Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:33

iepsel schreef:
Iedereen die wil kan zien wie de TS is.

Ik weet zeker dat jij niet kunt zien wie de TS is. Ze zijn nl bij een ander geuploaded.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:34

Jeetje, ben tot nu toe alleen meelezer geweest, maar klotshtiduj ga je lekker ergens anders vervelen. Op deze manier verziek je dit topic alleen en je schiet er verder ook niets mee op want ze laten 'm echt niet inslapen om jou reacties. Knipoog

rockwitch

Ik zou ook niet weten wie het is hoor. Dat maakt toch ook niks uit lijkt mij.

Breghje

Nouks schreef:
Breghje schreef:
Als het om mijn bericht gaat, dat komt vanuit een van de vorige postst van jouzelf waarin de kliniek over een rekening openen begint. Ik trek niets in het negatieve, ik lees juist neutraal. Dat bokkers een initiatief beginnen is oké, maar als je kliniek erover begint... vind ik het een ander verhaal worden. En er mag toch ook best eens iets kritisch tegen het licht gehouden worden?

Als je het hele topic had gelezen, had je nu niet geroepen dat de kliniek daarover begon.

*TS opent topic
*TS ontvangt 10481048 PMs over giften etc zonder daar om gevraagd te hebben
*TS wil ervoor zorgen dat bokkers met die wens zeker weten dat het geld goed terecht komt
*TS bedenkt dat het misschien voor de geloofwaardigheid goed is als het geld naar de kliniek overgemaakt wordt
*TS vraagt kliniek hoe ze hier tegenover staan
*Kliniek denkt dat het beter is een aparte rekening te openen, in plaats van stortingen direct aan kliniek te doen (kan ik inkomen, moet hoop gedoe zijn voor kliniek om allemaal uit te zoeken wat er voor Canjer gestort is)
*TS denkt er over na hoe dit het best kan gebeuren

De kliniek komt dus niet aanzetten met het idee een rekening te openen, maar geeft aan dat een aparte rekening wellicht beter zou zijn dan het geld direct overmaken naar de kliniek.

Ik roep niets. Het zou best kunnen dat ik het anders heb gelezen, dat is nu eenmaal de manke van inet Knipoog . Vanuit de kliniek zou het netjes zijn als er idd een aparte rekening geopend wordt, ze er ook een stukje openheid van zaken aanhangen. Dat er inzicht komt in de uitgaven, het is per slot andermans geld, en ik denk dat er ook wel belangstelling bestaat voor hetgeen er allemaal nodig is/gaat zijn om hem op de been te helpen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:35

Klostjiduj
ik begin zo stilletjes aan de neiging te krijgen om op dat rode uitroeptekentje te duwen... Je komt hier de boel verzieken en er is al verschillende keren gevraagd hier weg te blijven, als je niets beters te doen hebt dan onzinposts te plaatsen.

Dat je niet akkoord bent met het in leven houden van Canjer is je goed recht, maar we hebben dat ondertussen al begrepen hoor. Dus, nogmaals het vriendelijk verzoek om je ergens anders te gaan bezig houden.

Ik blijf niet vriendelijk.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:35

De foto's worden niet door de ts geupload maar door iemand anders, dus kun je ook niet zien wie het is.

En je hoeft inderdaad niks te storten. Ik vind het een goed initiatief. En goed dat het "via"de kliniek gebeurt.

Heel veel sterkte nog met deze Canjar en hopelijk knapt hij snel op.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:36

Maanling schreef:
Jazeg, idd. Hoe hoog is die kast precies waar jullie met z'n allen opzitten?
Komop. Lekker laten zitten of stuur een tem.

Dit topic gaat toch over Canjer?

Die kast is niet veel hoger dan de gemiddelde drempel!

Anoniem

slimmerik schreef:
iepsel schreef:
Iedereen die wil kan zien wie de TS is.

Ik weet zeker dat jij niet kunt zien wie de TS is. Ze zijn nl bij een ander geuploaded.

Juist daardoor Lachen.

