Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gemske schreef:Fennadev schreef:Is er iemand die mij tips kan geven over een afzakkend halsstuk bij een eczeemdeken, bij mijn shetlander zakt ie namelijk af.
Heeft je pony ook een vliegenmasker? Dan kan je het daaraan vastmaken. Of een bandje eraan maken dat voor de oren langs gaat.
Bij mijn pony was de hals net te kort, ik heb een vliegenmasker voor het hoofd achterstevoren eraan gezet. Dan heb je dus het stuk wat normaal over de ogen gaan op de nek net achter de oren liggen. Moest het alleen even loshalen waar het normaal om de neus zit, dan sluit het mooi aan op het uiteinde van de exceemdeken.
Op de foto zie je de overgang van wit (deken) naar lichtblauw (masker)
WowAmigo schreef:Andere zalf dan? Ik heb levertraanzalf, ook fijn spul. Zet je m vast als je m behandelt?
Jotoma schreef:Plukje hooi op de grond leggen, derfen op je handschoenvingers en vanaf achter de oren aanbrengen?
Hij krijgt geen blaren vd derfen?
Mijn paard heeft daar ook altijd jeuk en schuurt wel plekjes, gelukkig niet tot bloedens toe, maar die vind het heerlijk als ik gewoon kriebel. Vind jou paard dat ook fijn? Wellicht proberen op te bouwen van ene hand kriebelen naar andere hand derfen?
Sammyoo schreef:MelissaV, doe gewoon wat derfen op een watje en smeer dat goed langs de haargrens van de voorpluk. Bij die van mij hoef ik ook echt niet met de fles bij zijn voorpluk te komen, maar zo gaat het ook prima! Ik denk dat de knutten ook wegblijven door de lucht van derfen.
Nivada, ik heb het idee dat de derfen uit een tube wat minder werkzaam is, maar is wel erg makkelijk in gebruik. Ik ben wel erg tevreden over de derfen clear.
MelissaV schreef:Jotoma schreef:Plukje hooi op de grond leggen, derfen op je handschoenvingers en vanaf achter de oren aanbrengen?
Hij krijgt geen blaren vd derfen?
Mijn paard heeft daar ook altijd jeuk en schuurt wel plekjes, gelukkig niet tot bloedens toe, maar die vind het heerlijk als ik gewoon kriebel. Vind jou paard dat ook fijn? Wellicht proberen op te bouwen van ene hand kriebelen naar andere hand derfen?
Nope hij valt niet om te kopen met eten helaas![]()
Nee geen blaren, hij schuurt ook niet tot bloedens toe maar hij heeft gewoon jeuk.
hij vind het wel fijn als ik hem kriebel met een zweepje (waar dat lusje van af is) op zijn voorhoofd zat al te denken daar iets op te maken zodat ik derfen op dat zweepje kan doen, en het zo op zijn hoofd kan doen.
apollootje schreef:Eerder heb ik hier gereageerd, maar ik kom weer even binnen vallen.
Mijn eczeempony is dit jaar een drama! Ze heeft vooral heel erg veel plekjes en wondjes op haar hoofd. Ze staat áltijd onder haar Rambo SIH en heeft daarbij een hoofdkap om.
Ik heb even zitten brainstormen wat er dit jaar anders is als voorgaande jaren, het ging namelijk de laatste 3jaar heel erg goed!
Mijn pony is van stal veranderd: waar ze eerst maar 2-3 uurtjes buiten stond, staat ze nu dag/nacht buiten. Op de vorige stalling stond ze die 2-3 uurtjes ook gewoon op het land, maar nu staat ze een hele middag op het land (lees: van 1 tot 6u). Kwa krachtvoer is er wel een hoop veranderd: voorheen kreeg zij ruim een kg krachtvoer per dag, nu slechts een handje. Dit komt omdat zij op dit moment geniet van een luizenleven en voorheen fanatiek getraind werd. Een andere reden die ik nog kan bedenken: de omgeving! Al is dit maar enkele km's bij haar vorige stalling vandaan.
Sinds gister heb ik haar bij huis staan en daardoor kan ik nu alles doen wat mogelijk is voor minder jeuk
Ze heeft een buitenstal met uitloop naar een kleine paddock. En ik heb de mogelijkheid om mijn paarden op het land te zetten.
Ik heb jullie hulp nodig bokkers, wat raden jullie mij aan?
Pony weer terug naar het oude beleid: veel op stal en maar heel even buiten? Maar heeft dit nut met een buitenstal?
Of zou ze best altijd buiten kunnen lopen maar daarbij heel kort op het gras? Of gewoon even helemaal niet op het gras?
Ik lees hier ook veel over het smeren van derfen. Is dit enkel te koop bij de paardendrogist of ook wel bij EJ?
En welke kiezen jullie dan?
Ik heb uiteraard al even gegoogled maar ik zie van alles: Lotion, Lotion Soft, Clear, Cream Clear, een zalf, shampoo.