[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zij

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:20

o jongens ALSTJEBLIEFT!!!! geen dekens met gekke motiefjes! Arme beesten! :P

Dat halsding over de deken heen zou kunnen, maar ik vond deze fijn juist zodat het elastiekding wat net achter de oren zit niet vast hoeft. Volgens mij is dat ook niet bevorderlijk voor de manen. Maar ik zal eens kijken als ik de dekens in huis heb. Ik hoop eigenlijk vandaag, want ze waren voorradig... nadeel is dat ik vanochtend al naar stal moet, dus zal je net zien dat ze hem komen brengen als ik er niet ben, en dan wordt het pas maandag dat ik ze opnieuw aangeboden krijg...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:39

Misschien ben ik een beetje vroeg en is dit ook alweer gevraagd hoor..
Maar wanneer doen jullie de dekens eigenlijk weer op?
Ben er nog nieuw mee en mijn shet heeft waarschijnlijk wel zomer eczeem. Wil er dit jaar dan ook op tijd bij zijn voor hem.
Hij is nog geen eens 2..

Thanks voor de antwoorden alvast!

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:58

lees dan even 3 posts terug... daar gaat het daar nog over???

dekens op zodra het warmer wordt dan 10 graden...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:07

Oei dat kan dus over een week of 2 al zijn.
volgende week is het al 6 graden boven nul.
hij wordt eerst nog geschoren....hmm oke.
bedankt. zal het goed in de gaten houden!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:21

Myour schreef:
@ SuperRoos: ik heb dat ook in m'n handen gehad (Aspero), een stalgenoot voerde het lange tijd, vind het ook prachtig spul :j
Overigens leuk dat je nog steeds Kaspars kruinen op je site hebt staan hihi, misschien dat ik binnenkort nog eens een analyse wil laten doen.

Die kruinen blijven er wel op staan ja :j Leuk!

mirkip schreef:
@superroos: wat voor verandering had je dan verwacht te zien?

(Mijnes krijgt 't nou ook, maar zie ook niet veel verschil. Vind 'm ietsje smaller bij zijn flanken, maar kan ook komen omdat 't hier nu flink geregend heeft en zijn vacht wat anders staat. Bij zijn ribben is hij gewoon even 'dik').

Je bedoelt de drainage toch? Daar kun je best heftige reacties op krijgen wanneer een paard erg vervuild is, bv een erg sloom paard, minder eetlust, pusserige ogen, opeens wondjes waar wat rotzooi (pus) uit komt, diarree etc..

Flosje446 schreef:
Ik heb een proefverpakking dus het kan zijn dat ik net een restje heb gekregen, maar het is heel fijn gehakseld en heel erg poederig, waardoor het ook stoffig is. Ik was wel een beetje teleurgesteld toen ik het zag. Misschien toch maar een grote zak bestellen dan. Qua samenstelling is het wel heel erg goed.

Dat zou best eens kunnen want dit spul is juist absoluut niet stoffig, jammer dat je zoiets meekrijgt dan... Zou je bijna even extra over moeten informeren waar je het gekregen hebt..

ellepel schreef:
hmm,ze zeggen dat omdat hun lucernemix niet alleen lucerne is.
zit meer in dus vandaar dat de calcium/fosfor ook niet belangrijk is.

Dan moet het ook niet verkocht worden onder de naam luzerne (bij agrobs wordt dat er duidelijk bij gezegd dat de aspero geen echte luzerne is)
calcium/fosfor niet belangrijk dan... Nu verlies ik mijn vertrouwen helemaal in dat voeder :n

Flosje446 schreef:
Ik heb de Agrobs Pre Alpin Aspero besteld en Marstall Force voor Senna. Ik ben benieuwd hoe ze het hier op gaat doen. De DA komt maandag langs om Senna te enten, weet iemand hoe lang ik dan moet wachten met het geven van Drainage compositum?

Eigenlijk kun je nu het beste al beginnen, je geeft het dan ter ondersteuning aan het lichaam al voordat het de enting krijgt (die altijd zijn aanslag op het lichaam heeft) je blijft dan gewoon doorgaan na de enting... Zo doe ik het nu ook, paarden kunnen de enting beter aan..

