[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:59

Hier zijn al 2 weken veel muggen en in november is de da geweest die een kweekje heeft genomen.
Daar is toen uitgekomen dat het geen mijten waren ( wat ik zelf had gedacht) maar allergie van muggenspeeksel.
Ik heb ze toen heel snel jeuk vrij gekregen en plekjes waren vrij vlot allemaal dicht en genezen.
Nu dus weer muggen en helaas weer schilfers, kleine korstjes.

duinmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:36

Wij hebben bij ons thuis een aantal paarden staan met zomereczeem.
Vaak smeren wij in het begin de huid waar ze jeuk hebben in met heel veel vet.
Daardoor willen die vliegjes er niet meer op gaan zitten en hebben de paarden dus minder jeuk!

Sammyoo

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:25

Tomnaat, ik denk dat de prijs die jouw dierenarst noemt het bloedonderzoek is, inclusief het desensibiliseren. Dan klopt de prijs wel ongeveer.
Mijn pony is ook getest, en bleek geen insectenallergie te hebben, maar is allergisch voor bomen. Hij schuurt ook nog steeds, maar wel minder erg. Hij is net voor een tweede maal getest omdat de eerste mogelijk was beinvloed door de prednisonkuur. Uitslag is gelijk en ik zit nu op het middel voor desensibilisatie te wachten.
Mijn verzekering vergoed het, alleen niet de tweede keer testen. Een uitgebreide test kost ongeveer 150 euro.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:31

Hoi , ik meld me hier ! Heb ook een eczeem paard ! Bij haar speelt voeding een grote rol .
Ze krijgt Gluco Balance bij ..En suikerarm voer .
Afgelopen herfst heeft ze vreselijke jeuk.gehad . Haar maantop en oren helemaa kapot !
Zo erg is t nog nooit geweest !!
Het is moeilijk om een goed passende deken te vinden , een deken met gesloten hals krijg ik niet aan , omdat de doorgang voor t hoofd te krap is .
Rambo doet het goed bij haar , maar niet goed genoeg !
Ik wil meelezen en reageren omdat ik dan hopelijk beter kan bepalen wanneer de GB weer in zetten . Iig op tijd

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:27

Sammyoo schreef:
Tomnaat, ik denk dat de prijs die jouw dierenarst noemt het bloedonderzoek is, inclusief het desensibiliseren. Dan klopt de prijs wel ongeveer.
Mijn pony is ook getest, en bleek geen insectenallergie te hebben, maar is allergisch voor bomen. Hij schuurt ook nog steeds, maar wel minder erg. Hij is net voor een tweede maal getest omdat de eerste mogelijk was beinvloed door de prednisonkuur. Uitslag is gelijk en ik zit nu op het middel voor desensibilisatie te wachten.
Mijn verzekering vergoed het, alleen niet de tweede keer testen. Een uitgebreide test kost ongeveer 150 euro.

Ik weet alleen dat mijn dierenarts zei dat een onderzoek op de 200 euro uit zou komen dit is dan wel met voorrijdkosten erbij ik weet niet of dat dan inclusief desensibiliseren is(moest het woord even opzoeken met de betekenis :o )
En als ik een uitgebreid onderzoek wilde hebben zou dat zeker op 500 euro uitkomen.
Vandaag is de andere dierenarts terug deze ga ik dan ook vandaag even bellen met de vraag wat hij ervoor vraagt.
Ik heb gister al wel een kuur gehaald om haar lichaam te reinigen kijken hoe ze hier op reageerd.
Ze heeft ook een hele droge huid alleen om haar nu weer te wassen met deze kou die eraan komt.
Ik heb wel een stal voor haar om haar daar te wassen oja ik wilde haar wassen met z t shampoo.
En dan daarna 2 fleecedekens bij haar op voor de nacht.
ik heb ook 300grams deken en regendeken voor haar.op stal zeiden ze alleen als ik die na het wassen op zou doen dat de warmte terug kon klappen.
Zouden jullie het aanraden?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:51

Kun je niet beter huidlotion of lijnzaadolie (op voer) gebruiken ipv wassen?
En zou wassen de huid niet verder uitdrogen?
Wat voor reinigingskuur heb je gehad van de da? Wel goed dat hij daar aan denkt!
Mijn da wilde een hormonenzalf aanraden en anders zo'n injectie, daar stond ik zelf absoluut niet achter.

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:17

Zinzi_jewel schreef:
Hoi , ik meld me hier ! Heb ook een eczeem paard ! Bij haar speelt voeding een grote rol .
Ze krijgt Gluco Balance bij ..En suikerarm voer .
Afgelopen herfst heeft ze vreselijke jeuk.gehad . Haar maantop en oren helemaa kapot !
Zo erg is t nog nooit geweest !!
Het is moeilijk om een goed passende deken te vinden , een deken met gesloten hals krijg ik niet aan , omdat de doorgang voor t hoofd te krap is .
Rambo doet het goed bij haar , maar niet goed genoeg !
Ik wil meelezen en reageren omdat ik dan hopelijk beter kan bepalen wanneer de GB weer in zetten . Iig op tijd

Hey, van welk merk is dat voer?
Ik denk dat vele paarden er last van gehad hebben afgelopen herfst... Te lang te warm geweest denkik...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:19

Een droge huid extra gaan wassen is echt not done :n

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:25

Mijn paardje heeft waarschijnelijk ook zomereczeemm.. Maaar dat weet ik nie zeker.. Hy heeft in de zomer erg geschuurd. Maar toen ik naar ander land verhuiste had hij nergens. Meer last van..
Maar ik heb ff een vraagje. Want nu ineens is hij vorige week weer begonne met schuren van zijn manen. Alleen de manen op 1 plekje en niet zijn staart of iets. Wat kan ik er nu het beste op gaan smeren? Sweet ich misschien??

