedere topics jou verhaal rondom de vergiftiging van je paarden. Jouw veendrenkstof verhaal doet mij denken aan de carbon clay. Die voer(de) jij toch ook bij? Heeft dat ook gewenst effect gehad?
Als ik het onthoudt zal ik het bij mn volgende consult bij eric laarakker eens bespreken, kijken of die ermee bekend is.
Quro schreef:Henny, hoe is dat gebeurd?
Jotoma schreef:@henny: denk dat idd keyword is, het zit allemaal in dezelfde lijn. Toen mijn paard heel ziek was, werd nagemeten dat de carbon clay op dat moment niet voor hem werkte.
Bij het aankomende consult wordt de zomereczeem ook meegenomen en onderzocht welke wel of niet voor mijn paard kunnen werken.
Overigens gaf Eric ook duidelijk aan: er is niet een middel dat 100% werkt, ook al kan je die eczeem zo goed mogelijk uit het lijf krijgen, het kan uiteindelijk ook gewoonte zijn geworden dat ze blijven schuren op de beestjes die elk jaar terug komen. Daar heeft hij er zelf ook twee van staan zei hij.
Dus ik ga zo goed mogelijk mn best doen om die stofwisseling op orde te krijgen, mocht hij zonder deken kunnen dan zou dat fantastisch zijn, maar ik vraag het me af.