[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zuma1

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:49

oke ben net terug heb een andere eczeemdeken opgedaan ..iemand van stal kijkt vanavond ff ofdie nog heel is :o we hebben een sloper op stal hihi maar krijgt de rsih niet kapot tot nu toe

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:21

Ff een vraag

Kan ZE ook voorkomen op de benen?
Mijn merrie heeft in haar sokken schilvers en nu ook een plek.
Het lijkt op een droogte plek (Kan ook mok zijn natuurlijk)

Ik dacht, ik vraag het even hier.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:34

Jazeker dat kan ook! Maar denk dan inderdaad ook eerder aan mok, of misschien verbrand door de zon?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:46

Zwarte merrie met beharing.

Eerst was het heel schilverig, en wat ruw. Maar nu is het dus opengebarsten.
Heb zoiezo vaseline opgehaald. Straks ff schoonmaken en vaseline er op.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:05

Vaseline brand wel met deze zon, misschien sudocreme? Is het geen mok?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:10

klinkt meer als mok..
het is nu wel droog weer, prettiger voor behandelen.

DvdE_Nel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:57

Hoi, ik lees al even mee maar er blijft mijn 1 vraag hangen... Houden jullie de deken ook op stal op? Ik merk namelijk nu dat ze, sinds ik derfen gebruik, niet meer schuurt maar nu breken de manen af door de hals..... En het staat mij bij dat die knutten niet op stal zitten... Ik hoor graag jullie mening

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:19

Ik heb vandaag derfen gekocht, ben benieuwd hoe goed het helpt bij mijn paarden.
Hoe vaak smeren jullie dit op het paard?
Ik heb de lotion genomen. Op de verpakking staat dat het maar 1a2x per week op de jeuk plekjes aangebracht hoeft te worden. Hoeft dit echt maar zo weinig? :)

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:33

apollootje schreef:
Ik heb vandaag derfen gekocht, ben benieuwd hoe goed het helpt bij mijn paarden.
Hoe vaak smeren jullie dit op het paard?
Ik heb de lotion genomen. Op de verpakking staat dat het maar 1a2x per week op de jeuk plekjes aangebracht hoeft te worden. Hoeft dit echt maar zo weinig? :)

Ik gebruik het elke dag. Soms om de dag...

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:34

DvdE_Nel schreef:
Hoi, ik lees al even mee maar er blijft mijn 1 vraag hangen... Houden jullie de deken ook op stal op? Ik merk namelijk nu dat ze, sinds ik derfen gebruik, niet meer schuurt maar nu breken de manen af door de hals..... En het staat mij bij dat die knutten niet op stal zitten... Ik hoor graag jullie mening

Ik heb de deken ook op stal op, bij ons is de stalgang ook open naar buiten toe dus de knutten kunnen zo naar binnen vliegen.

Fijn dat derfen zo goed werkt bij jou! Mijn pony was er allergisch voor.
Nu krijgt onze pony wel nieuwe haartjes sinds we dagelijks/om de dag uiercrème smeren en 1x p/w wassen :)

DvdE_Nel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:36

Ik gebruikte het de eerste week om de dag... Daarna werd het gelijk rustiger... Nu smeer ik om de 3 a 4 dagen....

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:36

Ik heb het nu al heel lang niet meer gebruikt, maar bij nieuwe plekjes eerst om de dag ofzo en daarna is het meestal stukken beter. Goed deken om houden en dan komen er ook geen nieuwe plekjes.
Op dr hoofd had ze soms nog wat, dan is 1x per week bij die van mij ruim voldoende. Zodra het niet meer jeukt, schuurt ze er niet aan en kan het helen.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:56

maralyn schreef:
Ff een vraag

Misschien last van mijten. Daar valt het haar ook van uit en krijg je schilvers. Paarden krabben het dan zelf soms kapot....

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:50

Hartje schreef:
maralyn schreef:
Ff een vraag

Misschien last van mijten. Daar valt het haar ook van uit en krijg je schilvers. Paarden krabben het dan zelf soms kapot....

Het is niet gekrabt, maar gebarsten. "gelukkig" valt het in de schaduw en smeer ik in de avond. Zodat de zon er niet heel erg op komt.
Ze heeft ook geen jeuk aan de benen. En ze is kleinzerig, maar het lijkt haar verder geen pijn te doen.

Ik denk ook aan mok...

