[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:36

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:42

MirandaFuego schreef:
Ik vind ook dat iedereen zijn haar moet aanpassen aan zijn paard! :j

zoooooooo dan heb ik wel heel veel waterstofperoxide nodig :D

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:44

Gelieve niet meer off-topic te gaan hierzo :D
Daar hebben we ons nieuwe topic voor!

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:45

Wat zijn jullie ervaringen eigenlijk met Equiderma? Ik heb dit vorig gegeven, en heb een redelijke periode meegemaakt! Uiteraard ook gewoon haar eczeempie om gehad.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:48

Ik ken het niet, sorry.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:49

Dat ken ik verder niet..

Bedankt voor de reacties over de culico, ga ik daar verder even geen geld aan uitgeven..

Wassen met een milde teatree shampoo heb ik vaker gedaan, niet ervaren dat het erg uitdroogt als het goed verdunt is.. Misschien daarna een verzorgende iets op de gevoelige plekken smeren, het ontsmet verder wel echt goed namelijk.. (bij het eerste warme weer mag Diaz er hier ook aan geloven!)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:52

Ik heb zelf een overgevoelige huid (huid van paarden met Ze kun je wel wat daarmee vergelijken denk ik), en ik kan dus absoluut niet tegen tea tree, droogt ontzettend uit!

Overigens heb ik het ook bij die van mij geprobeerd, en die reageerde idem dito op tea tree, en dan in negatieve zin.

Bij mij komt het er dus niet meer in.

*Zoals alle zalfjes, shampoos en ga zo maar door*

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:57

Sowieso probeer ik bij haar alle producten die parfum en alcohol bevatten zoveel mogelijk te vermijden.
Die 2 dingen zijn al behoorlijk funest voor de huid.

Daarnaast vermijd ik vettige troep die de huid doen verstikken.
Tsja, ik smeer dus niets.

Wil jullie niet onthouden dingen te proberen hoor.
Mijn ervaring is alleen hoe minder je doet, des te beter is de huidconditie, en daarmee ook de kwaliteit van de huid.

Een simpel zalfje kan al een enorme impact hebben en de hele huid verstoren.
Heb je met iets resultaat, dan heb je wel hoogstwaarschijnlijk op langere termijn verminderde werking, omdat de huid daar weer op ingespeeld is.

Beter is gewoon van binnenuit proberen de huidconditie te verbeteren, en van buitenaf alleen maar beschermen d.m.v. deken.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:00

Smeren doe ik ook liever niet, of zijn huid moet echt kalig en rood worden.
De staart heb ik wel ingesmeerd gehad met tea treelotion trouwens en dat werkte wel. Maar ik weet niet zozeer of het was omdat de andere paardjes het vies vonden smaken, of dat Vies geen jeuk meer had ;)

Wassen doe ik wel, meestal zonder shampoo maar als er veel schilfers in zitten zoals nu, dan was ik met shampoo. Ik doe er weinig in en spoel het zo snel mogelijk weer uit.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:23

Mijn moeder heeft veel etherische olieen in huis en kan zelf wat shampoo maken die ph neutraal is.. Daarmee kun je wel weer specifiek iets zoeken voor de jeuk of iets..

Ik herken jullie ervaringen wel, ik smeer teatree vaak op puistjes en als ik dat 2 dagen achter elkaar doe wordt het ook helemaal droog.. Verdund kan ik er wel tegen en heb dit bij onze paarden ook gezien.. Bij Diaz nog niet getest..
Denk dat de reactie per paard verschillend is, wanneer er geen overgevoeligheid is voor teatree vind ik het een middel waar je zeer veel mee kan..

Echter zijn juist die ZE paardjes zo gevoelig dus de kans is groot dat Diaz net zo reageert als die van jullie..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:55

hier ook aardig warm vandaag temp niet gezien maar ging al wel goed omhoog beestje nog steeds schuurvrij gelukkig.

welke probiotica raden jullie aan?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:29

Essie73 schreef:
Wat zijn jullie ervaringen eigenlijk met Equiderma? Ik heb dit vorig gegeven, en heb een redelijke periode meegemaakt! Uiteraard ook gewoon haar eczeempie om gehad.

ik heb het wel es in de handen gehad en getwijfeld of ik het zou kopen.
is kiezelderma en de prijs is ook heel netjes,zou het zeker proberen.
alleen heb ik zelf momenteel al genoeg supplementjes staan hihi :D

paard wassen doe ik niet.
ik doe ap er ook geen plezier mee dus laat ik het.
na het rijden onder de tuinslang en dan lekker laten rollen in het zand is nog de beste vacht vezorging volgens mij

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:35

ikke20 schreef:
hier ook aardig warm vandaag temp niet gezien maar ging al wel goed omhoog beestje nog steeds schuurvrij gelukkig.

welke probiotica raden jullie aan?

