[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:33

Mijn pony staat nog met z'n blote kont in het zonnetje! Ben er zo blij mee dat hij nog niet schuurt, want hij is wel flink aan het verharen dus met een deken erop wordt dat geen pretje voor hem.. hou hem wel echt goed in de gaten zeker nu ik lees dat hier bijna alles al onder een deken staat :\

Ik wil hem graag weer gaan scheren over een paar weken en gebruik maken van een kalmeringsmiddel, want vorige keer ging niet helemaal soepel. Kan iemand mij een product aanraden wat ik online kan bestellen?

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:53

Robin_Rikkie schreef:
Dit is het 3e seizoen dat hij ingaat, is dit normaal dat hij al op is? Daarnaast twijfel ik of ik weer een RSIH koop of toch ga voor bijvoorbeeld een horsegear of shires, iemand hier ervaringen mee? De RSIH ligt wel heel goed dus daarom neig ik toch naar deze maar pasgeleden al een ander zadel moeten kopen dus momenteel geen grote portemonnee :+

Ik ben al blij als ze langer dan 1 seizoen meegaan. Spelende ruinen enzo. De RSIH en de Shires gaan bij mij ongeveer even lang mee, dus ik koop tegenwoordig de Shires. De mijne heeft een vrij hoge schoft en daar ligt de Shires wel wat strak op, maar verder vind ik de pasvorm wel ok. Zo'n verstelbare borstsluiting vind ik in elk geval fijner dan die van de RSIH. De Rambo liners passen overigens ook prima onder de Shires.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:52

geen idee of er al wat was gepost over de positieve berichten uit Duitsland waar ze een enting hebben uitgevonden, berichten over de testen op ijslandse eczemers ( groep enting, groep placebo ) was positief te noemen:

http://www.pferderevue.at/?+Neue+Impfun ... Q9MQ%3D%3D

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:58

casperzazoe schreef:
Mijn pony staat nog met z'n blote kont in het zonnetje! Ben er zo blij mee dat hij nog niet schuurt, want hij is wel flink aan het verharen dus met een deken erop wordt dat geen pretje voor hem.. hou hem wel echt goed in de gaten zeker nu ik lees dat hier bijna alles al onder een deken staat :\

Ik wil hem graag weer gaan scheren over een paar weken en gebruik maken van een kalmeringsmiddel, want vorige keer ging niet helemaal soepel. Kan iemand mij een product aanraden wat ik online kan bestellen?

Mijne stond tot vanmorgen ook nog bloot hoor, zelfde verhaal en geen tekenen van schuren! Maar ik zag toch flink wat vliegjes, en zwiepen met de staart dus zonet de deken opgedaan.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:19

liekensancho schreef:
geen idee of er al wat was gepost over de positieve berichten uit Duitsland waar ze een enting hebben uitgevonden, berichten over de testen op ijslandse eczemers ( groep enting, groep placebo ) was positief te noemen:

Heel interessant! Dit zouden ze in Nederland verder moeten testen!

Marvel

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:51

Hier gaat de rsih 2 a 3 seizoenen mee. Moet elk jaar wel weer even gerepareerd. Dan wordt t een reservedeken.
Hier wel weer op sinds twee dagen, twijfelde nog, maar zag hem vandaag alweer wat geirriteerd trappen met deken op.
Manen ook gelijk gevlochten, want die begonnen ook gelijk weer af te breken.

Amber2106

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:53

@lissie_zigor Ik voer Magnesium Chelaat aan mijn fjord. Dat ik hem kocht in oktober had hij een hele dikke nek/manenkam en sinds ik dit geef, gaat het een stuk beter en zie ik duidelijk verschil. Eerst had ik Magnesium Citraat van Groene Os gegeven maar Magnesium Chelaat - van Paard Natuurlijk - werkt voor Chris beter. http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... nesium.htm

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:02

Op mijn werk hebben we goor de pony’s allemaal de Rambo en ik vind het echt kl*te dekens. Ze blijven nooit goed zitten bij de oren en de niet verstelbare borstsluiting vind ik ook niks. Daarbij gaat het doordat het een v sluiting is, ook niet mooi zitten en is het daar bloot. (Beetje lastig uitleggen).
Voor mijn eigen merrie heb ik als vliegendeken een eczeem deken en dat is die van Shires en die vind ik erg fijn. Inderdaad elastische stof bij de oren, waardoor die bij mijn paard altijd blijft zitten en ook verstelbare borstsluiting.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:13

Hier de dame van top tot teen gewassen vanmorgen. Was wel nodig. Lekker met teetrea tegen de jeuk.

Manen vallen al weer met bosjes uit. Maar dat is elk voorjaar zo tijdens het verharen.

