Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DeMolenhoek schreef:Ja, voor 20% erfelijk.
Faniek schreef:DeMolenhoek schreef:Ja, voor 20% erfelijk.
Mijn gevoel zei altijd dat het wel erfelijker was dan dat, toen ik voorheen veel ZE uit zelfde merries zag komen enzo.
Maar mijn merrie heeft jaren ZE loze veulens gegeven en toen opeens hoorde ik dan twee jaar terug dat haar 4 jarige veulen ZE had. Weg moest etc., haar terug gekocht met zoon en een goed plekje aan de kust gevonden. Nu heeft haar zoon ook weer ZE en een ander veulen van eerste merrie dus ook (die was al geboren toen ik het van de 4 jarige hoorde). Beide andere vaders overigens en zelf heeft ze geen ZE.
Ik fok dus ook nooit meer met enige familie van haar en laat ik nou alleen maar familie van haar hebben staanMaar ja ZE is vresleijk voor de paardjes.
@ Nivada
Ik heb die kap gehad alleen bij mij draaide hij elke keer zo dat de ooggaten wegdraaiden, geen idee hoe mensen het voor elkaar krijgen dat die goed blijft zitten, of paardlief vindt het gewoon niet leuk
nathalie2302 schreef:Hallo allemaal,
Ik kom even heel brutaal binnenvallen omdat hier hopelijk de ervaringsdeskundigen te vinden zijn mbt mijn vraag. Ik ben op zoek naar een goede eczeemdeken voor onze grote shetlander (1m07) waarbij de deken rekening houdt met een wat bredere bouw (en een dikke bos manen). Iemand hier die mij van advies zou kunnen voorzien? (voor de meer uitgebreidere vraagstelling: [SMP] Eczeemdeken voor grote shetlander)
Faniek schreef:Ja, het is heel lastig, die van mij is dus 14 jaar, heeft daarvoor 4 veulens gehad die geen ZE hadden. En heeft nu twee veulens gegeven die wel ZE hebben, met twee verschillende vaders. Waar zover ik niet kan herleiden ook geen ZE aanwezig was. Ik weet wel dat ik het niet meer doe, ook niet met haar dochter van 11 die we hebben en ook al meerdere veulens heeft gekregen (allemaal wel ZE vrij).
Ik vind ZE gewoon persoonlijk een te grote hel om het risico te nemen, maar ik snap wel dat het een lastige keus is.
Nivada schreef:Wat een gedoe dat ZE he!
Mn arme schat die zit ook weer onder de rare plekken. Dit heb ik nog niet eerder bij dr gezien!
Flinke aanval gehad ofzo.
Heb nu deze kappen besteld:
http://www.ruitersportdenbesten.nl/vlie ... em+kap_786
Zal wel voor geen meter zitten maar als ze maar wat op dr hoofd heeft!
Mooi goedkoop ook! Zit het niet.. dan weer weg ermee.