Jannepauli schreef:geerke schreef:jee...wat denkt de dierenarts van het achterbeen dan?
Foto's zijn gemaakt (knie,sprong,kogel) .. helemaal niks te zien en de oude dame ( nou ja oud, 17 nu) heeft zelfs geen artrose..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:geerke schreef:jee...wat denkt de dierenarts van het achterbeen dan?
Foto's zijn gemaakt (knie,sprong,kogel) .. helemaal niks te zien en de oude dame ( nou ja oud, 17 nu) heeft zelfs geen artrose..
fargo schreef:Nammie hoe gaat het nu met Fik? Is hij al stabieler en kun je met hem aan het werk? Heb je al hulp?
Jannepauli schreef:Paarden die aan Cushing lijden zijn gevoelig voor hoefbevangenheid. Daarbij wordt het gebruik van cortisonen over het algemeen afgeraden. Hoe dat it met hyaluronzur zou ik niet durven zeggen.
dreamer1987 schreef:Ik heb zondag 45 minuten gestapt met Beauty en de sulky (zeer langzaam, zijn draf en galop zijn altijd heel snel, in stap is hij lui)
Hij eet verder goed, maar komt er dus nog niet van aan.
Hij krijg nu seniorenmix en dat halve pilletje (ik wilde wel naar minder, maar dat is lastig breken en de dierenarts had 1/2 gezegd)
Van bijwerkingen heb ik nog niets gemerkt.
Ik zal het bewegen bijhouden. Stresshormoon is dus meestal alleen in echte veranderingen? Niet als hij samen met zijn vriendje een kinderfeestje doet wat hij gewend is? (Pony's worden dan gepoetst en geverfd en slapen en eten dan gewoon)
dookia schreef:Jannepauli schreef:Paarden die aan Cushing lijden zijn gevoelig voor hoefbevangenheid. Daarbij wordt het gebruik van cortisonen over het algemeen afgeraden. Hoe dat it met hyaluronzur zou ik niet durven zeggen.
Mja maar shamrock mankt en we is vermoedelijk arthrose. Vandaag doen we een mankheidsonderzoek. Dierenarts zei aan de telefoon dat lokaal behandelen met hyaluronzuur en cortisone dan meestal word gedaan. Ik zei hem dan meteen dat shamrock cushing heeft en behandeld word ervoor en dat ik dus niet zo happig was op cortisone maar hij zei dat het een groot verschil is tussen algemene cortisone te gebruiken die dan effect heeft op het heel lichaam of cortisone die lokaal gebruikt word. Sham is nooit hoefbevangen geweest.
Citaat:Waarschijnlijk het begin van de ziekte van Cushing.Ze had op het neusslijmvlies overal kleine bloedingen,heel eigenaardig,net of het bloed zomaar door het slijmvlies kwam.Verlaagde bloedpaaltjes en misschien gestoorde stolling.Binnen een paar dagen weten we meer.Nu een baxter gekregen met stollingsfactoren.