[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinGu

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:30

@Mieke wow jij hebt echt al veel uit de kast getrokken! Lijkt het maar zo, of doe je ook veel tegelijk? Mij lijkt het dan lastig om uit te sluiten wat helpt en wat niet (je hebt vrij veel al gedaan in vrij korte tijd nl) maar misschien geef ik dingen wel te veel tijd hoor, dat kan ook

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:08

Er waren wel enkele vliegen idd maar niet zo heel extreem. Anders had ik haar masker ook aangedaan. Ik denk dat ik ook maar Puur Pollen ga bestellen en dan zien we wel of het verschil maakt. Echt zo'n rot iets, dat headshaken, een goede oplossing vinden lijkt moeilijk. Ik heb er wel nog niet met mijn huidige DA over gesproken.

Pff Mieke dat klinkt ook niet niets, maar ook wel herkenbaar. Al heb ik nog niet zo veel geprobeert hier..

Hier heb ik meer dan een jaar bitloos gereden en ze schudde ook gewoon door. Bitloos icm pollennet leek wel redelijk goed te helpen. Ze heeft op het bit sowieso de neiging om te gaan hangen. Ik ben terug naar bit gegaan omdat de basis er niet goed op zit en het gewoon gevaarlijk werd op den duur. We zetten nu de knoppen erop en dan is het doel wel om terug (al dan niet deels) bitloos te gaan rijden.

Is er hier iemand die werkelijk verschillen heeft gemerkt na Osteo/acupuntuur/shiatsu behandeling?

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 06:19

Guus is vorig jaar voor het eerst behandeld met neuraaltherapie, en dat maakte voor ons wel echt verschil. Nadeel is dat hij het niet accepteert zonder sedatie, dus we combineren het met de tandartsbehandeling.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 06:25

Ja, mijn paard wordt ieder half jaar cranio sacraal behandeld. En ze knapt onmiddellijk op na een behandeling. Zij gaat headshaken omdat haar neuszenuw overprikkeld is. Ik heb nu zelf crznio sacraal leren behandelen om de druk weg te leren halen en dat gaat super. Ik kan nu weer rijden en zij kan overdag weer buiten staan. Wel met vliegenkap en neusne.
Voor Janouk is het de oplossing. Alle medicijnen, poedertjes, pilletjes, netjes, brillen, hielpen haar niet. Het hangt van de oorzaak af.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:08

Dat is fijn om te weten. Wellicht probeer ik dat wel eens. Heb al iemand hier in België gevonden en prijs valt ook wel mee op zich.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:37

Voor degenen die het willen proberen, ik heb nog een pot spirulina staan die ik niet meer ga gebruiken. Bij Nayeli is het duidelijk de pollenallergie.
Bij interesse stuur me maar even een pb-tje ;)

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:37

Welk vliegenmasker rijd jij ook alweer mee TinGu? Geert had vrijdag toch weer last dus wil toch eens proberen hoe dat werkt.
De omstandigheden waren wel extreem

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:59

TinGu schreef:
@Mieke wow jij hebt echt al veel uit de kast getrokken! Lijkt het maar zo, of doe je ook veel tegelijk? Mij lijkt het dan lastig om uit te sluiten wat helpt en wat niet (je hebt vrij veel al gedaan in vrij korte tijd nl) maar misschien geef ik dingen wel te veel tijd hoor, dat kan ook

Ja we hebben al veel geprobeerd en ook wat dingen door elkaar heen. Misschien niet handig hoor, maar we hebben de afgelopen jaren zoveel ellende met paarden gehad, dat je nu gewoon snel een oplossing wilt. :') Misschien wel Te snel...

Marloezz, ons paard staat naast Tsjiebe. :D

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:53

[/quote]
Marloezz, ons paard staat naast Tsjiebe. :D[/quote]

Ha, dan weet ik welke Mieke jij bent!!
*\o/*

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:35

Marloezz schreef:
Welk vliegenmasker rijd jij ook alweer mee TinGu? Geert had vrijdag toch weer last dus wil toch eens proberen hoe dat werkt.
De omstandigheden waren wel extreem

Ik heb een masker van Kramer met afritsbare neusflap. Op de wei heeft Guus het neusnetje namelijk niet nodig, in het bos of op de paddock juist des te meer.
Ik heb deze:
https://m.kramer.nl/vliegenmasker-2-in- ... &ci=257183

Gisteren de Rhinoblock zalf bij Guus geprobeerd. Wat een drama! Hij heeft echt extreem geschud de hele rit, dat was dus eens maar nooit weer.

Vandaag van stal verhuisd, en tot nu toe lijkt het goed te gaan. Ze moeten nog ff wennen, maar hebben al heerlijk ff op de wei gestaan

Afbeelding

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:41

Hebben jullie nog een link met hengstigheid kunnen leggen?

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:42

Ik heb 2 ruinen :=

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:40

Hoe is de kwaliteit van de maskers van Kramer TinGu? Ik had ze ook al gezien. Stuk beter voor mijn portemonnee dan die van Field Relief, al las ik daar wel positieve zaken over.