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:23

zo. ik het pony lief vandaag weer lekker gewassen met teer-shampoo. Heb wel het idee dat het iets helpt :) hij jeukt vooral op zijn rug ter hoogte van de vlanken en op de vlanken zelf. Ook aan zijn hoofd kriebelt hij veel maar deze heb ik niet gewassen haha

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:32

Paard heeft zelfs eczeem in de oren! Arm dier.. heb een kap besteld. Hoop dat die gaat helpen.. wat een gedoe :(

DvdE_Nel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:36

Hoe wassen jullie de paarden? En waarmee? Ik gebruik teer shampoo en badedas... Ik was haar met de hand... Tips zijn welkom over het wassen

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:38

Nivada schreef:
Paard heeft zelfs eczeem in de oren! Arm dier.. heb een kap besteld. Hoop dat die gaat helpen.. wat een gedoe :(

vervelend is dat he :( die van mijn heeft ook kale kapotte oortjes.. ik ben mijn kap kwijt geraakt grr

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:39

ziet er wel positief uit Pottegieter,hoe zijn de reacties vanaf de maanden juli,aug sept? dat zijn bij ons hier de ergste maanden voor de eczemers in de buurt.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:26

Hoi! Ik kom even binnenvallen met een vraag:

Mijn Fries heeft een nogal schilferige huid en manenkam. Ze heeft er niet direct veel jeuk aan ofzo, alleen zitten er echt enorm veel schilfers. Ze zitten direct op haar huid, maar er ontstaan geen kale plekken, waardoor ik niet denk dat het schimmel is.

Heeft iemand een tip waarmee ik haar kan wassen zodat de schilfers minder worden? Is teershampoo een goed idee of is dat echt voor de zomereczemers?

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:36

loveidefix schreef:
Nivada schreef:

vervelend is dat he :( die van mijn heeft ook kale kapotte oortjes.. ik ben mijn kap kwijt geraakt grr

Zeker vervelend. Fenna had ook kapotte oren :(
Nu heeft ze een vliegenkap van Bucas en ik smeer regelmatig met Mesitran en nu zijn alle plekken gelukkig goed aan het genezen.

Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe producten Pottegieter.
Zal het echt helpen tegen ZE?

Pottegieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:49

happytime schreef:
ziet er wel positief uit Pottegieter,hoe zijn de reacties vanaf de maanden juli,aug sept? dat zijn bij ons hier de ergste maanden voor de eczemers in de buurt.

De maanden juli tot en met september zijn inderdaad ergste maanden voor de eczeempaarden. Vorig jaar hebben we het gehele seizoen getest en de testpaarden zijn ook deze maanden goed doorgekomen. Het heeft de voorkeur om op tijd te beginnen maar ook als je nu begint is dat geen probleem.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:10

Lijkt op derfen maar dan weer net anders zeker...

Elke creme werkt zoiezo verzachtend. Uierzalf of sudocreme. Om de huid soepel te maken. Ga niet meer dure smeerseltjes kopen. Lijkt wel of ze er allemaal geld mee willen verdienen.. mooi adverteren hier.
Ben benieuwd of er ook gratis monstertjes aan Bokt leden word gegeven? Dan kunnen we het eens echt testen en zelf hier plaatsen...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:20

Ik ga mee in het gratis adverteren maar heb het toch besteld, prijs valt mee voor drie producten en ik hoop dat het net zo goed als derfen werkt daar ik een vnml wit paard heb en hij echt zo goor van derfen word.

MuzefeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:41

Momenteel geef ik sinds een kleine week Effektri Omega 3 door het voer van mijn pony, na alle goede verhalen hierover. Mijn pony heeft deze zomer haar staart al flink kaal geschuurd, maar tegen de niet al te hoge verwachtingen (eerst zien dan geloven, en baadt het niet dan schaadt het niet) in zie ik daadwerkelijk verbetering! Al in zo'n korte periode. :) Het is prima weer voor de vliegjes om de pony's flink te narren, maar ze staat niet meer tegen de muren omhoog als ze binnen komt! Af en toe nog wel eens wat schuren, maar ze is natuurlijk niet anders gewend en ik verwacht tevens ook niet dat de jeuk geheel weg is.

Het haar op de staart schiet weer 'omhoog', dat je met zoiets kleins blij kan zijn! :D

Enige wat ik af en toe doe is smeren met uiercreme om de huid wat soepel te houden, begin inderdaad ook niet meer aan dergelijke dure producten voor uitwendig gebruik. Deze aanpak om het van binnenuit te verbeteren bevalt me goed!