[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:02

Ook gebruik gemaakt van de gratis test.
Mijn ouwe man staat op een half tabletje op het moment en zijn waarde is goed.
Dus voorlopig blijven wij op een halfje staan.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:17

Eliana en Jannepauli heel veel sterkte... :(:)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:19

Jannepauli schreef:
Eliana schreef:
Ja het wordt steeds erger, hij staat op 2 zakjes bute ( hij weegt maar 200 kili) dus behoorlijke dosis maar het gaat echt niet meer helaas, kost me erg veel moeite om de beslissing te nemen en vandaag de dierenarts er weer bij gehaald, maar het gaat gewoon niet meer zo..Hij staat met een andere pony samen, als ze die willen pakken worden ze ook aangevallen door mijn pony..

Ik snap maar al te goed hoe moeilijk en zwaar dit is. Ik heb afgelopen maandag dezelfde beslissing moeten nemen. Hoe bitter ook: als mens kunnen we besluiten om het lijden te beƫindigen en ook dat is - uiteindelijk- een daad van liefde.

Capopjekop: het is onduidelijk of PPID erfelijk is. Maar voorkomen: nee - het is zoals het is. Leven is kwetsbaar en ziektes ontstaan soms zonder dat we daar grip op hebben. Voel je niet schuldig.

Jeetje JP, ik lees hier je verdrietige bericht. :(:) Wat een verlies.. Heel veel sterkte.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:27

Jannipauli en Eliana sterkte!!!

Ik verbaas me nog steeds iedere dag over onze pony. Hij eet nog steeds met heel veel smaak zijn krentebolletje met halve pil. Die leg ik tegenwoordig gewoon in de emmer bij de rest van zijn voer. Hij eet de krentebol als eerste op :Y) . Hij lijkt wel meer eetlust te hebben gekregen sinds zijn medicijn. En.. vandaag heeft hij meegedaan met een wedstrijdje met zoonlief en hij leek echt al actiever.

Foreverkliek

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:29

Fijn Tine!

Setteli succes met Sedje ik heb de fructaan waarden vandaag niet in de gaten gehouden maar het is hier de hele dag bewolkt geweest en over het algemeen blijft de waarde dan zeer laag. Ik duim in ieder geval voor je

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 15:27

Ik heb maar 3 dagen 1/8 gegeven (zonder pillensnijder) en toen naar 1/4 gegaan.
Isa ook van 1/2 naar 3/4 gebracht in zelfde periode. Dit hou ik nu een tijdje aan voordat ik Yoob naar halve breng.
Isa hou ik even op 3/4, al raadde DA een hele pil aan (maar ze zei ook dat dit was omdat de pillen lastig te breken waren).

Omdat de druiven op waren, vandaag in een partje appel gedaan en ging ook goed :+

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:34

Omdat Olly woensdag wordt afgemaakt hou ik 11 pillen over, wie wil ze hebben? Als ik ze moet versturen wil ik alleen de verzendkosten, en als je in de buurt woon kun je ze op stal komen halen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:41

Woon in de buurt en werk in Hendrik Ido Ambacht.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:54

Nou prima wat mij betreft zijn ze voor jou dan Marcella

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:57

Weer nare berichten.
Sterke jp en eliana...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:55

Weer even snel bijgelezen, heel veel sterkte JP en Eliana

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:28

Na lange tijd weer eens bij gelezen; heel veel sterkte JP en Eliana.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:14

Sterkte voor Eliana en jp, blijft verdrietig, maar soms het enigste wat je nog kan doen voor je dier "verlossen"

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:34

Gisteravond had Kootje het warm, stond pompend te ademen. Was wat sloom.
Vanochtend was de ademhaling nog niet goed, wel beter, maar nog steeds te snel en oppervlakkig. Geen koorts. Heeft 1 van jullie met dit weer ook een Cushie die het benauwd heeft? Heb al 2x contact gehad met de dierenarts, maar hij is verder niet ziek, eet goed, is wat in zichzelf, maar niet heel extreem. Heb er vanochtend een filmpje van gemaakt. Stalgenote kijkt zometeen weer, ik ben vanochtend al geweest ivm avonddienst. Jullie mening wordt op prijs gesteld.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:01

Paard lijkt een copd-aanval te doen...
(en ja, ons cushing paardje heeft dat ook gehad...betekende wel het laatste voor haar :-( maar is normaal wel te behandelen met een inspuiting en ventipulmin)

Staat ze op stro?

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:22

Weet je wat de normale ademhalings en hartslagfrequentie van je paard zijn? Hiermee geef je je da nog wat extra info. Verder kan ik je helaas niet helpen, vind wel dat hij wat dizzy overkomt.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:27

@KootMiraDrum: ze heeft het gewoon veel te warm. Het beste kan je ze scheren. Minimaal een jachtmodel. Mijn fjord heeft dit ook met deze temperaturen en wintervacht.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:29

Afbeelding
Dit model minimaal

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:31

veel te warm...??? Dan gaan ze zo niet hijgen hoor. Dan staan ze te zweten.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:24

Nee hoor. Fjorden gaan dan ook pompen. Ik heb het meerdere malen zelf meegemaakt. Na scheren was het gelijk over.
En bij paarden met Cushing is de thermostaat kapot. Sommige kunnen zelfs niet goed zweten. Terwijl andere juist heel erg veel zweten.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:28

Helaas heb ik vorige week afscheid moeten nemen van mijn merrie. Nu heb ik 16 pillen ter overname (houdbaar tot okt 2016). 10 zitten nog in de verpakking, 4 had ik al in het pillendoosje gedaan (zie foto). Wie wil ze overnemen voor 10 euro? Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:29

Heel veel sterkte met het verlies AniqueN.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:34

Dankjewel, ik heb er veel verdriet van.

Ik heb veel meegelezen vanaf het moment dat ik wist dat mijn paard cushing had, bedankt voor alle leerzame berichten. Zelf plaatsen vond ik te moeilijk...

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:45

Eliana Jp en aniqueN heel veel sterkte de aankomende tijd.

Hier lees ik ook nog altijd mee maar vrij druk dus ik kom telkens niet aan beantwoorden

Cynthiar heb je zijn kaak ook geschoren? Het is nu wel weer extreem warm voor detijd van het jaar.

Met mil gaat het goed heb hem van de week helemaal geschoren en hij weer helemaal happy.
Ik had hem al eerder willen scheren maar mijn messen moesten eerst geslepen worden.

Net een nieuw topic in dit geval coor zijn beslag gemaakt kunnen jillie ook wel zien hoe hij er nu uitziet
..
www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t ... 9fbb538666

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:05

[VS] Wat voeren aan een oude pony met te harde mest? (koliek)

Topic paard of ponie van 27 met cushing maar geen medicatie, maar wel problemen, 3 jaar geleden als hoefbevangen van cushing, inmiddels al meerdere keren, en nu harde mest.

Ik heb gereageerd dat als er problemen zijn, je iig aan de medicatie prascend moet voor cushing.

Dan kan t lichaam weer normaal functioneren.

Ben ik nou gek, dat je een paard met cushing en problemen niet aan medicatie zet?

misschien iemand hier die kan reageren met adviezen van nu...van mij is alweer van 5 jaar geleden, ik gaf pergolide. En misschien nu alweer andere adviezen.