Amy77

maar dan zijn de meningen daar gewoon heel verschillend over Klotsje..wij kunnen vanaf hier niet beoordelen of het dier een lijdensweg heeft in die hoedanigheid dat het diertje ingeslapen moet worden. ALs de VA perspectieven ziet, dan mag je erop vertrouwen dat er dus genoeg procenten aan kans van slagen is, dan dat die er niet is..
Kijk maar eens in mijn profiel..het vosje, kon nauwelijks op zn benen staan van de wormen en mager zijn en uitgedroogd zijn..had een enkeltje slacht kunnen geven, maar als je hem nu ziet, liefde, aandacht en de juiste medische zorg, binnen een maand was het al een heel ander paard.
Kijk nu eens eerlijk naar de vergelijkingsofot's..die zijn van nog maar 1 week..zie je al duidelijk verschil in zn buik..waarom zo'n dier dan niet nog een kans geven?
Als je in je hart kijkt, en mensen jou geld zouden storten, om zo een paard te redden wat bij jou gebracht werd..dan had jij dat aanbod toch ook niet afgeslagen? Wou jij zeggen dat jij het dier linea recta enkeltje slager had gegeven? Terwijl je het dier al had gezien en aangeraakt, bij jou werd gebracht?
Dat de TS de kans heeft om dit te doen voor het dier is enorm fijn en valt alleen maar te waarderen. Mag aannemen dat zij heus wel weet waar de grens ligt.
In jouw geval is het een ander probleem wat jij met de TS hebt denk ik. Het gaat jou niet om de lijdensweg van het paard in dit geval, maar kwaadheid dat ze het geld straks ontvangt en jij bang bent dat ze de boel oplicht...denk ik hoor..

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:37

Super wat je doet eenmalig! Hoop echt dat hij het gaat redden. En gelukkig is dit paardje terecht gekomen bij iemand die zelf ook sterk genoeg is om door dit proces te moeten gaan.
Ik las ergens dat je hem nu ook met verdunde tea tree behandeld? Is iig wel superspul. Niet te lang blijven gebruiken, maar die informatie zal je allemaal wel gehad al hebben. Aloe vera is ook superspul om te gebruiken. Vooral voor de huid, al mag het volgens mij niet op grote open wonden (tprikt nogal) dus misschien voor later?
Ik had nog een pot wondzalf ervan (die wel op wonden mocht Nerd ), gebruikt bij een hond die zn voetzooltjes weg waren. DA dacht dat het wel een lange tijd ging duren. Binnen een week was het zo goed als genezen. Als je wilt kan ik het merk nog wel eens op gaan zoeken. Het was geen pure aloe vera, maar gemengd met iets.
En trek je niks aan van de negatieve mensen in dit topic, je hebt nou eenmaal mensen die altijd ergens tegenin willen gaan.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:38

_eenmalig_ schreef:
Ik zou graag dan eens een quote willen hebben van waar ik vraag of jullie willen storten Boos!
Verdorie ik word er nu een beetje gallisch van dat het maar in het negatieve getrokken blijft worden.
Het was een idee van mede bokkers, en ik appricieer dat wel ja. Wie zou dat niet doen.
Juist om misverstanden hierover te voorkomen leek het mij verstandiger dat het dan niet naar mij ging.

Verder zijn er gelukkig meer die wel begrijpen wat mijn bedoeling is, en die wel het hele topic hebben gelezen, en wel het beste voor Canjer willen, en dat waardeer ik meer !!!

Lekker laten gaan, is irritant, dat snap ik wel, maar je weet zelf dat je nergens om hebt gevraagd en dat weten de lezende bokkers ook wel. Bewaar je energie voor Canjer Knipoog

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:42

idd energie besteden aan degene die het het hardste nodig heeft, Canjer, en jij zelf natuurlijk ook en de andere paarden.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:44

Wat fijn dat Canjer begint op te knappen!!! Haha! Ik hoop gauw meer te lezen.