_CS_ schreef:
Volgens mij moest je sowieso een week wachten.
Correct me if i'm wrong.

Je kunt het dus ook heel mooi al een week van tevoren geven als ondersteuning, doen de paarden het erg goed op!

(even mijn reacties zo gemaakt, zag dat mijn vorige post was aangepast.. hopelijk nog duidelijk voor iedereen :-))

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:02

roos:
ik had er ook een link bij gezet waar alle info op stond,dan had je ff moeten lezen en het spul van hartog heet ook lucerne-mix ;)
maar goed,ik haal wel een zak, en geef er wat bij, es kijken wat appie er van vind.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:59

Heb eindelijk de dekens uit de schuur gevist _O-
Vaste dekens zo even controleren op gaatjes e.d.

De reservedeken wil ik graag innemen.
Is haar oude deken, en die paste toen goed, maar ze is zoveel afgevallen en veranderd van bouw dat ie niet meer zit. :+

Waar zou ik deze deken het beste in kunnen nemen?
En hoe? Want deken is licht elastisch (misschien een band eronder vast naaien zodat garen niet kapot trekt).

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:09

Hebben jullie je opgegeven voor dat onderzoek van de Utrechtse universiteit? Ik kan meedoen als ik wil.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:09

hoe herken ik luis? en hoe herken ik schimmel?

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:11

dierenarts? luis zijn kleine beestjes. schimmel kun je een huidafkrabsel voor laten nemen volgens mij

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:51

Maandag of dinsdag komt het drainage spul pas binnen en dan is Senna dus al ge-ent. Ik ga haar meteen Pro Bioforte geven en ik vraag het nog even aan de DA over de drainage. Als die zegt dat ik het gewoon meteen mag geven, dan begin ik er gewoon meteen mee.

Ik ga iig niet mee doen aan het onderzoek. Volgens 2 alternatieve geneeskundigen heeft Senna geen ZE, maar in principe reageert ze hetzelfde als ieder ander ZE paard op de steek van de cullicoide, alleen zit er een andere reden achter de reactie. Dus dan heeft het weinig zin om met zo'n onderzoek mee te doen.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:27

ellepel schreef:
roos:
ik had er ook een link bij gezet waar alle info op stond,dan had je ff moeten lezen en het spul van hartog heet ook lucerne-mix ;)
maar goed,ik haal wel een zak, en geef er wat bij, es kijken wat appie er van vind.

Ik heb die link wel gezien, zag direct dat calcium en fosfor erg uit verhouding was dus dan weet ik eigenlijk al genoeg..
Ala als je dan met een supplement aanvult maar als dat volgens hen niet nodig is vind ik dat erg jammer.. (was wederom dus niet naar jou bedoeld maar ik kan me rot irriteren aan de voederindustrie die ons verkeerd voorlicht..

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:58

Ik doe niet mee aan het onderzoek omdat ik Freya niet zonder dek wil laten staan om te kijken wat er dan gebeurt. Ze doet het echt super met alleen een dek en verder doe ik er echt helemaal niets aan. Toch is ze zo met dek helemaal jeuk vrij dus ik neem geen enkel risico.

Toch hoop ik dat er iets gevonden wordt dat echt afdoende helpt. Misschien kan ik dan ooit nog eens een veulentje fokken bij haar.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:00

SuperRoos schreef:
mirkip schreef:
@superroos: wat voor verandering had je dan verwacht te zien?

(Mijnes krijgt 't nou ook, maar zie ook niet veel verschil. Vind 'm ietsje smaller bij zijn flanken, maar kan ook komen omdat 't hier nu flink geregend heeft en zijn vacht wat anders staat. Bij zijn ribben is hij gewoon even 'dik').

Je bedoelt de drainage toch? Daar kun je best heftige reacties op krijgen wanneer een paard erg vervuild is, bv een erg sloom paard, minder eetlust, pusserige ogen, opeens wondjes waar wat rotzooi (pus) uit komt, diarree etc..