Shires krapper rond de schoft?
Want dan is het hier geen optie.

Rsih is de enige die het hier langer dan 1 seizoen uithoudt.
Die van EJ zat hier trouwens wel erg mooi!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:26

Ben zooooo benieuwd hoe de mijne zich dit jaar gaat houden. Heeft voorgaande jaren nooit geschuurd tot we gingen verhuizen naar een andere stal. Nu weer goed half jaar terug op het oude stekje dus fingers crossed dat het dit jaar weer als vanouds wordt. Vorig jaar heeft hij hier overdag met deken gestaan maar kon snachts zonder. Vooralsnog staat hij nu overdag ook bloot mits het weer het toelaat want hij is 2 weken terug nog geschoren. Met huidige temperaturen zal ik snel weten wat het wordt O:)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:22

Mijne heeft jeuk bij de oren :(

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:35

Mijn meisje staat ook nog steeds in dr blote billen, nog geen tekenen van jeuk voorlopig... Volgende week gaat de deken wel op, voor de zekerheid. 's nachts kan ze gelukkig wel zonder. Jeuk zit bij haar vooral op de billen en manenkam, op haar hoofdje heeft ze geen last :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:22

Hier hebben we dit weekend extra ons best gedaan, zodat paardlief het grootste gedeelte van de dag bloot kon rond hobbelen. Vond hij wel lekker denk ik, maar toen ik om 6 uur aankwam met de deken was hij er wel blij mee en beet hij al naar zijn been.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:43

Balou_k schreef:
Mies schreef:
Iemand eevaring met de vliegendeken van epplejeck full itch free? :) is een leuke prijs. https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _2301.html

Was bij mij binnen 2 weken finaal stuk..

Toch maar de horsegear besteld dan! Nu voor het eerst staat ze een nachtje bloot op stal. Toch wel spannend of ze geen jeuk krijgt. Morgen gaat de nieuwe deken gelijk op.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:45

Jannuhh schreef:
Robin_Rikkie schreef:
Ik meld me even :=
Hier heeft pony alweer paar weken haar RSIH op alleen ben ik bang dat hij toch vervangen moet worden.. Heel de binnenvoering is kapot, nu sinds een paar dagen ook 2 gaten door de buitenstof bovenop bij haar manen en de klittenbanden sluiten niet goed meer van de hals.. Dit is het 3e seizoen dat hij ingaat, is dit normaal dat hij al op is? Daarnaast twijfel ik of ik weer een RSIH koop of toch ga voor bijvoorbeeld een horsegear of shires, iemand hier ervaringen mee? De RSIH ligt wel heel goed dus daarom neig ik toch naar deze maar pasgeleden al een ander zadel moeten kopen dus momenteel geen grote portemonnee :+

Die van mij heeft de horsegear op. Mij lijkt die ook wat prettiger zitten dan de RSIH omdat bij de oren het materiaal van een stretch stof is gemaakt. Dit wordt het tweede seizoen van dragen, dus over levensduur kan ik nog niet echt wat zeggen!Voor nu ziet hij er nog heel netjes uit

Ik ook voor het eerst een horsegear gekocht. Vorige zomer had die van mij een rambo op. Deze lijkt er eigenlijk precies op maar dan de helft goedkoper ..

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:08

Jotoma schreef:
Hier gaat de rsih 2 a 3 seizoenen mee. Moet elk jaar wel weer even gerepareerd. Dan wordt t een reservedeken.

Zo doe ik dat ook ja. Ik zorg in elk geval altijd dat ik een tweede deken heb liggen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:24

En ik heb nog een derde deken :+
Heb 2 rsih,die gaan nu hun 4e jaar in denk ik en een oud model van epplejeck.
Reserve is wel handig, hier word ook aan de dekens getrokken door het jongere spul en dan zit er soms een scheur in.
Moet wel zeggen dat ik eigenlijk een andere deken er bij wil,en ik twijfel of ik gewoon voor de gok weer een pyama ga kopen.
Toen appie die om had had hij minder last van eczeem, dan met de rsih.
En geen afgebroken manen, hij kreeg er super lange manen onder.
Moet nog even kijken welke het beste en sterkste is dan.

Oh edit, iemand bekend met de master zebra uv eczeemdeken?
Deze
https://hypostore.nl/master-zebra-eczee ... BwE#527=16

Verder nog geen jeuk,,maar er zit ook nog zowat een deken om aan winterhaar,
dus die knutten kunnen er nog niet eens bij :')

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:32

liekensancho schreef:

Ga het morgen is op mijn gemak lezen, dank je voor het delen hier.