Wat de bemoeialletjes in dit topic betreft; Leven en laten leven, okee? Als mensen geld willen doneren, laat ze dat dan DOEN. Daar hebben jullie geen fluit mee te maken, toch?? Als je niet wilt, doe je 't niet. Zo simpel.
Als iedereen goed gelezen had, had je ook gemerkt dat de TS nooit om donaties vroeg. Toen ze veel berichtjes kreeg van mensen die wilden doneren, heeft ze gezorgd voor een keurige afhandeling, zodat mensen die WILLEN doneren, weten waar hun geld blijft... dat is toch juist prima? Ik snap echt het probleem niet.

En dit topic is een zeer geliefd topic, dus sluiten zou nogal onzinnig zijn. Dus klotshtiduj... druk gewoon op zo'n mooi rood kruisje en verlaat het topic... iedereen blij.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:46

Het feit dat Canjer op dit moment zonder pijnstillers staat en toch zelfstandig eet, zegt mij meer dan genoeg om zijn wil om te overleven en dat hij idd niet zo veel lijdt dat het geen paardwaardig bestaan is.

Simpel zat Ja

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:47

klotshtiduj schreef:
Ik hou inderdaad van paarden en daarom zal ik een paard nooit zo'n lijdensweg geven!!!!!! Maar ja, geloof dat de meeste hier daar toch heel anders over denken en lekker het paard flink pijn laten lijden om niet eens te weten hoe zijn toekomst eruit gaat zien!

Ik vind het wel heel knap dat iemand zonder veterinaire achtergrond vanaf een afstand kan beoordelen of een paard dat ze helemaal niet kent nu een lijdensweg ondergaat.
Daar kunnen menig dierenartsen nog wat van leren, en op die manier dus ook slapend rijk worden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:48

Moderatoropmerking:
Kunnen we het hier wel gezellig houden? Dat gevit op elkaar heeft _eenmalig_ helemaal niets aan.

klotshtiduj schreef:
Sluit het topic dan ook gewoon!
Je eerste noodkreet is meer dan beantwoord. Het paard eet weer is toch onder behandeling van een DA.
Open een topic in de HK om daar lekker te zemelen over hoe het met hem gaat.

Moderatoropmerking:
Klotshtiduj, of dit topic open blijft of gesloten wordt is nog altijd aan de moderators en slotjes op verzoek worden niet geplaatst. Maar omdat jij het niet eens bent dat dit topic open blijft hoef je niet van die flauwe reacties te geven, blijf dan liever weg.
Wat betreft inzamelingsacties, TS heeft een reactie gegeven op de vele vragen die via de pb gekomen zijn. Inzamelingsacties zijn hier op bokt niet toegestaan, dus bij deze hoeven de vragen daarover niet in dit topic gesteld te worden.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:49

eenmalig ik vind het helemaal super dat je Canjer een kans hebt en wilt geven! petje af aangezien je een zware last op jezelf afroept!!

Verder ben ik tot dusver een stille meelezer geweest maar vind het nu echt de spui gaten uitlopen, van die kinderachtige mensen die zeer nodig volwassen moeten worden en eens rieel moeten gaan kijken naar dingen en dan ondertussen om het even kort door de bocht te noemen ts uitmaken voor een dierenmishandelaar want sorry dat maak ik op uit alle verhalen van de owh zo kinderachtige mensen!!

wat betreft het pijnlijden. even een voorbeeld.
mensen met kanker geef je toch ook geen spuitje? er bestaan 101 soorten pijnbestrijding die de pijn verzachten en waardoor diegene alsnog misschien een kort maar mooi leven kunnen lijden.
Waarom een paard dan wel in laten slapen omdat ie pijn heeft? tuurlijk is het heel erg voor het paard geen twijfel mogelijk maar als het dier met pijnstilling en goede medische hulp er boven op komt en alsnog kan beleven hoe mooi en fijn het leven kan zijn waarom niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:50

iepsel schreef:
Ik heb het idee dat mijn vorige bericht ook onder"de "negatieve" geschaard wordt. En zo is het geenszins bedoelt. Ik heb mijn respect al uitgesproken voor de TS, alleen kan ik het gevoel niet helemaal ondedrukken dat het hier alleen om de vraag ging hoe het dier te laten eten. Het komt op mij een beetje over als vragen om die waardering, "vertel me hoe goed ik ben!". Een SA is prima, maar foto's plaatsen maakt het wel erg makkelijk om in uploadprogrammas te kijken. Iedereen die wil kan zien wie de TS is.
En toch wordt er stug volgehouden dat niemand mag weten om wie het gaat, en er zijn gegronde redenen voor.

