PSvanLot schreef:Paard afgelopen woensdag gediagnosticeerd met een maagzweer laag in de maag bij overgang twaalfvingerige darm.
Krijgt nu 2x 14 tabletjes Cytotec per dag voor 4 weken. Dan terug naar EquiTom voor een nieuwe scooter en hopelijk gaat het dan een stuk beter.
Paard kwam er voor andere klachten en dat is er bij uit gekomen.
Momenteel krijgt hij 2x 1/2 kg conditiebrok, 1 voerschep geweekte bietenpulp. Heel veel erg droog voordroog uit een slowfeeder.
Ochtenden op de wei, middag op de paddock.
Veearts adviseert lijnzaadolie en dit opbouwen tot 400/500ml per dag. Dit vind ik echt heel veel klinken en het paard is snel te dik. Ik las het in het verslag en moet morgen even mailen of dit zijn hele leven advies is of nu voor tijdelijk in deze hoge dosis. 12/15 liter per maand is ook een hele kostenpost.
Nu wil ik naar ander krachtvoer. Paard wordt niet heel hard getraind, loopt op amateur ZZL niveau en kan daar aardig mee. Loopt eigenlijk altijd winst.
Hoveler een berichtje gedaan, eens kijken of die wat hebben. Wil in ieder geval niet veel kilo’s krachtvoer er in gaan gooien.
Wat zijn jullie voerervaringen?
mijn dierenarts adviseerde 200 ml zonnebloem olie, was dan meer voor z'n darmen maar de meningen over zonnebloem olie zijn ook niet zo goed..