De groene os heeft een erg goed product.. http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... rd/102109/

Verder over wassen, mijn mening is idd ook alleen puur water en laten rollen in schoon zand dat dat het beste is.. Echter omdat er zoveel oude schilfers en viesigheid in de vacht van Diaz zitten (spul wat er ooit op is gesmeerd etc...) kies ik er denk ik voor haar 1 keer echt goed te wassen en te soppen en het daarna lekker puur te houden :j
(misschien zelfs wel met ph neutrale shampoo zonder enkele toevoeging..)
Laatst bijgewerkt door SuperRoos op 25-02-10 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:37

ik vind die zo duur he :o
zit maar 150 gram in en kost toch wel 50 euro.
heb je er zelf goede ervaring mee dan?

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:53

heeft er ook iemand ervaring met de harry Horse vliegen beschermingset van goedkopepaardedekens ???
En met die combo die daar op de site staat... Vond die wel erg mooi met een lange staartflap en met die buikflap... Maar die van HH ziet er steviger uit. Weet iemand ook iets van de pasvorm ?

Ik heb een friesx kwpn en een konik met exceem en ze hebben nog nooit een deken op gehad (ik heb ze pas net).
Ik vind de rambo echt goed maar om daar direct 2 van te bestellen is me toch echt iets te prijzig ;(

Anders zou ik wel even terug lezen om te kijken of er al iets over vermeld is maar het zijn al zoveel pagina's :D :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:00

ik heb net even zitten kijken,maar is wel een nette prijs voor zo'n deken.
die HH ziet er steviger uit als die andere en valt ook ruimer zo te zien?
je kunt ook altijd even met de zoekfunctie kijken of je iets over deze deken kunt vinden he

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:16

ellepel schreef:
ik vind die zo duur he :o
zit maar 150 gram in en kost toch wel 50 euro.
heb je er zelf goede ervaring mee dan?

Ik geef het nu pas 2 dagen aan Senna dus ik kan er nog weinig over zeggen. Je geeft maar 2,5gr per dag dus je doet er wel 60 dagen mee. Ik vind het dus nog wel meevallen.

Ik gebruik zelf een zalfje van slakken voor mijn acne en smeer het ook wel is op plekjes met uitslag en het werkt voor beide heel erg goed. Ik vraag me dan ook weleens af of het misschien bij paarden ook helpt. Het enige nadeel is, is dat het niet zo goedkoop is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:25

ik had niet naar de dosering gekeken, sorry.
maar dan valt het inderdaad mee,dan is het geen hoog bedrag.
die zalf kun je best proberen, wie weet helpt het wel?

zo had ik wel calendula lotion,is ook prijzig omdat je voor een paard wel meer gebruikt
maar voor de plekjes op het hoofd is het heel fijn spul

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:12

mijn eerste deken was van hh. was geloof ik redelijke kwaliteit. alleen de buik zat niet goed genoeg ingepakt voor mijn paard...

ik heb nog steeds mijn bestelling niet binnen van agradi :S

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:15

Ik smeer ook niets op de manenkam, al een paar keer gehad dat ik dan zo de plukken haar eruit haalde. Ik smeer wel regelmatig z'n staartwortel aan de onderkant in met een laag levertraanzalf :) In de zomer althans.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:22

Die van mij staat in de zomer met een eczeemdeken en in de winter zonder.. maar omdat hij nu de hele dag in de paddock staat met zn vriendjes en het weer niet zo best is staatie met een 0grams regendekentje..
maar ik merk wel dat hij nu deze winter toch ook wel schuurt bij zn oren..
hier smeer ik dan iets op.. (weet even niet hoe t heet maar mn nicht koopt het altijd) en dan is het schuren zo over!
en dalijk als het beter weer wordt ga ik m wassen met uiercreme shampoo dat werkt ook mega goed maar heb t 3 jaar lang niet kunnen vinden tot het ineens op de huishoudbeurs stond!
maar niet ieder paard reageert daar goed op.. maar mn nicht dr ijslander heeft dus ook zomereczeem en we delen onze ervaringen hierin en proberen soms wat uit maar hebben nu dus een spulletje gevonden wat echt super goed helpt! :D
thank god! ;)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:28

als je paard swinters ook schuurt zou je misschien eens naar een andere oorzaak moeten zoeken? ik vind dat wel een beetje apart?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:08

Inderdaad, in de winter ook jeuk hebben is toch een teken dat er iets anders mis is.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:37

Ik heb vandaag die rot beestjes (de mugjes) in grote aantallen gesignaleerd !!! jullie ook al?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:58

yep een heleboel.
maar ik wacht net zo lang tot ap begint te schuren en dan ben ik bij hem nog vroeg genoeg om een deken op te doen.
amber,als je paard in de winter ook zo schuurt heeft hij een andere allergie waarschijnlijk of een tekort?
zou dat dan toch laten nakijken door een veearts