[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:04

Afbeelding

Ik heb dit hoofdstel gekocht (niet mijn foto!) ivm de drukverdeling rondom de oren. Het us het eerste hoofdstel waarbij zijn oren vrij liggen. Andere contour oplossingen paste niet.

Helaas heb ik door zijn peesblessure nog niet met het hoofdstel kunnen werken. Dat zal waarschijnlijk pas volgend jaar worden...

https://www.gaston-mercier.com/en/horse ... ridle.html

Talida

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:12

Hallo Allemaal. Ik wil deze dagen gaan beginnen met de Puur Pollen. Nu lees ik (even snel de laatste pagina's) dat men een paar x per week de druppels geven. Maar de gebruiksaanwijziging geeft toch een hele andere dosering, of ben ik nu gek?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:32

Malenka, mooi hoofdstel, erg benieuwd of je het verschil kan merken!

Zou bijna weer met bit gaan rijden daardoor. Hopelijk ook nog zoiets bitloos te vinden.

Ik heb 2x nu gereden met antihistamine tabletjes en heb wel het idee dat dit helpt. Nog wel aan het testen hoeveel en wanneer ik moet geven.

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:03

Talida schreef:
Hallo Allemaal. Ik wil deze dagen gaan beginnen met de Puur Pollen. Nu lees ik (even snel de laatste pagina's) dat men een paar x per week de druppels geven. Maar de gebruiksaanwijziging geeft toch een hele andere dosering, of ben ik nu gek?

Nee, je bent zeker niet gek! :D
Maar je moet gewoon doen wat blijkt/lijkt te werken bij jouw paard. Ik ben aan het experimenteren met vaker geven en TinGu ook. Als ik jou was zou ik gewoon beginnen met puur pollen en dan uitproberen wat echt werkt. Zelf geef ik nu vaker en geef hem ook luchtwegmix en daar lijkt hij het goed op te doen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:14

Ok dank je! Had al even met de DA overlegd en die zei ook, even uitproberen en beginnen met elke 3 dagen.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:32

Ik geef het ook vaker. Op de een of andere manier lijkt het anders niet te werken of zo. 2x in de week lukt nu redelijk afdoende, Guus schudt wel maar minimaal.

Vandaag stukje over het terrein gewandeld zonder muts, arm dier had het zo moeilijk! Waar hij smorgens geen problemen heeft, was het nu midden op de dag en enorm veel geschud. Hij wilde ook steeds verstoppen achter me, lijkt dus vooral veel last van de zon te zijn

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:26

Hoe doet Cobe het [***]?

Hier echt superblij, ponybeest doet het geweldig op zijn 2 pilletjes loratadine.
Ik hoor hem nooit meer hoesten, soms één bries maar dat is prima vind ik.
Verder glimt hij me tegemoet en is helemaal happy.
Héél blij dat ik deze keus gemaakt heb, ik heb zijn pufjes nog liggen want je weet nooit, maar ik kan het nu loslaten.
Zelfs in enorme stofwolken hoest hij niet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:57

[***] gaat best goed. Heb hem eind april op een extra pilletje gezet omdat hij het toch weer lastiger kreeg met de grassen die in bloei schoten maar nu met 4 per dag gaat het goed. Ben nu 2 dagen 's avonds gaan rijden en hij schudde wel maar er zaten ook veel mugjes en de andere paarden hadden ook last dus je kan niet alles willen :P Hij had wel moeite met galop maandag, dat wilde hij niet. Gisteren wilde hij zelfs niet draven. Maar ben nog aan het uitzoeken hoe dat komt. Had in ieder geval niet het idee dat het iets met zijn hooikoorts te maken had. Zijn typische hoestje in draf was er wel en hij was ook wat benauwd dus moet even kijken.. Het blijft een pony met veel "problemen" dus altijd wel stom. Maar hij gaat beter dan de voorbije jaren rond deze tijd, veel beter :j

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:02

Ik gebruik het halster gedeelte gewoon als bitloos hoofdstel. Dus bitriempjes er af en teugels aan de ringen aan de zijkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:24

Gisteren zo'n 20 graden, af en toe zon, af en toe paar druppels regen, windje (niet te fel) en mijn pony loopt er zo bij:

Jammer genoeg maar plaatselijk, bij & tussen de bomen had hij wel meer last, maar daar zaten ook weer beestjes die je midden in het veld niet had dus als we daar nog wat op kunnen verzinnen zijn we vertrokken :Y) Ga toch nog eens een masker proberen, misschien kan hij dat nu wel verdragen nu zijn hoofd/neus minder last bezorgd ofzo ...

janoukJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:41

@malenka mooi hoofdstel.

