Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
yarkayunda schreef:Help!
Mijn pony heeft zomereczeem (ofja zegt de dierenarts) maar zelfs toen het laatst heel hard vroor schuurde ze heel erg en de eczeemdeken werkt ook niet.. we zijn al een paar keer naar de dierenarts geweest maar ze dachten eerst dat ze luizen had en toen werd ze daarvoor behandeld. Maar de jeuk blijft en toen zeiden ze dan is het toch wel zomereczeem maar ik vind het heel raar dat ze met nat en koud weer evengoed last heeft want dan zijn er toch geen muggen? Oja en de dierenarts zei ook dat het kon dat ze een droge huid heeft en toen moesten we iedere dag de manenkam en staartwortel insmeren met babyolie maar dat heeft ook niet geholpen.. ik ben een beetje hopeloos want de dierenarts blijft zeggen dathet zomereczeem is en gaat er niet verder op in. Ik zat al te denken aan natuurgeneeskunde ofzo
yarkayunda schreef:Help!
Mijn pony heeft zomereczeem (ofja zegt de dierenarts) maar zelfs toen het laatst heel hard vroor schuurde ze heel erg en de eczeemdeken werkt ook niet.. we zijn al een paar keer naar de dierenarts geweest maar ze dachten eerst dat ze luizen had en toen werd ze daarvoor behandeld. Maar de jeuk blijft en toen zeiden ze dan is het toch wel zomereczeem maar ik vind het heel raar dat ze met nat en koud weer evengoed last heeft want dan zijn er toch geen muggen? Oja en de dierenarts zei ook dat het kon dat ze een droge huid heeft en toen moesten we iedere dag de manenkam en staartwortel insmeren met babyolie maar dat heeft ook niet geholpen.. ik ben een beetje hopeloos want de dierenarts blijft zeggen dathet zomereczeem is en gaat er niet verder op in. Ik zat al te denken aan natuurgeneeskunde ofzo
MissYvette4u schreef:Natascha schreef:Hier gelukkig ook nog geen jeuk. Vorig jaar een seizoen met wietolie opgelost in kokosvet achter de rug en dat scheelde een hele hoop met de plekken. Omdat dat spul prijzig is heb ik nu zelf maar een paar plantjes in de tuin gezet en maak ik t voor eigen gebruik bij paardlief. Hopelijk weer een goed jaar zonder al te veel kale plekken.
Er gaat een wereld voor me open!wietolie met kokosvet?? Hoe maak je dat??
En hoe pas je dat toe bij je paard, smeren of door het eten?
Nivada schreef:yarkayunda schreef:Help!
Denk dat je paard meer last heeft van een voedsel probleem. Wat en hoeveel krijgt hij te eten en hoeveel?
Fleda schreef:Ik heb hier sinds 3 weken een nieuwe merrie op stal staan. Gekocht om mee te fokken omdat de andere merrie die ik heb zomereczeem heeft ( sinds dat zij een veulen heeft gehad, de 5 jaar daarvoor nooit geschuurd) en ik daar niet meer wil fokken. De merrie die ik heb gekocht was niet in al te beste conditie, rare vacht, schraal, luizen, kale plekken en jeuk! Ze stopte niet met bijten, dus gelijk de luizen uitgeroeid.
Dat is nu onder controle en ze komt ook weer mooi wat aan. Nu schuurt ze alleen de laatste paar dagen heel erg met haar staart en manen. Non stop. Nu ben ik dus heel bang dat zij dus ook zomereczeem heeft. Ze komt vanaf de kust vandaan (zeeland, 300 meter vanaf zee) en heeft daar altijd buiten gestaan in de zomer zonder deken. Nu vraag ik dus mij af: zou het kunnen dat een paard aan de kust met zomereczeem helemaal niet schuurt en nu ze hier bij mij in Drenthe staat er wel heel erg last van heeft? Of is het nog een nawee van de luizen/slechte warme broeiende vacht? Of ligt het aan de voeding nu ze weer goed te eten krijgt? Ze was erg schraal, helemaal voor een koudbloed. Als ik zie hoe snel ze nu bijtrekt, dan vraag ik mij af hoe ze zo dun is geworden, best knap.
Ze heeft een hele volle staart en best redelijk lange manen, die er niet echt geschuurd uitzien. Wel zit ze onder de schilfers over haar hele lijf.
Hebben jullie nog ideeën of tips om er achter komen waar ze last van heeft? Kan een DA bijvoorbeeld achter komen of ze een eiwitallergie heeft?
Quro schreef: