Ik wil hem graag weer gaan scheren over een paar weken en gebruik maken van een kalmeringsmiddel, want vorige keer ging niet helemaal soepel. Kan iemand mij een product aanraden wat ik online kan bestellen?
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Robin_Rikkie schreef:Dit is het 3e seizoen dat hij ingaat, is dit normaal dat hij al op is? Daarnaast twijfel ik of ik weer een RSIH koop of toch ga voor bijvoorbeeld een horsegear of shires, iemand hier ervaringen mee? De RSIH ligt wel heel goed dus daarom neig ik toch naar deze maar pasgeleden al een ander zadel moeten kopen dus momenteel geen grote portemonnee
casperzazoe schreef:Mijn pony staat nog met z'n blote kont in het zonnetje! Ben er zo blij mee dat hij nog niet schuurt, want hij is wel flink aan het verharen dus met een deken erop wordt dat geen pretje voor hem.. hou hem wel echt goed in de gaten zeker nu ik lees dat hier bijna alles al onder een deken staat![]()
Ik wil hem graag weer gaan scheren over een paar weken en gebruik maken van een kalmeringsmiddel, want vorige keer ging niet helemaal soepel. Kan iemand mij een product aanraden wat ik online kan bestellen?
liekensancho schreef:geen idee of er al wat was gepost over de positieve berichten uit Duitsland waar ze een enting hebben uitgevonden, berichten over de testen op ijslandse eczemers ( groep enting, groep placebo ) was positief te noemen:
http://www.pferderevue.at/?+Neue+Impfun ... Q9MQ%3D%3D
Balou_k schreef:Mies schreef:Iemand eevaring met de vliegendeken van epplejeck full itch free?is een leuke prijs. https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _2301.html
Was bij mij binnen 2 weken finaal stuk..
Jannuhh schreef:Robin_Rikkie schreef:Ik meld me even![]()
Hier heeft pony alweer paar weken haar RSIH op alleen ben ik bang dat hij toch vervangen moet worden.. Heel de binnenvoering is kapot, nu sinds een paar dagen ook 2 gaten door de buitenstof bovenop bij haar manen en de klittenbanden sluiten niet goed meer van de hals.. Dit is het 3e seizoen dat hij ingaat, is dit normaal dat hij al op is? Daarnaast twijfel ik of ik weer een RSIH koop of toch ga voor bijvoorbeeld een horsegear of shires, iemand hier ervaringen mee? De RSIH ligt wel heel goed dus daarom neig ik toch naar deze maar pasgeleden al een ander zadel moeten kopen dus momenteel geen grote portemonnee
Die van mij heeft de horsegear op. Mij lijkt die ook wat prettiger zitten dan de RSIH omdat bij de oren het materiaal van een stretch stof is gemaakt. Dit wordt het tweede seizoen van dragen, dus over levensduur kan ik nog niet echt wat zeggen!Voor nu ziet hij er nog heel netjes uit
liekensancho schreef:geen idee of er al wat was gepost over de positieve berichten uit Duitsland waar ze een enting hebben uitgevonden, berichten over de testen op ijslandse eczemers ( groep enting, groep placebo ) was positief te noemen:
http://www.pferderevue.at/?+Neue+Impfun ... Q9MQ%3D%3D
ellepel schreef:En ik heb nog een derde deken![]()
Heb 2 rsih,die gaan nu hun 4e jaar in denk ik en een oud model van epplejeck.
Reserve is wel handig, hier word ook aan de dekens getrokken door het jongere spul en dan zit er soms een scheur in.
Moet wel zeggen dat ik eigenlijk een andere deken er bij wil,en ik twijfel of ik gewoon voor de gok weer een pyama ga kopen.
Toen appie die om had had hij minder last van eczeem, dan met de rsih.
En geen afgebroken manen, hij kreeg er super lange manen onder.
Moet nog even kijken welke het beste en sterkste is dan.
Oh edit, iemand bekend met de master zebra uv eczeemdeken?
Deze
https://hypostore.nl/master-zebra-eczee ... BwE#527=16
Verder nog geen jeuk,,maar er zit ook nog zowat een deken om aan winterhaar,
dus die knutten kunnen er nog niet eens bij
Babbelaar20 schreef:Ik zit echt even in een dilemma, ik heb sinds dit seizoen mijn eczemer op fibra anti itch icm tectonik. Vanmiddag met borstelen zag ik dat hij op plekken wat normaal zijn meest erge eczeem plekken het rossen fijn vond (op een normale manier zo als andere paarden dat ook hebben). Nu ben ik dus in dilemma om het nog even aan te kijken of toch al onder de deken te doen. Op stal vertoont hij totaal geen tekenen van jeuk (kan hem op camera extra in de gaten houden). Hij staat pas sinds 3 dagen zonder winter/regendeken en heb hem graag nog even zonder. Wat zouden jullie doen?
Edit; ook op wei staat hij zelfs rustiger dan de andere paarden. Puur en alleen met borstelen wat me op viel.
Jets schreef:Babbelaar20 schreef:Ik zit echt even in een dilemma, ik heb sinds dit seizoen mijn eczemer op fibra anti itch icm tectonik. Vanmiddag met borstelen zag ik dat hij op plekken wat normaal zijn meest erge eczeem plekken het rossen fijn vond (op een normale manier zo als andere paarden dat ook hebben). Nu ben ik dus in dilemma om het nog even aan te kijken of toch al onder de deken te doen. Op stal vertoont hij totaal geen tekenen van jeuk (kan hem op camera extra in de gaten houden). Hij staat pas sinds 3 dagen zonder winter/regendeken en heb hem graag nog even zonder. Wat zouden jullie doen?
Edit; ook op wei staat hij zelfs rustiger dan de andere paarden. Puur en alleen met borstelen wat me op viel.
Had je eerdere jaren wel de eczeemdeken op en wil je hem dit jaar af laten? Ik gebruikte al Tecktonik , sinds dit jaar Fibra en heb nog een vage magneet waar ik niet in geloof, maar ik ga de deken niet af laten hoor