Een beetje geheimzinnigheid, een beetje voeden.......en de Penny's are alive.

Maar ik rust mn koffer wel........brand me maar niet af, zal het ws toch niet meer lezen;-)

Ohja, ik wil nog wel even de TS erg veel succes en wijsheid wensen. Welke beslissingen er ook genomen moeten worden, doe er niet te lang over! En mocht Canjer over desdanig veel vechtlust beschikken dat hij er helemaal weer bovenop komt? Vergeet niet dat het een hengst is;-)

Wat betreft het kijken waar de foto's geupload zijn.... Daar heb ik ook al even naar gekeken, ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat de TS andere Bokkers heeft gevraagd de foto's voor zich te uploaden. Dus dat is afgedekt... De foto's die ik hier geplaatst heb zien worden leiden geen van allen naar degene achter het SA.

(Even om m'n denkwijze te verklaren; ik weet bijvoorbeeld dat Shalimar/Bellatrix niet de faciliteiten heeft om een paard als Canjer op te vangen)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-08 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:52

Ook ik heb in het verleden een paard uit erbarmelijke omstandigheden gered en vervolgens een plekje voor haar gevonden waar ze van haar laatste anderhalf jaar kon genieten (een paar maanden geleden is ze een rustige dood gestorven). Er werd toen door mede-Bokkers ook geopperd om een inzamelingsactie te houden om dit paard weg te halen bij de (ontzettend slechte) handelaar waar ze toen stond. Vervolgens kreeg ook ik half Bokt over me heen, terwijl ik niks zelf heb gevraagd en het paard ook gewoon uit eigen middelen heb betaald, evenals haar behandeling.
Ik vind het heel goed van de TS dat ze het paard een kans geeft. Je kunt twee dingen doen als je met dierenleed wordt geconfronteerd: je kunt de andere kant op kijken en hopen dat een ander er iets aan doet of je kunt, zoals de TS, proberen te zorgen dat het paard er weer bovenop komt of als blijkt dat dat laatste niet het geval is een rustige en begeleide dood bieden. Persoonlijk zou ik het niet erg vinden om iets te doneren, maar ik vind het alleen vreemd dat de TS anoniem wil blijven, dat weerhoud mij er van om iets te doneren. Het kan zijn dat er al een reden voor is genoemd, hoor, maar na een paar pagina's gezeur van over en van een bepaalde azijnpisser, heb ik de andere pagina's overgeslagen. Dus even kort de vraag: waarom wil de TS anoniem blijven als ze zo iets goeds doet voor een paard?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:53

Edit Zag pas later modopmerking
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 14-07-08 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:54

Nouks schreef:
iepsel schreef:
Ik heb het idee dat mijn vorige bericht ook onder"de "negatieve" geschaard wordt. En zo is het geenszins bedoelt. Ik heb mijn respect al uitgesproken voor de TS, alleen kan ik het gevoel niet helemaal ondedrukken dat het hier alleen om de vraag ging hoe het dier te laten eten. Het komt op mij een beetje over als vragen om die waardering, "vertel me hoe goed ik ben!". Een SA is prima, maar foto's plaatsen maakt het wel erg makkelijk om in uploadprogrammas te kijken. Iedereen die wil kan zien wie de TS is.
En toch wordt er stug volgehouden dat niemand mag weten om wie het gaat, en er zijn gegronde redenen voor.

Een beetje geheimzinnigheid, een beetje voeden.......en de Penny's are alive.

