Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Shammie zal u dankbaar zijn !

maura schreef:Hier slecht nieuws. Merrie is weer bevangen. Eigenlijk kan dat niet, ze staat nu vier weken op 1 mg prascend. De combinatie van zo snel opnieuw bevangen, de jonge leeftijd voor Cushing (paard is 13 jaar) en het vergevorderde stadium (zelfs in de zomervacht nog krullen en de bloedwaarde was erg hoog) doet de DA vermoeden dat merrie meer problemen heeft dan alleen Cushing.
Woensdag worden foto's gemaakt van de hoefbeentjes. Deze DA heeft meer dan 30 jaar ervaring en doet al 10 jaar alleen nog maar paarden. Ik heb 'm uitgelegd dat ik normaal best goed functioneer, maar dat ik er niet helderder van wordt als er iets mis is met één van mijn dieren. Hij zei meteen dat hij dat zelf ook heeft met zijn eigen hond, ondanks die 30 jaar ervaring als DA vraagt hij er meteen een collega bij als er iets met zijn eigen hond is. Een DA met een echt hart voor dieren dus, daarom heb ik gezegd dat ik voldoende financiële ruimte heb voor een langdurige behandeling van mijn paard, maar ik heb hem ook gevraagd heel eerlijk en zo nodig hard te zijn als het zijn professionele mening is dat ik mijn paard geen plezier doe met verdere behandeling.
Merrie heeft een flinke shot pijnstiller gehad en mag weer op de metacam. Als ze morgen niet genoeg is opgeknapt moet ik bellen en krijgt ze nog een keer intraveneus pijnstilling. Ik hoop dat het gauw woensdag is.
De bloedwaarden kunnen heel snel verbeteren en daar moet je je denk ik ook niet blind op staren, tuurlijk hoog is wel een indicatie, maar bloedwaarden kunnen heel snel om laag gaan en ook hier geldt over een maand of zo kan dat echt sterk verbeterd zijn.Jannepauli schreef:Zinzi, weet je zeker dat ze niet gewoon schuurt?
Setteli schreef:Vlek is ook enorm afgevallen, kan haar ribben echt tellen en de ruggengraat is goed te zien. Ik ben ook van een halve tablet naar een kwart gegaan. Daardoor begon ze wel weer beter te eten. Ze eet haar brok/muesli nu goed op (ze krijgt 3 x daags een halve maatbeker), maar haar hooi laat ze zo goed als links liggen. Ze eet wel wat, maar absoluut niet voldoende. Ze graast wel de hele dag, maar omdat ik weinig in de wei heb staan, heeft ze niet zoveel tot haar beschikking.
Daily Plus wil ze niet, slobber van Seniores P van subli laat ze staan. Ik ga deze week wel de grasbrok proberen van Hartog, ik hoop dat ze die wil eten en dan wat vetjes er bij krijgt.
Verder is ze wel heel levendig en alert, dus ik blijf ook voorlopig op die kwart tablet.
Zinzi_jewel schreef:Jannepauli schreef:Zinzi, weet je zeker dat ze niet gewoon schuurt?
Ze schuurt wel iets . Maar zo weinig . Ze is ook niet jeukerig op de manenkam .
En haar wat eruit is komt normaal wel wat terug . Dat zie ik nu niet gebeuren .
Ze valt nog steeds af . En wordt schraal aan de bovenlijn ...
Miss toch teveel prascend ?
Andere zijde magere cushing paarden komen juist wat aan als ze medicijnen krijgen .
Vreemd geval .
Wilde altijd dat ze zou afvallen . En nu valt ze af en maak ik me wat zorgen .
Geen vetjes meer te zien
IMJ schreef:<<quote="Zinzi_jewel">>Jannepauli schreef:Zinzi, weet je zeker dat ze niet gewoon schuurt?
Ze schuurt wel iets . Maar zo weinig . Ze is ook niet jeukerig op de manenkam .
En haar wat eruit is komt normaal wel wat terug . Dat zie ik nu niet gebeuren .
Ze valt nog steeds af . En wordt schraal aan de bovenlijn ...
Miss toch teveel prascend ?
Andere zijde magere cushing paarden komen juist wat aan als ze medicijnen krijgen .
Vreemd geval .
Wilde altijd dat ze zou afvallen . En nu valt ze af en maak ik me wat zorgen .
Geen vetjes meer te zien<<<quote>>>>
Of nog niet goed ingesteld..?
Wat jeuk, de schrale bovenlijn, raar haar, afvallen.. mogelijk is haar waarde juist nog te hoog.
Heb je nog laten bepalen? En inmiddels weten we ook dat de waarde niet alles zeggend is..
Setteli schreef:Ze moet wel weer naar de tandarts. Ze is vorig jaar september geweest en de tandarts zei dat ze over 1,5 jaar pas weer moest. Ze heeft wel een heel scheef gebit, dat is niet meer te verhelpen. Ik zal van de week weer eens bellen voor een afspraak.