[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:16

Quro schreef:
Doet mij denken aan Tineke en haar Biostabil :D
Maar wie weet, doet het wel wat, ik ben benieuwd.

:') _/-\o_

Ik ben heel benieuwd of het werkt met die magneten. Het proberen waard als je gewoon ondertussen je paard goed in de gaten houdt. Werkt het niet: hoppa deken er weer op.

Ben je niet veel mee verloren denk ik dan. En baat het niet, dan schaad het niet.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:57

Het kan toeval zijn....

Vorig jaar twee paarden van het gras gehaald...resultaat..minder jeuk, maar een van de twee koliek gevoelig.
Dat was hij szwinters zo wie zo...goed nagedacht..wat is het verschil met op de wei?
Op de wei krijgt een paard via slootwater, En insecten op het gras dierlijk eiwit binnen....heb dagelijks een eetlepel vismeel gegeven....geen koliek gehad, En de jeuk? Niet minder, maar jeukvrij...het kan toeval zijn,maar maar wou het wel even met jullie delen.
Overigens heeft het niet koliekgevoelige paard de zelfde dosis gekregen, Het ging er prachtig van glimmen, maar qua jeuk Geen aantoonbaar effect.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:08

Ohw, ja maar daar wil ik wel meer van weten :D

Vismeel he, waar koop je dat?

Wij geven trouwens kraanwater :j

papagroom

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:14

Ik heb t gewoon bij de plaatselijke sportviswinkel gekocht...die gebruiken het als lokvoer...maar nogmaals....het kan toeval zijn...ga dit jaar overigens wel verder testen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:15

Vismeel.. wordt dat vrijwillig opgesmikkeld?

Die van ons krijgen regenwater en kraanwater.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:18

Door een handje musli...geen probleem...maar Haflingers....die eten alles!

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:21

Vismeel bevat naast veel eiwitten ook een vrij hoog aandeel vetten. Een beetje afhankelijk van welke vissoort gebruikt is kan vismeel 10 tot 30% vetten bevatten. (bron: google)

Vanwege het hoge aandeel vetten voer ik nu dus al een paar maanden hennepzaad :-) We hebben de afgelopen week al een paar avonden gehad dat er best veel van die kleine rotmugjes in de lucht hingen maarre ze staan hier nog net zo rustig. Bijna onwerkelijk.
Hennepzaad bevat ook diverse aminozuren(eiwitten) en dan kom je eigenlijk op hetzelfde idee van eiwitten en vetten als met vismeel.

Ik blijf nog even voorzichtig positief. De rust bij de paarden komt misschien ook omdat het nog steeds vrij koud geweest is?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:32

En droog, schijnt dat dat ook scheelt
Hier alleen wat verhaarkriebel.appie staat zonder deken.

Ik wil eerst es wat info hebben over dat vismeel.
Als er vis in zit wat verontreinigd is ga ik dat absoluut niet voeren.
Vroeger stopte ik er klakkeloos van alles in aan ditjes en datjes en dat heeft me al een keer een zieke pony opgelevert.
,dus dat ga ik niet zomaar meer doen :(

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:35

Hier is wel wat kriebel en ook een heleboel vliegjes te zien. Maar nog geen schuurplekken en dergelijke dus dat gaat goed. Ik heb maandag ongeveer een half uur zijn voorhoofd gedaan met een rosborstel, ging helemaal knorren en zijn oogjes dichtknijpen

Amber2106

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:48

Ik heb bij Chris ook een magneetsierraad in gevlochten. Wil niet zeggen dat je dan geen deken op hoeft te doen. Bij mij gaat de deken morgen sowieso erop! Een magneetsierraad zorgt er namelijk (helaas) niet voor dat de knutten weg blijven.. Het zorgt voor een betere doorbloeding, verbetering van welzijn, kan onrust verminderen, stress, artrose, huidproblemen, pijn in gewrichten en ouderdomsklachten. Maar dat is per dier verschillend. Chris heeft het sieraad nu 5 weken in. Ik heb het in zijn voorpluk ingevlochten omdat hij op zijn hoofd en hals het meeste last heeft. (en in kortgeknipte manen had ik geen idee hoe ik dat sieraad erin moest verwerken).

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:53

Ik kom hier ook even 'binnenvallen' met een vraag...

Ik heb hier een shetander merrie lopen die al zo lang we ze hebben last heeft van ZE, goed onder controle te houden met een deken. Toch vraag ik me af of er ook andere/alternatieve middelen zijn die ik zou kunnen gebruiken om haar te ondersteunen.

Is lees dingen over Cranio Sacraal therapie of ostepathie bij paarden met ZE, heeft iemand daar hier ervaring mee? Ik leeg ook veel goede dingen over die 'magneet' inderdaad, maar zijn er ook echt paarden die daardoor terug zonder deken rond kunnen lopen?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:16

Magneten stimuleren alleen de doorbloeding daar waar ze de huid raken. Dus zonder deken kan niet nee.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:56

zijn er misschien mensen met ervaringen met de rambo fly boots vamoose? mijn zware eczemer staat nu alweer elke avond te stampen omdat die knutten op zijn benen vliegen... dus zou wel een uitvinding zijn...

s_v : sinds 2de jaar de 'gouden' combi hier : omega gold olie elke ochtend door voer, 25 druppels ( in mijn geval) culico van puur elke ochtend en avond door wat voer en 2 keer per week Derfen smeren... Sinds kort ook foeneknof door eten voor extra afweer. consequent deken op... Ook spuit ik ze elke dag paar keer in met vliegenspray.
Maar vorig jaar met de omega gold en culico derfen en consequent de rsih deken op, ging het stukken beter... al 14 jaar in gevecht met die zomereczeem en dit was voor ons de eerste combi die echt voor rust zorgde...

