dreamer1987 schreef:Ik heb zondag 45 minuten gestapt met Beauty en de sulky (zeer langzaam, zijn draf en galop zijn altijd heel snel, in stap is hij lui)
Hij eet verder goed, maar komt er dus nog niet van aan.
Hij krijg nu seniorenmix en dat halve pilletje (ik wilde wel naar minder, maar dat is lastig breken en de dierenarts had 1/2 gezegd)
Van bijwerkingen heb ik nog niets gemerkt.
Ik zal het bewegen bijhouden. Stresshormoon is dus meestal alleen in echte veranderingen? Niet als hij samen met zijn vriendje een kinderfeestje doet wat hij gewend is? (Pony's worden dan gepoetst en geverfd en slapen en eten dan gewoon)
Als hij dat gewend is, zou ik me er niet zo druk over maken. Het gaat over echte wijzigingen in het dagelijkse regime of wijziging van stal of locatie of kudde, dat zijn de dingen waar ze het meest last van zullen hebben. Als hij dit vaker doet en daarbij niet stresserig is dan zou ik me niet te druk er over maken.
Tip voor volgende keer mbt het breken van een half pilletje, een scherp aardappelschilmesje gebruiken om de helft nogmaals door te snijden/breken. Fijn dat hij verder nog geen bijwerkingen lijkt te geven.
NB: Dierenartsen raden ook wel eens 1 of 2 pilletjes ineens aan en dan zijn die paarden toch echt van de wereld zo stoned en evt angstig en teruggetrokken als ze dan kunnen zijn! Dierenartsen zijn (meestal) niet heel goed op de hoogte van de bijwerkingen en dat die beheersbaar zijn als je rustig aan stap voor stap opbouwt.