Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Myour schreef:Ik ga denk ik toch voor de NAF opkikker tot nog toe, maar ik wacht nog tot ongeveer twee weken voor het weideseizoen met bestellen, en dat duurt toch nog zeker twee maanden.
mirkip schreef:Nee groene leem heb ik.
Heb van dit alles wat je hierboven noemt alleen gemerkt dat er wat meer troep uit z'n ogen komt.
Ik geef het nu ongeveer anderhalve week, a.s. woensdag is de laatste dag.
_CS_ schreef:Niet alleen energieker, mormeltje wordt gewoon helemaal happy.
Die van mij gaat eind deze maand er weer aan, en komt er dan voorlopig weer niet af.
zij schreef:ik ga binnenkort met drainage compositum weer beginnen. zou dat t liefst nu doen, maar kom momenteel niet 2 keer per dag bij stal en vanaf volgende week wel...
opisop_shop schreef:Drainage mag niet direct na een enting denk ik?
SuperRoos schreef:mirkip schreef:Nee groene leem heb ik.
Heb van dit alles wat je hierboven noemt alleen gemerkt dat er wat meer troep uit z'n ogen komt.
Ik geef het nu ongeveer anderhalve week, a.s. woensdag is de laatste dag.
Een inwendige groene leem kuur dus? Hoe vaak per dag geef je het en hoe lang geef je het al?
Ik doe de kuur samen met gele en rode leem (gele leem is goed voor de huid, bevat veel zwavel, en rode leem bevat veel ijzer)
Is dit de eerste kuur die het paard krijgt of is het in het verleden al goed gereinigd? Vaak zie je bij een eerste kuur een aardige reactie en het jaar erop zie je er dan soms weinig van, worden alleen alle tekorten goed aangevuld en gaat het dus heel subtiel..
mirkip schreef:Hij is zelf nog maar sinds dit jaar van mij, en bij de vorige eigenaren heeft hij geen reinigingskuur gehad. (for the record: hij is nu 5 jr oud)
Hij krijgt 'm a.s. woensdag 2 weken. Langer die kuur geven heeft geen nut volgens de beschrijving. Geef het 1 x per dag aangevuld met jeneverbes en silsterk (Silsterk 2x per dag).
Jup een inwendige groene leem. Zijn lichamelijke reactie is niet zo heftig, alleen wat meer soep uit zijn ogen.
Goh wist niet dat je ook rode en gele leem had... weer wat geleerd(Waar haal je dat dan?)
Begrijp ik dan goed als je zijn huid wil zuiveren dat gele leem dan goed is?
En waarvoor is rode leem dan?
ellepel schreef:weet niet of het in jouw geval ook zo is?
SuperRoos schreef:Jij geeft het dus langer het seizoen door begrijp ik? Zodat de slechte stoffen ook direct weer worden afgevoerd en je zo de jeukreactie probeert te verminderen?
Dat lijkt me ook een hele goede inderdaad(met diaz nog eens even over na denken, ze staat nu 1,5 week op de kuur, wilde eigenlijk daarna door naar de leem maar misschien is dit ook een idee..)