[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:55

de hoefslag komt volgende week uit.

Laten jullie even weten wat jullie ervan vonden? Bloos

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:10

Trisca; Leuk dat je artikel eindelijk uit komt. helaas zal ik hem waarschijnlijk missen want ik ga volgende week op vakantie. Weet je vanaf welke dag die hoefslag in de winkel ligt?

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:13

ik had een vraag over de baby-olie: brand dat niet als ze op de wei staan?

en waar halen jullie tea trea druppels vandaan?

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:35

Ik gebruik Baby hypoallergeen sunblock!
Idd baby olie brand !

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:14

smeer je dat op de jeukplekken? Weet iemand waar je tea tree druppels kan halen?

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:51

Ik las net ergens dat gewone muggen ene hekel hebben aan citronella maar dat de cellulodemug (die exceem veroorzaakt) er juist op af komt. Weet iemand of dat klopt?

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:17

tea tree,kun je halen bij de apotheek.
Dan betaal je wat meer,maar heb je wel de zuiverste en beste kwaliteit.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:20

tea tree druppels haal ik bij de paardendrogist of bij de biologische winkel.

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:01

Ik heb sinds vandaag de buccs buzz off all neck. Ik heb haar meteen de deken opgedaan met de buikflap. Toen ik haar terug naar de groep bracht vonden ze haar erg raar. Ze gingen eerst met z'n allen kijken en toen werd ze weggejaagd. Zelfs haar maatje jaagde haar weg. Na een half uur was de rust weer hersteld. Ze staat nu wel in de buurt van haar maatje...maar niet zo als eerst. Ik vind het wel sneu voor d'r maar ik merk wel dat ze minder last heeft van vliegjes.....Komt het wel weer goed tussen haar en haar maatje?

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:36

Mitnait schreef:
Ik heb sinds vandaag de buccs buzz off all neck. Ik heb haar meteen de deken opgedaan met de buikflap. Toen ik haar terug naar de groep bracht vonden ze haar erg raar. Ze gingen eerst met z'n allen kijken en toen werd ze weggejaagd. Zelfs haar maatje jaagde haar weg. Na een half uur was de rust weer hersteld. Ze staat nu wel in de buurt van haar maatje...maar niet zo als eerst. Ik vind het wel sneu voor d'r maar ik merk wel dat ze minder last heeft van vliegjes.....Komt het wel weer goed tussen haar en haar maatje?

dat komt weer goed Pling de mijne is ook een "spookje" en de weide genootjes accepteerden de mijne eerst ook niet meer...................gelukkig lost zich dat snel weer op!!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:11

Tinne schreef:
Bij mijn merrie is vandaag de DA langsgeweest, omdat ze maar niet door haar haren heen komt (ze staat nu echt nog met een dikke wintervacht met haren van 5 cm lang Ach gut ) .
Nou goed, bloedtest gedaan. DA belde me vanavond, is alleen nog niet zeker wat het is. Er klopt iig iets niet, maar ze kon niet met zekerheid zeggen of dat nu met de maag, lever of spieren te maken had. Ik ben benieuwd of het nu met de lever te maken heeft, zou wel in het "zomereczeemverhaal" passen...
Morgen krijg ik verder uitslag, dan zal ik het hier ook vertellen.

Nou, er moest nog meer onderzoek gedaan worden, maar we weten iig wat het is nu.
Lever en spieren was niks mis mee, met haar maag wel. Ze blijkt een maagzweer te hebben, dus daar hebben we nu medicatie voor.

Voegt verder dus niks toe aan het zomereczeemverhaal Knipoog.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:34

Mitnait schreef:
Weet iemand waar je tea tree druppels kan halen?

Ik heb het gewoon hier bij de DA drogist gehaald, dat is ook zuivere tea tree oil, mag wel ook voor dat geld! Was geloof ik rond de 14 euro ong. voor een klein flesje van 25 ml.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 00:55

Ik durf eigenlijk niet te vroeg te juichen, maar kan een paard ook midden in de zomer ineens midden in het siezoen over het schuren heen zijn?
Er groeien weer wat manen aan en ook op de staartwortel zit weer een klein laagje haar, ik zie haar nooit meer schuren.
Ik smeer er nu ook maar niks meer op...

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:00

Rieja schreef:
Ik durf eigenlijk niet te vroeg te juichen, maar kan een paard ook midden in de zomer ineens midden in het siezoen over het schuren heen zijn?
Er groeien weer wat manen aan en ook op de staartwortel zit weer een klein laagje haar, ik zie haar nooit meer schuren.
Ik smeer er nu ook maar niks meer op...