Ik heb ze vandaag met halster + neusnet en vliegenmasker op de wei gezet en ik heb geen geproest meer gehoord! Sinds ik haar er mee op de wei heb gezet is ze ook niet meer terug gekomen naar de schuilstal. Pollenniveau ligt nochtans even hoog als eergisteren.

Dat betekent wel dat ik ook best met een vliegenkap (niet UV-doorlatend) ga rijden ook, dus nog eens zoeken wat het fijnste werkt in dat geval.

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:51

Bedankt TinGu! Ik ga er ook maar eentje bestellen of - nog beter - halen

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:04

Ik vind ze erg goed. Guus heeft hem heel veel om, en hij blijft erg goed. Tinus (mijn andere paard) heeft het masker zonder neusflap, en die heb ik ondertussen al weer 4 jaar en ziet er nog goed uit. Klittenband is prima en nog steeds goed, muts blijft ook prima in model. Voor de prijs echt wel goede kwaliteit.
Tinus heeft ook nog nooit een schuurplekje gehad, terwijl hij dat heel snel had van andere maskers (was ook de eerste reden dat we deze kochten, was de zachtste die we konden vinden)

Ze zijn alleen niet UV-werend of speciaal tegen pollen, maar voor Guus zijn irritaties (zon, pollen en vooral ook vliegjes) werkt het prima.

Edit: en nee, ik heb geen aandelen Kramer _O-

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:10

Ik heb nu zo'n zebra masker van Bucas voor haar, die schijnt wel deels UV-werend te zijn. Op zich is dat wel mooi meegenomen want ze heeft een roze neus die wel eens durft te verbranden in de zomer. Dus dan is het meteen 2 vliegen in één klap. :)

Ik ga nog wat rondkijken naar verschillende merken zoals de Cashel Crusader bv. en vergelijken. Ik rijd met een hoofdstel zonder neusriem dus zou misschien de kap ook omdoen tijdens het rijden om te zien of ze ook minder schudt er mee. Moet ik ook meteen geen neusriem omdoen.

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:23

Mijn probleem is dat Geert heftig reageert op alles dat tegen zijn hoofd aan komt. Een gewoon vliegenmasker is te gevaarlijk, dan ziet hij te weinig en struikelt hij overal tegen.

En ik heb Guus succesvol een endurancewedstrijd in Ermelo zien lopen met dat masker. Dat lijkt mij bewijs genoeg!! :D

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 06:06

Afbeelding
Zo lopen ze op de wei

Afbeelding
En zo voor de koets en onder het zadel.

De blauwe kap kan om de oogkleppen heen.

Onder zadel heeft ze ook neusnetje er onder.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:35

Vandaag neusnetje weer eens geprobeerd. Onderkant omhooggebogen omdat ze het randje tegen haar bovenlip vervelend lijkt te vinden. Het proesten begon meteen na aanbrengen van het netje. Onder het motto van "je went er maar aan..."toch gaan rijden, maar na 5 minuten wilde ze van ellende gaan liggen. Dat werd te gek, dus netje er weer af. Ze leek toen opgelucht dat er niks meer was wat haar neus irriteerde en ging vervolgens zonder proesten en schudden aan het werk....

Nou had het vannacht ook geregend, dus wie weet waren er nog niet zoveel pollen, maar toch. Als dit helpt betekent het dat we haar misschien vijf minuten moeten pesten met dat netje en dat ze daarna opgelucht zonder proesten zonder netje aan de gang gaat?

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:46

Ik heb een afstaand neusnetje met een bontje om de neusriem, want Janouk wil ook niet dat het op haar neusvleugels rust.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:50

Hier een paard van een klant die zo wordt ingeslapen. Paard heeft naast neurologische afwijkingen een ernstige vorm van headshaken!! Zo triest!
Maar volgens mij valt headshaken ook onder de noemer neurologisch!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:56

Ik heb het netje op haar neus en vrij kort op haar lip zitten maar die van mij vind dat niet erg.

Laatst netjes (3 stuks) gekocht met 1 losse band er bij. Die kan je dus zelf op maat maken.
Ik heb er 1 gebruikt om aan haar neusbontje vast te naaien, zo blijft die keurig zitten en kan het bontje ook mooi dicht (wel een mega priegel werkje, bah).

Afbeelding

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:10

Oh wat een goed idee om dat netje zo te bevestigen! Janouk, ziet die van jou er ook zo uit?

Sabine81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:55

Mijn paard is sinds een paar weken ook ineens van de een op de andere dag begonnen met schudden. Het lijkt vooral een reactie op kleine vliegjes/mugjes die in de lucht zweven. Heeft iemand hier ervaring mee?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:14

Sabine81 schreef:
Mijn paard is sinds een paar weken ook ineens van de een op de andere dag begonnen met schudden. Het lijkt vooral een reactie op kleine vliegjes/mugjes die in de lucht zweven. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik vind dat er qua schudden een verschil zit of het van headshaken komt of van vliegjes/mugjes..