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 21:32

Zo, dat is een hele boterham liekensancho...
Eigenlijk brengt alleen een deken hier ook de nodige rust, doorheen de jaren is het sowieso minder geworden dan het was (anders gaan voeren en niet meer op een volle weide scheelde al een hele hoop) en nu met een deken is het eigenlijk goed onder controle te houden :j

Vroeg me alleen af of cranio/supplementen voor verlichting zouden kunnen zorgen in die mate, dat de deken afgebouwd kon worden, maar zoals ik het lees, gaat dat moeilijk zijn..

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:59

Is hier iemand die geprobeerd heeft om magnesium bij te voeren? En wat zijn daarvan de resultaten?

Groetjes

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:01

s_v schreef:
Ik kom hier ook even 'binnenvallen' met een vraag...

Ik heb hier een shetander merrie lopen die al zo lang we ze hebben last heeft van ZE, goed onder controle te houden met een deken. Toch vraag ik me af of er ook andere/alternatieve middelen zijn die ik zou kunnen gebruiken om haar te ondersteunen.

Is lees dingen over Cranio Sacraal therapie of ostepathie bij paarden met ZE, heeft iemand daar hier ervaring mee? Ik leeg ook veel goede dingen over die 'magneet' inderdaad, maar zijn er ook echt paarden die daardoor terug zonder deken rond kunnen lopen?

Ik heb die van mij gisteren voor het eerst een MLD massage laten geven (manuele lymfe drainage). Ben benieuwd wat de resultaten zullen zijn. Komende weken zal ik het een aantal keer herhalen. Door deze massage gaan de lymfen open staan en worden afvalstoffen sneller afgevoerd.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:13

Ik voer sinds december nagnesium en vitamine e ivm spieren.
Heeft dat dan ook positieve invloed op eczeem??

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:17

wendy1987 schreef:
Ik voer sinds december nagnesium en vitamine e ivm spieren.
Heeft dat dan ook positieve invloed op eczeem??

Ik ook sinds 2 maanden ivm de spieren. Zat er gister toevallig nog over na te denken tijdens het voeren, het is voor het afvoeren van afvalstoffen dus wat dat betreft zou het wel een bijdrage kunnen hebben.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:54

Dat zou mooi meegenomen zijn :))

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:15

Ik meld me even :=
Hier heeft pony alweer paar weken haar RSIH op alleen ben ik bang dat hij toch vervangen moet worden.. Heel de binnenvoering is kapot, nu sinds een paar dagen ook 2 gaten door de buitenstof bovenop bij haar manen en de klittenbanden sluiten niet goed meer van de hals.. Dit is het 3e seizoen dat hij ingaat, is dit normaal dat hij al op is? Daarnaast twijfel ik of ik weer een RSIH koop of toch ga voor bijvoorbeeld een horsegear of shires, iemand hier ervaringen mee? De RSIH ligt wel heel goed dus daarom neig ik toch naar deze maar pasgeleden al een ander zadel moeten kopen dus momenteel geen grote portemonnee :+

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:25

Onze RSIH gaat alweer een jaar of 5 mee, maar is na dit seizoen toch ook echt aan vervanging toe. Vind dat eigenlijk lang voor een deken die toch wel wat te verduren krijgt :) Denk ook dat ik sowieso terug een rambo aanschaf, gezien die prima past voor mijn kleine meid, en dat is niet zo vanzelfsprekend met een shetje!

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:29

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:07

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:15

Jannuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:31

Robin_Rikkie schreef:
Ik meld me even :=
Hier heeft pony alweer paar weken haar RSIH op alleen ben ik bang dat hij toch vervangen moet worden.. Heel de binnenvoering is kapot, nu sinds een paar dagen ook 2 gaten door de buitenstof bovenop bij haar manen en de klittenbanden sluiten niet goed meer van de hals.. Dit is het 3e seizoen dat hij ingaat, is dit normaal dat hij al op is? Daarnaast twijfel ik of ik weer een RSIH koop of toch ga voor bijvoorbeeld een horsegear of shires, iemand hier ervaringen mee? De RSIH ligt wel heel goed dus daarom neig ik toch naar deze maar pasgeleden al een ander zadel moeten kopen dus momenteel geen grote portemonnee :+

Die van mij heeft de horsegear op. Mij lijkt die ook wat prettiger zitten dan de RSIH omdat bij de oren het materiaal van een stretch stof is gemaakt. Dit wordt het tweede seizoen van dragen, dus over levensduur kan ik nog niet echt wat zeggen!Voor nu ziet hij er nog heel netjes uit