Maar ik rust mn koffer wel........brand me maar niet af, zal het ws toch niet meer lezen;-)

Ohja, ik wil nog wel even de TS erg veel succes en wijsheid wensen. Welke beslissingen er ook genomen moeten worden, doe er niet te lang over! En mocht Canjer over desdanig veel vechtlust beschikken dat hij er helemaal weer bovenop komt? Vergeet niet dat het een hengst is;-)

Wat betreft het kijken waar de foto's geupload zijn.... Daar heb ik ook al even naar gekeken, ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat de TS andere Bokkers heeft gevraagd de foto's voor zich te uploaden. Dus dat is afgedekt... De foto's die ik hier geplaatst heb zien worden leiden geen van allen naar degene achter het SA.

vind het nogal kinderachtig dat mensen proberen te achterhalen waarom ts een sa heeft aangemaakt, ts zal daar ongetwijfeld haar redenen voor hebben anders hadden de mods dat echt niet goed gekeurd.
wat voor nut heeft het ook om te willen weten wie de persoon achter de sa is? het gaat hier om het paard en niet om wie de persoon achter sa is? of ontgaat mij het doel van het topic even?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:56

lijkt mij logisch dat TS de foto's niet op een uploadsite van zichzelf heeft geplaatst, dan zou haar SA niet veel nut hebben hé.

Chevax, TS heeft reeds aangegeven dat dit in het belang van het paard is, dat ze zich (nog ?) niet kenbaar wil maken. Misschien krijgen we in een later stadium de 'waarheid' te horen, maar het voornaamste is nu of Canjer kan geholpen worden natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:56

Pashon schreef:
vind het nogal kinderachtig dat mensen proberen te achterhalen waarom ts een sa heeft aangemaakt, ts zal daar ongetwijfeld haar redenen voor hebben anders hadden de mods dat echt niet goed gekeurd.
wat voor nut heeft het ook om te willen weten wie de persoon achter de sa is? het gaat hier om het paard en niet om wie de persoon achter sa is? of ontgaat mij het doel van het topic even?

Waar staat dat ik probeer te achterhalen van wie de SA is? Er waren geluiden dat je door te kijken wie er had geupload, zou kunnen achterhalen wie de TS is. Ik heb dat op dat moment even nagekeken of het inderdaad zo was, en ik kwam op die manier bijvoorbeeld bij Bellatrix terecht. Ik weet 100% zeker dat Bella niet de TS is en zodoende durf ik dus te stellen dat de foto's niet leiden naar de TS.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:57

heb alle 47 blz gelezen en ben erg onder de indruk van jouw wilskracht om z'n paard in leven te houden
diep respect heb ik hiervoor en k wens je dan ook al het geluk toe om canjer een gezonde toekomst te geven.

heel veel sucses morgen bij de echo

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:58

Poeh wat een gezeik zeg. Leve de alleswetende bokkers Vork

Ik vind het nog steeds TOP wat _eenmalig_ hier allemaal voor dit arme beest doet.
En je ziet op de foto's toch wel een ietsje verschil al! Zijn buik lijkt al wat dikker Lachen

Beetje jammer alleen van die mensen die nu lopen te zeiken over wel paardwaardig/niet paardwaardig en geld storten/niet storten.
Als je niet zelf die wilskracht kunt zien, kan je daar toch zeker niet over oordelen zo vanachter je pc? Een echte paardenliefhebber zal heus wel zien wanneer het écht niet meer kan. En ik denk dat _eenmalig_ lang genoeg met paarden bezig is om heus te weten en te doen wat het goede voor dit paardje is! En zij heeft er zelf voor gekozen hem proberen te redden, dus zal ze vast en zeker daar wel het geld en de middelen voor hebben en echt niet om stortingen gaan vragen zeg! Dat het idee van een bokker komt is toch super bedoeld? Wij lezen dit zo en willen wel helpen (de meeste althans) maar kunnen verder niks doen, zo een storting zou toch nog een beetje bijdragen aan de hoop voor dit paardje en geeft het gevoel dat men toch nog heeft kunnen helpen. Niks mis mee lijkt me.

Goed bezig _eenmalig_! Keep up the good work! Ik sta iig achter je Lachen