Janouk is twee weken terug cranio sacraal behandeld en het gaat nu super goed. Niet meer neuswiebelen, niet shaken. Helemaal blij. Ik rijd wel met neusnetje en vliegenkap

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:52

Bij wes komt er volgende week een cranio sacraal therapeut. Hoeveel behandelingen heeft Janouk gehad voordat je resultaat zag?

janoukJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:10

Na de eerste behandeling was de verbetering meteen.
Ze heeft toen nog twee nabehandelingen gehad na 6 weken en 12 weken. Toen was het weg. Ieder half jaar krijgt ze onderhoudsbehandeling.
En ik heb het z3lf geleerd waardoor ik op tijd kan bijsturen.

Heel benieuwd of het voor Wesco ook aanslaat. Wie komt er bij jou?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:14

Ik heb via internet een vrouw uit Terschuur gevonden.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 10:09

Helaas vandaag echt een prutdag met Guus en dan nog in de binnenrijbaan ook. -O-
Ik rijd hem daar nooit, maar hij mag daar altijd ff lekker uit zn plaat gaan met zijn vriendje (doen ze gek genoeg alleen daar, nooit op de paddock die net zo groot is).

Ik weet dat hij wat last kan hebben van het zonlicht daar, dus speciaal met muts losgegooid.

Maar man man wat een geschud gisteren en vandaag zeg. Zo zielig! Gek genoeg gisteren buiten in het bos dan weer minder. Vandaag alleen ff gewandeld en laten grazen, maar dan ook 0 last.

Ik ga de binnenbak maar bannen denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 10:46

Gek is dat hé, hoe het toch nog zo kan wisselen ... Denk je de oplossing te hebben, gaat het een hele tijd super en dan ineens toch weer niet -O- Hier ook, donderdag had [***] geen last van de wind, wel van de mugjes/beestjes. Gisteren had hij last van de wind maar niet van de mugjes :? Maar een beetje de windloze stukken proberen op te zoeken en toch nog fijn kunnen rijden (naja, stappen) maar was toch stom.

Hij is ook al de hele week wat slomer, hoewel hij donderdag wel goed vooruit stapte was dat gisteren totaal anders (misschien was dat extra pilletje toch teveel, ga vandaag eens zonder proberen) en hij gaat weer staken bij draven/galopperen dus er zit iets niet goed .. maarja .. wat weer. Misschien heb ik hem wat teveel gepushed de afgelopen tijd (wilde kijken of we nog eens een endurance-wedstrijd konden meedoen nu hij zo goed ging maar denk het toch niet) en heeft hij het weer even gehad ofzo.

Masker was overigens ook geen succes, gisteren op gedaan met zadelen maar hij deed niks anders dan met hoofd & neus wiebelen en proesten dus na 5 minuten maar weer af gedaan }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:38

Vandaag was het ... ik weet het niet .. raar vooral.
Wilde eerst geen extra pilletje geven maar hij had bij het uit de paddock halen toch al last (tot nu toe niet of nauwelijks gehad) dus toch maar gedaan. Na ongeveer een half uur erop en het eerste half uur was een ramp. Net toen ik besloot om misschien toch maar gewoon terug te gaan leek het ineens over. Misschien gaat zo'n pilletje effectief pas na een uur werken? De rest van de rit heeft hij een pak minder last gehad, niet 100% weg maar wel fijn te rijden. Hij liep ook makkelijker dan gisteren, wilde makkelijker draven enzo en ook wat galop ging goed. Hier en daar wat ruzie (vooral als er lang gras of overhangende bomen voorbij kwamen :P ) maar toch deed hij zijn best en hebben we heel lang toch fijn kunnen rijden.

En toch speelt iets hem parten sinds vooral deze week (misschien eerder al maar toen heb ik niet zoveel gereden). Hij hoest weer bij het aandraven, hij stopt weer om zijn neus te krabben en het gaat allemaal net niet zoals we het graag zouden hebben. Hij had vandaag ook dikke klieren in de kaak (geen koorts) en lijkt het wat moeilijker te hebben qua ademhaling. Benauwd zou ik het niet noemen, maar toch niet zoals het hoort.

Zou het kunnen dat hij last heeft van de warmte/droogte op zijn luchtwegen? Dat zijn neus jeukt omdat het allemaal zo droog is zeg maar? Want qua pollenallergie gaat het naar mijn idee nog steeds prima (geen traanogen of loopneus) maar misschien zijn stofallergie? Wat zou ik daaraan kunnen doen? Iets van kruiden voor de luchtwegen ofzo? Iemand hier ervaring?