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:48

ellepel schreef:
En ik heb nog een derde deken :+
Heb 2 rsih,die gaan nu hun 4e jaar in denk ik en een oud model van epplejeck.
Reserve is wel handig, hier word ook aan de dekens getrokken door het jongere spul en dan zit er soms een scheur in.
Moet wel zeggen dat ik eigenlijk een andere deken er bij wil,en ik twijfel of ik gewoon voor de gok weer een pyama ga kopen.
Toen appie die om had had hij minder last van eczeem, dan met de rsih.
En geen afgebroken manen, hij kreeg er super lange manen onder.
Moet nog even kijken welke het beste en sterkste is dan.

Oh edit, iemand bekend met de master zebra uv eczeemdeken?
Deze
https://hypostore.nl/master-zebra-eczee ... BwE#527=16

Verder nog geen jeuk,,maar er zit ook nog zowat een deken om aan winterhaar,
dus die knutten kunnen er nog niet eens bij :')

Niet dat merk maar wel ervaring met de QHP zebra deken en dat is echt een fijne deken. Wel minder sterk als RSIH, als je paard veel speelt raad ik het niet aan maar ik heb dan ook een merrie.

Welk voer voeren jullie aan je paard? Vitalbix ben ik mee bekend.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:51

Appie krijgt nu een halve schep dieetmix van subli,
marstall force als vitaminekorrel.
en omdat hij de marstall force niet te vreten vind meng ik het met een kwart schep geweekte grasbrok.
Maar ik voer niet elke dag de marstal, force.
Ik vind het niet nodig, ik geef om de dag.

Qhp ken ik,maaat was echt specifiek op zoek naar ervaringen met de masters deken.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:54

Rsih moet je goed opletten is regelmatig ergens in de aanbieding dit weekend bv 20% korting bij epplejeck

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:55

Ik zit echt even in een dilemma, ik heb sinds dit seizoen mijn eczemer op fibra anti itch icm tectonik. Vanmiddag met borstelen zag ik dat hij op plekken wat normaal zijn meest erge eczeem plekken het rossen fijn vond (op een normale manier zo als andere paarden dat ook hebben). Nu ben ik dus in dilemma om het nog even aan te kijken of toch al onder de deken te doen. Op stal vertoont hij totaal geen tekenen van jeuk (kan hem op camera extra in de gaten houden). Hij staat pas sinds 3 dagen zonder winter/regendeken en heb hem graag nog even zonder. Wat zouden jullie doen?

Edit; ook op wei staat hij zelfs rustiger dan de andere paarden. Puur en alleen met borstelen wat me op viel.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:03

Babbelaar20 schreef:
Ik zit echt even in een dilemma, ik heb sinds dit seizoen mijn eczemer op fibra anti itch icm tectonik. Vanmiddag met borstelen zag ik dat hij op plekken wat normaal zijn meest erge eczeem plekken het rossen fijn vond (op een normale manier zo als andere paarden dat ook hebben). Nu ben ik dus in dilemma om het nog even aan te kijken of toch al onder de deken te doen. Op stal vertoont hij totaal geen tekenen van jeuk (kan hem op camera extra in de gaten houden). Hij staat pas sinds 3 dagen zonder winter/regendeken en heb hem graag nog even zonder. Wat zouden jullie doen?

Edit; ook op wei staat hij zelfs rustiger dan de andere paarden. Puur en alleen met borstelen wat me op viel.

Had je eerdere jaren wel de eczeemdeken op en wil je hem dit jaar af laten? Ik gebruikte al Tecktonik , sinds dit jaar Fibra en heb nog een vage magneet waar ik niet in geloof, maar ik ga de deken niet af laten hoor :)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:09

Jets schreef:
Babbelaar20 schreef:

Had je eerdere jaren wel de eczeemdeken op en wil je hem dit jaar af laten? Ik gebruikte al Tecktonik , sinds dit jaar Fibra en heb nog een vage magneet waar ik niet in geloof, maar ik ga de deken niet af laten hoor :)

Dit wordt zijn derde zomer bij ons, de eerste zomer kwamen we er achter dat hij eczeem heeft (was bij de koop niet bijverteld) sindsdien heeft hij de deken op gehad in de zomer. Vorig jaar begonnen met tectonik maar wel deken op gehad en nu dus icm anti itch. Ik ben wel van plan om de deken op te gaan doen ook vanwege de dazen straks, waar we er heel veel van hebben. Ik wil alleen het liefste nog even wachten, zodat hij in zijn blote kont kan staan, maar dat vind ik echt een beetje spannend. Het is nog een beetje zoeken voor mij wat het beste werkt, vandaar mijn vraag :)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:16

Ik zou hem op doen, Fibra zorgt er niet persee voor dat ze helemaal geen jeuk hebben en er vliegt hier al zoveel rond, eenmaal geprikt en jeuk ben je eigenlijk al te laat..