Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Celebi schreef:Daar zit inderdaad ook monnikspeper in. Geloof dat dat het stofje is dat werking kan hebben op ACTH. In principe is je waarde dus gewoon negatief op PPID en is medicatie niet nodig. Ben wel heel benieuwd hoe de waarde zou zijn zonder supplementen gezien de klachten. Kan ook zijn dat de PPID aan het sluimeren is en dat je wel al de eerste kenmerken ziet, maar de waarde nog niet aan het stijgen is. Of het zijn in jouw geval wel gewoon ouderdomskwaaltjes. Blijft lastig!

Celebi schreef:Daar zit inderdaad ook monnikspeper in. Geloof dat dat het stofje is dat werking kan hebben op ACTH. In principe is je waarde dus gewoon negatief op PPID en is medicatie niet nodig. Ben wel heel benieuwd hoe de waarde zou zijn zonder supplementen gezien de klachten. Kan ook zijn dat de PPID aan het sluimeren is en dat je wel al de eerste kenmerken ziet, maar de waarde nog niet aan het stijgen is. Of het zijn in jouw geval wel gewoon ouderdomskwaaltjes. Blijft lastig!

Celebi schreef:Gelukkig maar! Al kan het eerder al sluimeren met symptomen dan dat het te meten is. Dat had ik ook met de mijne en opeens was de waarde heel hoog.
Met die symptomen goed blijven monitoren is wel verstandig. Want je geeft geen supplementen die invloed kunnen hebben?

Karin_deB schreef:marleen_usar schreef:Ik lees net ergens dat er dierenartsen zijn die je verplichten te testen anders krijg je geen medicijnen meer. Die dierenartsen worden dus gecontroleerd op hun voorraad.
Ik had dit begin van het jaar ook. Ik moet 1x per jaar testen anders krijg ik geen medicatie meer mee.