Nee groene leem heb ik.
Heb van dit alles wat je hierboven noemt alleen gemerkt dat er wat meer troep uit z'n ogen komt.
Ik geef het nu ongeveer anderhalve week, a.s. woensdag is de laatste dag.

mizzwizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:54

Mijn paardje heeft zijn deken al op.
ben het liever voor

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:00

Nou drainage, de 1ste kuur die ik mijn pony gaf.
Jemig!!!

Beest was 1 en al ellende, heb het toen in een wat mindere dosis gegeven en op wat langere termijn.

Maar NA die kuur, nooit meer geen problemen gehad.
Beest was dus zwaar vervuild.

De kuren die ik nu geef wordt ze alleen maar energieker etc.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:04

Dan zal ik maar geen kuren geven haha paard al energiek genoeg van de selenium die ie krijgt :')

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:05

Niet alleen energieker, mormeltje wordt gewoon helemaal happy.
Die van mij gaat eind deze maand er weer aan, en komt er dan voorlopig weer niet af.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:09

Ik ga denk ik toch voor de NAF opkikker tot nog toe, maar ik wacht nog tot ongeveer twee weken voor het weideseizoen met bestellen, en dat duurt toch nog zeker twee maanden.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:44

Hier ook een heftige reactie toen de paarden hun eerste reinigingskuur kregen.
Mistral was er echt sloom door, maar deed het steeds beter in de loop van die twee weken.
Guus ging echt gigantisch aan de diaree, dosis bijgesteld. Maar daar kon je echt zien wat voor troep er allemaal uit moest.
De tweede keer was dit al een heel stuk minder.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:21

ik ga binnenkort met drainage compositum weer beginnen. zou dat t liefst nu doen, maar kom momenteel niet 2 keer per dag bij stal en vanaf volgende week wel...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:31

Ik zou die hals toch over de eczeemdeken doen, of zo'n petje maken inderdaad om aan de deken te bevestigen voor over de oortjes heen. Of gewoon een "strakzittend" masker aan de deken vastnaaien?

Ik wil met Wisse eens Haarlemmerolie proberen om te kijken of dat helpt.

Drainage mag niet direct na een enting denk ik?

Hippe eczeemdekens lijkt me juist wel gaaf :D
Heb afgelopen zomer wat spullen besteld maar toen ging de naaimachine kapot, wilde zelf wat dekens ontwerpen en testen en dan uiteraard in hippe kleurtjes. Ach misschien dit jaar zodra ik meer tijd heb ;)

Wisse loopt dus al met eczeemdeken op en vind dat wel prima, ik laat hem ook mooi op want ik zie al gewone steekmugen vliegen dus de knutten zijn er ongetwijfeld ook alweer!

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:49

haarlemmerolie? dat heb ik een keer gegeven tegen wormen. gewoon 1 flesje in 1 keer... wat wil jij er mee doen?

waarom zou je die hals niet onder de deken doen opisopshop? als ik hem nou minder lang maak/laat maken aan de onderkant zodat het niet opgepropt zit in de hals kan dat toch wel? deze heeft zo`n fijne binnenkant dat minder schuurt over de manen... ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:53

Is het een strakke hals dan?
Op de foto ziet hij er niet al te strak uit namelijk, daarom dacht ik dacht het op elkaar wat raar zou zijn.
Dan zou ik eerder een sleezy onder de deken doen.

Haarlemmerolie inderdaad bij ontwormen enz maar dit zijn ook eigenschappen ervan;

maagkwalen en -krampen, buik- zwelling, verkoudheid en hoesten, darmkwalen en - krampen, koortsverschijnselen, insectenbeten, wond behandeling en spijsverteringsstoornissen.

Dus ik dacht, misschien af en toe een flesje geven?

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:56

o wel gewoon door t voer dus? ik dacht jij gaat er mss mee smeren ofzo?

dat sleezyding is heel los, maar die kan natuurlijk wel iets strakker worden gemaakt. moet ik alleen iemand vinden met een naaimachine die mij wil helpen ;)