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:29

Ik heb net gebeld met een andere da.
Deze vertelde mij dat hij echt aan eczeem denkt nu hij het zo hoorde.
hij vertelde mij dat ik met Imaverol even moet wassen voor de zekerheid.
Een reinigingskuur ook te geven.(uhm drainage) en preventief een deken omdoen voor het seizoen begint.
Een bloedonderzoek is niet betrouwbaar genoeg zei hij en kost veel geld tegen de 300 400 euro.(denk voor de hele dan)

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:38

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:46

Hanneke84 schreef:
Ploempje schreef:
Hey, van welk merk is dat voer?
Ik denk dat vele paarden er last van gehad hebben afgelopen herfst... Te lang te warm geweest denkik...

Dat is van Phytonics.
http://www.nmlhealth.com/p,58,1397/Gluc ... paard.aspx

Klopt , Gluco Balance is van phytonics . Ik heb het via Den Hoek holistisch dierenarts .
Het kleine beetje krachtvoer bestaat uit suikerarme bieten pulp aangevuld met vit/min mengsel en een kwart schepje subli zonder . Ze heeft een liksteen M plus van paard natuurlijk . Ze zou geen krachtvoer hoeven te hebben , maar ik vindt dat dat dat moet ;-)
Uiteraard krijgt ze nog hooi . Minder als ik zou willen , maar helaas afhankelijk van pension stal . Voer zelf wel wat extra hooi nog ...
Binnenkort weer starten met de GB

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:52

golddigger08 schreef:
Mijn paardje heeft waarschijnelijk ook zomereczeemm.. Maaar dat weet ik nie zeker.. Hy heeft in de zomer erg geschuurd. Maar toen ik naar ander land verhuiste had hij nergens. Meer last van..
Maar ik heb ff een vraagje. Want nu ineens is hij vorige week weer begonne met schuren van zijn manen. Alleen de manen op 1 plekje en niet zijn staart of iets. Wat kan ik er nu het beste op gaan smeren? Sweet ich misschien??

sweet itch hielp bij mijn paard niet.
ik gebruik nu derfen en moet zeggen dat het tot nu toe erg goed helpt.

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:55

Maar derfen is volgens mij echt meer bedoeld voor zomeraczeem. Ik vind het kl#te spul! het stinkt, je krijgt het niet meer uit de (witte) manen van het paard en het heeft by my niet gewerkt. Schuurt jou paard nu ook dan?

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:57

bij die van mij heeft sweet itsch zeker geholpen voor het geneest proces.
Alleen ben ik er nog niet met mijn beestje zoals je aan mijn eerdere berichten ziet.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:58

Ik gebruik tegen het schuren MTG van shapleys , is kleurloos !
Fijn spul ...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:12

sweet ithc vind ik op zich wel een fijn product,het verkoelt ook heel leker.
maar je moet het wel elke dag smerne anders merk ik dus dat het toch minder goed werkt.

meest tevreden ben ik toch over de huidolie van leovet
die is lekker vettig en hoef je daarom dus niet eens elke dag te smeren
info;
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 006465/129

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:14

golddigger08 schreef:
Maar derfen is volgens mij echt meer bedoeld voor zomeraczeem. Ik vind het kl#te spul! het stinkt, je krijgt het niet meer uit de (witte) manen van het paard en het heeft by my niet gewerkt. Schuurt jou paard nu ook dan?

je hebt ook derfen creme. deze heb ik nu besteld.
mijn paard schuurt op dit moment niet omdat ik derfen heb gebruikt.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:31

Mijn ervaring met derfen is echt slecht _-:(

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:40

Hier ook niet echt goede ervaringen met Derfen. Bij Senna helpt klitwortel het beste.
Sen heeft toch al wel wat kriebels bij haar voorpluk en manen. Ik zag ook wat grote schilfers, maar ze heeft gelukkig nog niet geschuurd.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:42

wat was jullie slechte ervaring?
ik heb het namelijk maar heel even gebruikt. omdat ik pas dit jaar erachter ben gekomen dat ze exceem heeft.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:47

De mijne kreeg er leek wel brandwonden van.
Huid was helemaal zwaar geïrriteerd en flink over de zeik.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:53

@tomnaat: imaverol is tegen schimmel.. Ik snap niet waarom je daarmee moet wassen? Zt shampoo hielp bij mij voor geen meter. Ik geef omega olie van Naf, zit ook lijnzaad in. Da adviseerde dit omdat mijn paard ook droge huid heeft en slecht hersteld. Ik zou ook niet gaan wassen, maar van binnenuit bekijken watur nodig heeft.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:55

Hier juist goede ervaring met derfen.
Stinkt wel vreselijk, maar huid genas snel en schuren stopte.
Ik heb het wel altijd in combinatie gebruikt met reinigingskuur en glucobalance.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:56

Over derfen: mijne heeft een supergevoelige huid, hij reageerde niet op Derfen. Ik heb gelezen dat er iets in zit waar paarden allergisch op kunnen reageren wat brandwonden tot gevolg kan hebben.. Kom je maar op 1 manier achter.. Ik heb een grote fles besteld en ga beperkt smeren.. OMdat hij rsih op krijgt doe ik het niet op manen/staart, ondanks dat dit de enige plek is waar hij schuurt