Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bamsy schreef:Ik heb mijn merrie en shet destijds gewassen met normale shampoo met een flinke scheut pure teatree er doorheen. Was mijn ruin nog regelmatig nog met een flinke scheut in de emmer. Ruikt lekker en heb het idee dat het ook iets tegen de vliegen helpt maar kan tussen mijn oren zitten
darkadia schreef:Hier had meneer gisteren toch al wel weer kriebels aan zijn staartwortel. Staat nog met winterdeken op nu. Maar ook veel kriebels van verharing dus of het al van eczeem is... betwijfel ik.
henny_w schreef:eilleen333 schreef:Hier acuut jeuk van de week. Ik snapte er niets van, normaal jeukt ze pas vanaf juni. Ik ben begonnen met de immuuntherapie vorig jaar en ik was even bang dat het een averechts effect ging hebben.
Maar de dag erna schuurde een ander ook die geen eczeem heeft.
Een grondige inspectie bracht duidelijkheid: ze hebben luizen!
Dus het hele zwikje lekker gewassen en nu weer jeuk vrij!
Mag ik vragen waar je ze mee gewassen hebt? Een vriendin van mij benaderde me gisteren met hetzelfde probleem. Haar jaarling fjord begon ineens te schuren van de week en gisteren kwam ze erachter dat deze ook flink onder de luizen bleek te zitten.
Sintara schreef:s winters komt het niet door die prutvliegjes in elk geval. Heeft ze geen huidparasiet zoals luis ofzo? Oh en, verstopte vastgeplakte kortsjes kunnen ook irriteren. Toen ik die in pony zn staart eindelijk had gevonden zat hij me ook aan te kijken van: he he, EINDELIJk. Moest dat nou zo lang duren![]()
Soms is het erg jammer dat ze niet kunnen praten.
Sintara schreef:Misschien dat een da kan helpen?
Aarsmaden kunnen trouwens wel heel onopvallend doen. Mijn ouders hebben schapen en die krabten telkens aan hun kont.
Wij kijken, niks te zien.. Even later weer, zelfde verhaal..
Tot ze opeens een paar dagen later helemaal vol zaten. Ze zijn hardnekkig en echt te smerig. Elke ochtend en avond hebben we al die staarten opgetilt en die dingen eruit geprut. Alles uitgewassen en daarna ingesprayed met spul van de vee arts. Duurde best lang voor het echt weg was en bleef.
Nivada schreef:Ja al met de DA in de weer geweest.
Konden niks vinden en toch voor de zekerheid ontwormd. Gezien dat al ff geleden was.
Ik ga wel aan de poets, alles maar weer wassen en oliën. Dat helpt telkens voor paar dagen.
Xantha schreef:Heeft iemand van jullie ervaring met het gebruik van cbd olie bij eczeem?
natasja1475 schreef:xChantal94 schreef:Wat doen jullie met het deken wanner er veel regen voorspelt word met deze temperaturen?
Eenmaal de deken op dan gaat ie niet meer af bij mij, ongeacht wat voor weer t is.
Xantha schreef:Oke dat klinkt goed, ik ben vandaag begonnen met de cbd olie.
Ben benieuwd![]()
Ze heeft ook erg veel jeuk van het verharen nu
Ijssnuiver, wat is dat voor een liner?
Natascha schreef:Hier gelukkig ook nog geen jeuk. Vorig jaar een seizoen met wietolie opgelost in kokosvet achter de rug en dat scheelde een hele hoop met de plekken. Omdat dat spul prijzig is heb ik nu zelf maar een paar plantjes in de tuin gezet en maak ik t voor eigen gebruik bij paardlief. Hopelijk weer een goed jaar zonder al te veel kale plekken.