Ik haak ook even aan...
Mijn paard heeft geen last van headshaking, maar is wel positief getest op diverse allergieën (schimmels, mijten, pollen, grassen, insecten kwam uit de test, alleen bomen niet

), nadat hij een hele tijd benauwd was en af en toe hoestte... Ik heb hem een tijd flixotide gegeven, dit werkte goed, maar ik wil hem niet chronisch op medicatie hebben staan. Daarom ben ik van de winter over gegaan op Luchtwegkruiden Forte van Groene Os in combinatie met Trias Omega. Hij doet het hier goed op, maar ik merk dat hij nu sommige dagen wat benauwder is, af en toe zijn neus afveegt met rijden, wat traanogen heeft etc... Allemaal kenmerken die ik hier ook teruglees.
Ik heb in dit topic veel tips en adviezen gelezen waar ik zeker wat aan heb! Ik heb alleen nog wel wat vragen..
Kunnen Cetirizine/Loratadine tabletten in combinatie met bijvoorbeeld Luchtwegkruiden gegeven worden of in combinatie met Puur Pollen? Ik overweeg nu namelijk te gaan starten met Puur Pollen en eventueel tabletten te geven, maar ik durf eigenlijk niet zomaar te stoppen met Luchtwegkruiden aangezien dit relatief goed werkt...
Van een vriendin van mij kreeg ik te horen dat zij haar headshaker Cetirizine geeft, maar dat dat niet is voor benauwdheid maar meer voor klachten als jeuk enzo.. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Ik durf nu niet zo goed over te stappen op tabletten aangezien zijn benauwdheid voor mij de meest centrale klacht is...