Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hanneke84 schreef:Zou dit proberen: http://www.nickyskeet.nl/epages/0012580 ... ucts/gez11
Edit, die butox heeft iemand daar ervaring mee?
De da vertelde laatst dat het erg goed tegen zomereczeem was en dat je het maar 1x per maand moest gebruiken?
ellepel schreef:golddigger08 schreef:Stel dat onze paarden luis hebben.. Hoe gaan we dat nuuuu oplossen??
Ja wassen. Maar hoe met deze tempraturen?? De veearts zei dat ik hem dan helemaal moet wassen en ik heb geen warmwater kraan op stal. Ik zou met hem naar huis kunnen lopen, in de tuin zetten en dan de tuinslang aansluiten aan de keukenkraan.. Maarja dan is die zeiknat en hij is geschoren.. En dan!!??
warm water in thermoskan meenemen.
oplossing aanmaken, en je paard insponzen, je wast ze er niet mee dus zeiknat worden ze niet.
even onder deken wegzetten tot ze droog zijn en klaar is het.
valt best mee hoor
Hanneke84 schreef:Tamary bedankt voor je reactie!
Wel fijn dat het ook tegen teken werkt, al lijkt het mij wel een vrij chemisch goedje?
ellepel schreef:welk middel heb je gekregen dan?
als je zoiets hebt als sebacil moet je een afgepaste hoeveelheid oplossen in een paar liter handwarm water en daarmee je dier dus insponzen.
ik heb al vaker paarden met luis behandeld,ik gebruik een spons en maak ze daarmee zo goed mogelijk nat.
en als het haar aan de buitenkant nog nat is zijn ze vaak op de huid alweer droog,en kunnen ze gewoon naar buiten toe
je laat het zitten en spoelt het niet uit,dus op zich valt dat best mee.
gebruik anders de zoekfunctie even,er zijn echt heel veel topics over luizen met tips er in