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:49

Nayeli had dit ook wat jij beschrijft, en ik heb het toch eerst geprobeerd met de cetirizine te verhogen. Ze krijgt nu 10 pilletjes en de klachten zijn weer weg.
De Cetirizine werkt inderdaad pas na een uurtje, staat geloof ik ook op de verpakking. Ik geef het savonds bij de laatste voerronde, had ergens gelezen dat dit beter is.
Voor het hoesten geef ik respirato van Puur, dit helpt erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:15

Jij hebt een paard? Die van mij (pony) krijgt sowieso 4 pilletjes per dag, maar geef eentje extra als ik ga rijden omdat je dan echt het bos/veld in gaat dus meer druk dan gewoon in zijn paddock.
Ik vind het moeilijk om te weten of de jeuk en dergelijke nu toch komt door de hooikoorts, of dat hij last heeft van de droogte maar ik vermoed het laatste. Hij heeft het immers nog niet gehad tot nu en het is nu een tijdje in verhouding wel erg droog geweest ... Ook door zijn ademhaling en die dikke klieren etc. denk ik eerder dat het door de droogte is, maar dat is uiteraard maar mijn idee.

Ik zat te kijken naar foenegriek, toevallig krijg je daar een probeerverpakking van als je iets besteld en ik moet nog wel wat bestellen .. Lees er toch goede dingen over, al is het zoals alles iets wat je moet proberen natuurlijk. De producten van Puur zijn voor mij moeilijk want dat moet je druppelen en ik ben er niet elke dag. Beste is een poeder wat ik gewoon bij de rest van zijn supplementen kan klaarzetten ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:26

Foenegriek is ook wel goed voor de maag geloof ik.
Appie ook wat schudderig hoor,maar hij heeft ook wat jeuk door zijn eczeem en dat zit hem dan ook dwars.
En gaat hij van de stress ook wat schudden.
Hij krijgt geen ceterizine meer,maar ik zou kunnen kijken om hem wel wat te geven, hij word er ook heel relaxed van wat dan ook wel helpt om zich wat lekkerder te voelen.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:03

[***] schreef:
Jij hebt een paard? Die van mij (pony) krijgt sowieso 4 pilletjes per dag, maar geef eentje extra als ik ga rijden omdat je dan echt het bos/veld in gaat dus meer druk dan gewoon in zijn paddock.
Ik vind het moeilijk om te weten of de jeuk en dergelijke nu toch komt door de hooikoorts, of dat hij last heeft van de droogte maar ik vermoed het laatste. Hij heeft het immers nog niet gehad tot nu en het is nu een tijdje in verhouding wel erg droog geweest ... Ook door zijn ademhaling en die dikke klieren etc. denk ik eerder dat het door de droogte is, maar dat is uiteraard maar mijn idee.

Ik zat te kijken naar foenegriek, toevallig krijg je daar een probeerverpakking van als je iets besteld en ik moet nog wel wat bestellen .. Lees er toch goede dingen over, al is het zoals alles iets wat je moet proberen natuurlijk. De producten van Puur zijn voor mij moeilijk want dat moet je druppelen en ik ben er niet elke dag. Beste is een poeder wat ik gewoon bij de rest van zijn supplementen kan klaarzetten ;)

Nee ze is een twee jarige van ongeveer 320 kg ;)
Foenegriek heb ik geen ervaring mee. Ik geef juist graag druppels omdat ze erg lastig is met eten, iets met kieskeurig O:) ik geef de druppels met een spuitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:10

[***] is ook niet de makkelijkste qua eten maar alles gaat in een potje en dan net voor het voeren gaat het onder de bietenpulp dus hij merkt er niks van :P

Vanwaar de beslissing om 10 pillen per dag te geven?
En dit hielp dan niet voor het hoesten aangezien je nog Puur erbij geeft?

Ik zit trouwens ook te denken of het slome niet gewoon van de pillen is, maar dan zou hij dat al eerder moeten gehad hebben toch? En dat verklaart dan die klieren en de ademhaling weer niet.. En ook niet waarom hij nu ineens wel weer jeuk heeft in z'n neus en kucht..

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:44

Bietenpulp eet ze ook niet :+

6 pilletjes hielpen niet meer (hebben wel een hele tijd geholpen aan het begin van het seizoen), dus langzaam de dosering opgeschroefd. Bij 10 uitgekomen.
Voor het hoesten helpt het inderdaad niet afdoende.
Ondanks dat Nayeli 10 pilletjes krijgt is ze absoluut niet sloom := dus dat weet ik eerlijk gezegd niet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 06:06

Sabine.stop gewoon even met die pillen en dan zie je wel of het daar van komt toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:48

Maar dan heeft hij sowieso weer (meer) last en gaat hij daar weer op reageren dus dat lost eigenlijk niks op..