Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ootie schreef:Een paar jaar geleden heb ik mijn fjord ook biergist gevoerd. Dat was in poedervorm, vast makkelijker te geven dan pillen![]()
Souplesse-mix van de paardendrogist vind ik ook nog wel het proberen waard. Vorig jaar kreeg mijn paard kruidenmix, maar omdat ze het niet goed at, ben ik ermee gestopt. Maar ze had vorig jaar wel minder jeuk dan dit jaar.
amie1965 schreef:Ootie schreef:Een paar jaar geleden heb ik mijn fjord ook biergist gevoerd. Dat was in poedervorm, vast makkelijker te geven dan pillen![]()
Souplesse-mix van de paardendrogist vind ik ook nog wel het proberen waard. Vorig jaar kreeg mijn paard kruidenmix, maar omdat ze het niet goed at, ben ik ermee gestopt. Maar ze had vorig jaar wel minder jeuk dan dit jaar.
Paardlief eet de pillen zo op, t is een rare en t blijft een rare merrie....
Heb er 20 stuks gegeven, ga de pot leegvoeren en dan maar kijken of het wat helpt.
Ondertussen staat ze s nachts met 2 hoofdkappen over elkaar op, oren zijn kapot, neus is kapot, voorhoofd is kapot![]()
![]()
![]()
femke_harley schreef:Staat ze op stal? Ik heb in de tijd toen mijn merrie ook zo stond te schuren aan haar hoofd.
De zijkanten van haar boxdeur afgeplakt met heel zacht spul, fleecekleed eroverheen en dat
vastgeplakt met sterk tape. Ook haar voerbak waar ze aan schuurde. Het hielp niet 100%
maar wel een heel stuk minder. Af en toe alleen even nieuwe op plakken.
Citaat:3 dagen geleden heb ik mijn pony (shetxWelsh) zijn Rambo deken uit gedaan omdat er wegens het slechte weer toch even geen vervelende knutten aanwezig waren.
VickyS schreef:3 dagen geleden heb ik mijn pony (shetxWelsh) zijn Rambo deken uit gedaan omdat er wegens het slechte weer toch even geen vervelende knutten aanwezig waren.
Dit is tevens ook even een 'verlichting' voor hem omdat ik merk dat hij helemaal niet gelukkig is met een deken op.
Een deken erop hindert hem in zijn dagelijkse beweging.Ik heb al verschillende dekens geprobeerd maar telkens is er wel wat op aan te merken;vooraan te smal,maat komt niet overeen met de gegevens van de winkel,haren die worden weg geschuurd,naad van de nek die een lelijke deuk geeft in zijn hals,...
Kortom,je bent ook altijd een hoop geld kwijt aan dekens die niet passen.
Ik had een tijd geleden op Bokt gelezen dat er mensen zijn die uiercreme of nivea gebruiken.
Dus heb ik 3 dagen geleden zijn manen en staart goed ingemasseerd met uiercreme met wat deet in.
Hij heeft nu wel vettige manen en het ziet er niet uit.Vooral als hij in het zand rolt,kleeft dit erin.
Maar ik merk wel dat tot nu toe de mugjes eraf blijven.Hij is ook niet meer aan het zwiepen met zijn staart of constant met zijn hoofd aan het schudden.
Nog een voordeel is dat zijn weidemaatje,die regelmatig aan zijn manen en staart kwam bijten wanneer hij zonder deken liep,dit nu ook niet meer doet.Uiercreme en deet,smaakt natuurlijk niet lekker.
Ik ben benieuwd hoe het verder verloopt de komende dagen.
norton84 schreef:Dettol dood ook al het goede zoy dan eerder wassen met teer shampoo. Tkc werkt hier super voor jeuk. Ene paard smeer ik derfen andere tkc. Beide weinig tot geen jeuk
MelissaV schreef:Iemand hier een tip om het hoofd/voorpluk van mijn pony in te kunnen smeren?
Hij laat dit absoluut niet toe, hij laat voorderest alles toe maar derfen op zijn hoofd vind hij echt not done..
Natuurlijk ben ik hier nu op aan het trainen, dmv grondwerk en kijken op welk punt het fout loopt.
Heb laatst 40 min staan te proberen om 2 druppels derfen op zijn kruin te krijgen. Na 40 min lukte het.
Hij trekt aan zijn touw, gooit met zijn hoofd en probeert weg te komen.
Mijn grootste zorg is het met zijn hoofd gooien, ben veel te bang dat het spul in zijn ogen terecht komt.
Zelfs als ik het 5m van hem af op mijn hand doe, laat hij het niet toe, zodra hij het ruikt/ziet geeft hij protest.
Ik vermoed dat het door de sterke geur komt want op zijn manen laat hij het wel toe, tenminste het achterste stuk (richting zijn schoft), hoe verder je naar zijn oren/hoofd gaat, hoe meer protest je krijgt. Op zijn staart en kont geeft hij geen enkel probleem.
Vliegenspray op je hand en dan op zijn hoofd geeft ook geen enkel probleem.
iemand een tip om hem het te leren?
Rachel_x schreef:MelissaV schreef:Iemand hier een tip om het hoofd/voorpluk van mijn pony in te kunnen smeren?
Hij laat dit absoluut niet toe, hij laat voorderest alles toe maar derfen op zijn hoofd vind hij echt not done..
Natuurlijk ben ik hier nu op aan het trainen, dmv grondwerk en kijken op welk punt het fout loopt.
Heb laatst 40 min staan te proberen om 2 druppels derfen op zijn kruin te krijgen. Na 40 min lukte het.
Hij trekt aan zijn touw, gooit met zijn hoofd en probeert weg te komen.
Mijn grootste zorg is het met zijn hoofd gooien, ben veel te bang dat het spul in zijn ogen terecht komt.
Zelfs als ik het 5m van hem af op mijn hand doe, laat hij het niet toe, zodra hij het ruikt/ziet geeft hij protest.
Ik vermoed dat het door de sterke geur komt want op zijn manen laat hij het wel toe, tenminste het achterste stuk (richting zijn schoft), hoe verder je naar zijn oren/hoofd gaat, hoe meer protest je krijgt. Op zijn staart en kont geeft hij geen enkel probleem.
Vliegenspray op je hand en dan op zijn hoofd geeft ook geen enkel probleem.
iemand een tip om hem het te leren?
Gebruik je de fles bij zijn hoofd of doe je het eerst op je hand? Mijn pony had er eerst ook wat last van, maar na veel proberen en derfen aanlengen met uiercreme (zodat het niet zo snel van je handen af druppelt) gaat het nu prima.