Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
unofficial79 schreef:Ik verdenk onze pony van een maagzweer. Als
Ik de klachten lijst bij langs ga klopt het met heel veel symptomen. Is een omeprazol kuur in 1e instantie dan altijd noodzakelijk of zijn er ook alternatieven voor. Kwam op een website terecht die aangaf dat omeprazol niet zo’n goede keus is en die vond mastic een betere optie?
Ik ga hier uiteraard een dierenarts voor raadplegen, maar was benieuwd naar jullie ervaringen.
Unicornetto schreef:Wat een fijne tips hierboven. Denk dat ik dat ook ga bestellen voor als de kuur klaar is.
Wij konden gelijk gisteren al terecht voor de maagscopie. Ik zat toch goed met mijn gevoel, maagzweren graad 3-4. Wel allemaal in het voorste deel.
Zijn hals is ook op de foto geweest en er zit wel een afwijking. Maar wil deze foto's voor de zekerheid en om een plan te maken nog laten herbeoordelen.
Popstra schreef:Maagzweren kunnen ontstaan door stress van pijn elders in het lichaam. Het bewegings apparaat...rug...
Niet alleen maar op de maag focussen als je paard ongemak vertoond.
Unicornetto schreef:Is hier iemand bekend met maagzweren die voortkwamen uit een ander probleem? En daardoor niet weggingen?
Mag via Pb!
Maaik schreef:Unicornetto schreef:Is hier iemand bekend met maagzweren die voortkwamen uit een ander probleem? En daardoor niet weggingen?
Mag via Pb!
Iemand hier in het topic had een jong paard waarbij het volgens mij ook niet onder controle kwam en uiteindelijk is ingeslapen een paar maanden geleden. Volgens mij was dat belletjhee. Wellicht dat je haar kan contacten?
Unicornetto schreef:Is hier iemand bekend met maagzweren die voortkwamen uit een ander probleem? En daardoor niet weggingen?
Mag via Pb!
Mir_horses schreef:Tancreda4 schreef:Niet perse een vraag over maagzweren, wel over de maag. Zijn hier ook ervaringen met paarden waarvan de maag nog vol stond bij de scopie?
Hoe zag dat bij jouw paard eruit? ( klachten?) En wat waren de conclusies?