Er zit nu ook minder in het gras dan in het vroege voorjaar, misschien dat het daar aan ligt.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:13

Even nog een keer een herhaling van mijn vraag:
komen de exzeemmugjes juist af op CITRONELLA? dat hoorde ik ergens... normale muggen juist niet maar die weer wel??

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:37

Ik geef Vera sinds anderhalve week Equi Derma door het voer van Sectolin. En haar wondjes zien er heel goed uit.
Ze schuurt er naar mijn idee ook minder aan. Dus ik bijf hier zeker mee doorgaan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:24

Citaat:
Even nog een keer een herhaling van mijn vraag:
komen de exzeemmugjes juist af op CITRONELLA? dat hoorde ik ergens... normale muggen juist niet maar die weer wel??

ik zou voor de zekerheid dan citronella gaan weglaten..
ik heb dat ooit eens geprobeerd bij ap, maar die regaeerde allergisch op de citronella waardoor hij nog veel meer plekken en jeuk kreeg..( ik had het wel verdund)

Freya_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:33

Ik heb een heel goed vliegenproduct, aangeraden door mijn DA: Stomoxin, actieve stof permethrine.

Ik moet het verdunnen met water, en opspuiten met een plantenspuit (heb een héél kalm paard Haha! )

Als ik het opgespoten heb en haar buitenzet heeft ze duidelijk veel minder last van vliegen en dazen (die vliegen een rondje en besluiten dan om toch maar niet te landen). Wat de mugjes betreft: die zie ik nooit landen om te steken, maar ze heeft minder jeuk sinds ik het gebruik dus die blijven er ook mee weg. Er staat trouwens op het flesje dat het tegen culicoides bedoeld is.

Het is niet vrij te koop, ben het in de apotheek moeten gaan halen.

Het is helaas geen natuurlijk product, maar werken doet het!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:44

Zal wel kloppen dat dat helpt! Is echt gif.
Wordt boswachters ook aangeraden om hun kleren mee te behandelen tegen teken.
Er is mij verteld dat maar niet te gebruiken, omdat het dus echt gemene rotzooi is. Bloos

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:47

ik dacht d

Freya_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:56

Het is insecticide ja, da's waar. Ik zou het niet gebruiken bij een paard dat geen zomereczeem heeft. Maar als het voor het welzijn van mijn paard zo belangrijk is dat de beestjes haar met rust laten, dan heb ik het er voor over.

Ik heb trouwens opgezocht hoe schadelijk het is, en als ik het hele flesje onverdunde oplossing door het voer zou gieten zou ze nog geen tiende van de dodelijke dosis binnen hebben. Het valt best wel mee dus. Er staat ook op dat het voor dagelijks gebruik is. Ik denk dat over het gemiddelde kropje sla in de supermarkt wel wat ergers gespoten wordt voor het op je bord terechtkomt....

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:22

van een ander forum:
... er zijn wel meer soorten mugjes die van citronella houden ...ze gebruiken in de tropen niet voor niets DEET...mijn paard bleef nl ook maar veel last houden van die mugjes, en hij rook heerlijk naar citronella...eigen gekochte flesjes bij de Da...ze kunnen er allergies voor zijn...maar aannemelijker bleek dus dat de cullicuides het niet vies vinden...met zijn Boett om hingen er nl nog zwermpjes cullies rond hem...nu ik geen citronella meer gebruik niet meer(ze zijn er nog wel hoor.maar niet zo extreem als toen).)...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:27

Omdat de zoekfunctie nog niet werkt maar even zo:

Kent iemand dit product, en/of heeft iemand dit wel eens gebruikt? Het is erg prijzig, maar mijn 2 jarige heeft wat plekjes onderaan haar buik voor haar uier die maar niet dicht willen.
http://www.animoruitersport.nl/webshop/ ... anguage=nl
Afbeelding

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:35

Ik zou de samenstelling checken. Ik zou gewoon dettol/water en tea tree smeren hoor. Dit soort middelen bestaan in 20.000 voud en ik zou er pas mee gaan dokteren als de huis tuin en keuken middelen niet werken.
Wassen met jeukstillende shampoo werkt ook waarschijnlijk want het is echt zo'n zweetplekje wat je beschrijft.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:51

bij ap smeer ik op de plekjes op de buik gewoon uiercreme..weert de vliegen en werkt herstellend.
zinkzalf voor baby's wil ook goed!