merrieveulen schreef:heeft er iemand weleens een groene leem kuur geprobeerd? en zo ja met welke resultaten? onze osteopaat/fysio adviseerde voor Mone een kuur Drainage Compositum van de Groene Os, liever dan groene leem. Mone heeft geen ZE maar schuurde afgelopen zomer wel, had ook afwijkende leverwaarden en spierwaarden bij bloedonderzoek en onze fysio/osteo merkte op dat ze reageerde bij het triggeren van de lever. jammere is dat de klachten kort na het bloedonderzoek stopten, dus we wachten nu af tot het gras weer gaat groeien. we verdenken haar evt. ook van IR.
rare is dat ze weleens een beetje jeuk heeft gehad maar afgelopen jaar was het écht niet normaal, echt helemaal kaal schuurde ze het. ik ben dan ook bang dat het erger wordt als geheel. maar goed we zijn er nog niet klaar mee natuurlijk. wel weten we zeker dat het bij Mone geen vliegjes/ mugjes zijn. het ziet ernaar uit dat het gras de grote boosdoener is voor haar.
Ik geef mijn Fries met licht ZE ook elk voorjaar en najaar een kuur DC van de Groene Os. Dat, in combinatie met deken en suikerarm voer doet hij het prima.
Houd hem voor de zekerheid wel altijd onder een halsdeken. Hij heeft de afgelopen zomer niet geschuurd.