[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:45

Wortels kan geen kwaad hoor. Ik geef al zijn hele leven ongeveer een kilo per dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:45

Ik denk dat wat de wortels betreft, je ook een scheiding zal moeten trekken of je paard alleen cushing heeft, of ook ir is. Bij het laatste kan dus ook de suikers die wel aanwezig zijn in wortels al te veel zijn, terwijl het met een te mager cushing paard het geen kwaad kan

eukje

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:16

Ik heb gisteren de pil voor het eerst gegeven en in een wortel verstopt. Nou, hij vond het overduidelijk smerig!
Begon vrolijk te knagen op de wortel, toen hij kennelijk de pil proefde stopte hij onmiddellijk met kauwen.....trok een rare neus....weer 2 x kauwen.....weer een 'zuur ' mondje en slikken ho maar!
Uiteindelijk wel verder gekauwd en alles doorgeslikt maar ik denk dat ie nu een worteltrauma heeft hahaha....
Normaal hapt hij alle poedertjes en zo door het voer probleemloos weg.....
Arm paard!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:22

Pil gaat hier al een jaar goed in een dubbelgevouwen stukje brood. Handje cushcare er achteraan in de bak zodat ze haar mond boven de bak houdt voor het geval ze hem toch zou laten vallen.

angeeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:44

Rindin schreef:
Waarom zouden ze geen wortels mogen hebben? Vanwege de suikers?
Het schijnt dat er namelijk helemaal niet zoveel suikers in wortels zitten

Ja ik vond dat ook al vreemd ik dacht in appels zit meer.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:26

Ik kom me hier ook melden. Mijn shet en welsh zijn in 2010 beide bevangen geweest en de shet is toen ook positief op ir getest. Sindsdien worden ze zeer sober gehouden en eigenlijk gaat dat al jaren goed. Ze zien er goed uit en lijken lekker in hun vel te zitten. Grietje bleef alleen wel een beetje een hangbuik houden en Amber begon erg in te vallen. Haar bloed, mest en tanden lieten geen onregelmatigheden zien. Dus Afgelopen maandag heb ik ze laten testen. Net helaas voor beide slecht nieuws gekregen. Grietje haar waarden waren 10x zo hoog en die Amber 2x. Mijn dierenarts raadt voor beide een half tablet per dag aan. Voor Grietje omdat haar waarden zo hoog zijn en Amber omdat ze groter is.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:44

:(:) zowel Amber als Grietje
Balen, aan de andere kant, met Prascend knappen ze snel op

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:57

ohjajoh6 schreef:
Ik denk dat wat de wortels betreft, je ook een scheiding zal moeten trekken of je paard alleen cushing heeft, of ook ir is. Bij het laatste kan dus ook de suikers die wel aanwezig zijn in wortels al te veel zijn, terwijl het met een te mager cushing paard het geen kwaad kan

Een mager paard met cushing zonder IR dan. :D

Eens met Ohjajoh.

Appels bevatten meer suiker, maar je paard geef je al gauw een bak wortels en eigenlijk nooit een bak appels..tenminste, ik deed dat nooit.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:02

janouk schreef:

Benieuwd wat ik ervan ga merken, omdat ze eigenlijk afgezien van de hangbuik en het dun zijn het super doen. Van buiten af kun je eigenlijk niet zien dat ze wat mankeren. Ze zitten mooi in hun vacht en ogen levendig.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:15

Zeg maar nee, dan krijg je er 2 -O- .

Dat had ik hier 2 jaar geleden ook, maar opa en oma doen het super op hun pillen.
Het kan goed zijn dat je denk dat ze nu nog wel goed in hun vel zitten, maar dat je straks als ze zich beter voelen toch dingen bedenk die er achteraf ingeslopen zijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:23

Ik merk hier nog weinig verschil met de pillen, maar goed, waarschijnlijk wil ik te snel ;-)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:38

capopjekop schreef:
janouk schreef:

Benieuwd wat ik ervan ga merken, omdat ze eigenlijk afgezien van de hangbuik en het dun zijn het super doen. Van buiten af kun je eigenlijk niet zien dat ze wat mankeren. Ze zitten mooi in hun vacht en ogen levendig.

balen Kris, ben ook benieuwd of je verschil gaat merken. Lauk is wel echt totaal 'anders'.Niet mbt vacht maar wel mbt energie

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:53

Jeetje toch veel paarden welke dit hebben..

Verzorgpaard krijgt nu kuil... Moet ik me nu zorgen gaan maken, had al eerder gezegd dat ze dat niet mocht hebben.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:32

Wat betalen jullie voor de pracend? Ik ga zo 60 stuks halen, maar op internet kom ik uit op bedragen van ruim 2 euro per pil. Is dit normaal of kijk ik op verkeerde sites?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:35

capopjekop schreef:
Wat betalen jullie voor de pracend? Ik ga zo 60 stuks halen, maar op internet kom ik uit op bedragen van ruim 2 euro per pil. Is dit normaal of kijk ik op verkeerde sites?

Ik betaal 1.75 per pil.
Was 280 euro kwijt voor 160 pillen.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:36

capopjekop schreef:

De prijs verschilt per dierenarts, maar ligt meestal zo tussen de €95 en €130.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:37

En ik begreep dat je rustig moet beginnen met opbouwen. Zijn dit pillen makkelijk in kleinere porties te breken of snijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:43

Haal even een pillensnijder bij de apotheek Capopjekop. kost 2,50 geloof ik en dan kan je idd makkelijk kleine stukjes snijden.
Las dat je o.a. een shetlander hebt, daar ben ik met 1/8e pil mee begonnen en dat is bijna niet met de hand te breken of te snijden.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:45

Ik betaal geloof ik 123 euro voor 60 pillen.
Ze staan nu bijgeschreven op een vette
rekening omdat er vorige week ook nog foto's en echo's zijn gemaakt maar ik dacht dat de assistente dit bedrag noemde toen ik ze ging halen.....

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:18

Mijn pony wordt morgen weer gestest op Cushing. Gewoon preventief want ik vind niet dat hij klachten heeft. Hij is 2 jaar geleden ook getest en had toen een ietjes verhoogde waarde, maar toen besloten om niet gelijk aan de medicijnen te zetten. Vorig jaar niet getest omdat de dierenarts aangaf geen symptomen te zien. Morgen dus gewoon even preventief testen, de test is tenslotte toch gratis :-)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:39

bij mijn oude da 60 pillen 111 euro

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:55

Hier 100 euro voor 60 pillen.

Kitty ik duim voor je dat de test negatief terugkomt! Ziek worden kan altijd nog

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:11

Balen Krisje dat ze ook beiden op de prascend moeten. Net als hier, maar ik nu per dag dus 1,5 pil.
Betaal hier 134 euro voor 60 pillen en 300 voor 160 pillen.
Dat wordt dus op zijn goedkoopst 85 euro per maand. Wel even slikken ook, maar goed, als ik daarmee die plotselinge bevangenheden kan vermijden, is dat het wel waard.
Maar wel veel prijsverschil toch als ik het zo lees.

Ik zou wel, zeker voor Grietje, langzaam opbouwen. Ik ben met 1/8 pil begonnen, paar dagen, dan weekje 1/4 en later de halve zoals werd aangeraden.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:18

Bij onze kliniek 103 euro voor 60 pillen

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:21

Ik betaal nu 40 euro voor 15 pillen. T gaat met mijn pony niet goed dus ik heb daarom geen grote hoeveelheid gekocht , pony wordt ws woensdag ingeslapen.