Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Douraque schreef:Het gaat wel goed. Die van mij sleept nog steeds met zijn achterbenen helaas. Maar ik ben er wel achter dat hij een hekel heeft aan wandelen in de buitenbak, dan is hij niet vooruit te branden. Zodra ik naar de dijk ga, dan veert hij op. Ik loop altijd met hengstenketting voor nood, maar gisteren had ik hem overduidelijk nodig. Hij wilde enkel rennen langs de dijk, en ik hem maar tegen houden totdat hij het zo zat was dat hij ging bokken/steigeren aan de hand. Dus hij voelt zich goed, enkel dat slepen blijft.
dookia schreef:Morgen mankheidsonderzoek voor shamrock en erg nerveus voor.
Ik wil hier even iets quoten van iemand en ik kon echt de link niet zetten tussen beidenCitaat:Waarschijnlijk het begin van de ziekte van Cushing.Ze had op het neusslijmvlies overal kleine bloedingen,heel eigenaardig,net of het bloed zomaar door het slijmvlies kwam.Verlaagde bloedpaaltjes en misschien gestoorde stolling.Binnen een paar dagen weten we meer.Nu een baxter gekregen met stollingsfactoren.
Maar ik vind nergens een link tussen lage bloedplaatjes en cushing. Aan verschillende bevriende DA's gevraagd en ook zij zagen geen link
Zinzi_jewel schreef:Ik ga een haar analyse laten doen van Zinti .
Prascend doet niet genoeg en de kale manenkam die overigens nog nooit zo zacht is geweest baart me zorgen .
Zie nl geen nieuw haar terug groeien .
Gewicht is goed . Over de voeten niet tevreden .
Ze loopt met de rem erop . Stappen gaat vrij vlot . Draf niet .
Smid vondt ijzers vandalisme want ze heeft wel mega mooie voeten en geeft geen teken van gevoeligheid op de visiteer tang
fargo schreef:Douraque schreef:Het gaat wel goed. Die van mij sleept nog steeds met zijn achterbenen helaas. Maar ik ben er wel achter dat hij een hekel heeft aan wandelen in de buitenbak, dan is hij niet vooruit te branden. Zodra ik naar de dijk ga, dan veert hij op. Ik loop altijd met hengstenketting voor nood, maar gisteren had ik hem overduidelijk nodig. Hij wilde enkel rennen langs de dijk, en ik hem maar tegen houden totdat hij het zo zat was dat hij ging bokken/steigeren aan de hand. Dus hij voelt zich goed, enkel dat slepen blijft.
Zal misschien even duren voordat hij weer sterker is, kun je hem ook longeren en een balkje neerleggen ofzo? Wandelen worden paarden op een gegeven moment inderdaad beu zeker in een bak. Op de dijk is hij dus een stuk fitter en vrolijker.
Douraque schreef:Dat is ook wel een goede van dat halthouden, ga ik mee oefenen. Het is wel dat als wij naar de dijk gaan, dat wij een hol opmoeten en dus zo al een beetje die achterhand trainen
Geeft niet hoor, er zijn veel paarden in topic waardoor je het kan vergeten.
Pandora2 schreef:Hoe is 't geweest op het onderzoek van Shamrock, Dookia ?
Ook nog nooit gehoord van die kleine bloedinkjes door cushing...maar goed, er is ook nog een hele hoop '' blinde vlek '' denk ik ivm deze ziekte...
Hier alles ok met cushieNog steeds mooi strak in het pak, blinkend, veel werklust en gewoon happy horse ! Wel nog steeds een strikt voerbeleid voor alle 3, enkel de PRE mag nog enkele kilo's lichter maar de 2 merries zijn in jaren niet zo slank geweest...doet ze goed blijkbaar
fargo schreef:Zinzi_jewel schreef:Ik ga een haar analyse laten doen van Zinti .
Prascend doet niet genoeg en de kale manenkam die overigens nog nooit zo zacht is geweest baart me zorgen .
Zie nl geen nieuw haar terug groeien .
Gewicht is goed . Over de voeten niet tevreden .
Ze loopt met de rem erop . Stappen gaat vrij vlot . Draf niet .
Smid vondt ijzers vandalisme want ze heeft wel mega mooie voeten en geeft geen teken van gevoeligheid op de visiteer tang
Een haaranalyse wat houdt dat in dan?
En hoe zijn haar bloedwaarden is dat de laatste tijd nog bekeken qua ACTH? Zodat je weet of je deze dosis aan moet houden?
Zinzi_jewel schreef:Maura , dat is wel heel erg naar . Niet wat je wilt !!!
Sta zo ongeveer ook met mijn 9 jarige cushing patient .
En IR al jaren en meer kwalen . Ook artrose door een bacterie .
Bij haar ga ik nu haar analyse laten doen .
Wens je heel veel kracht en sterkte toe .
Dikke knuffel ..
geerke schreef:Zinzi_jewel schreef:Maura , dat is wel heel erg naar . Niet wat je wilt !!!
Sta zo ongeveer ook met mijn 9 jarige cushing patient .
En IR al jaren en meer kwalen . Ook artrose door een bacterie .
Bij haar ga ik nu haar analyse laten doen .
Wens je heel veel kracht en sterkte toe .
Dikke knuffel ..
9 jaar is ook jongmaar....artrose door een bacterie?Kan dat?Dat wist ik niet.
Heb je de naam van de bacterie?