[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:09

ellepel schreef:
dat is hier uit assen he?

ik zat namelijk wat te twijfelen..
ap moet namelijk weer zijn tanden gevijld hebben, tandsteen weg gehaald enzo..
nu had ik daar spencer schuman voor uit zwolle, op zich hele goede tandarts hoor,maar claudi castricum doet dus ook tanden en ik was wat aan het twijfelen of ik haar niet laat komen en dat ze dan meteen ap na wil kijken..

is zij een beetje te doen qua prijzen?

Ja hoor, tanden kost 50 euro incl. voorrijdkosten.
Vind ik heel netjes, ze is dan wel een uur bezig.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:17

een uur?

wauw! zal ap fijn vinden!

nee dan bel ik spencer toch maar weer op, die is vrij snel klaar,maar doet alles wel goed;)

even een fotootje van ap zijn oog.
Afbeelding

je ziet duidelijk dat het aan de onderkant opgezet is, hebben die van jullie dat ook?

hij schudde vandaag trouwens helemaal niet.....
zou die pollinosan forte dan wel werken? zal vast wel weer toeval zijn denk ik

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:29

ellepel schreef:
goh......deze was inderdaad duidelijker

echt raar zeg......
en t klopt niet met het beeld van andere headshakers onder het rijden, die ik gezien heb...
hij komt ontzettend op mij over alsof hem iets gigantisch dwars zit bij zijn hoofd/mond
en hij loopt inderdaad ook ontzettend diep he??

laat de veearts heeeeel goed in zijn mond kijken, ook goed achterin( veeartsen vergeten dat nog wel es)

komt me haast over dat daar iets zit ofzo. laat eventueel neus ook nakijken, en oren, je weet maar nooit..
en laat zowiezo ook de bovenlijn in zijn rug nakijken, gewoon de hele lijn..van kont naar oren toe

ben benieuwd wat de veearts zegt

nog even een aanvullend vraagje:

met wat voor zadel rijd jij en heb je die al lang?

Ik laat de vee-arts hem helemaal napluizen, tot hij iets heeft gevonden! Ik wil weten waar mijn vent last van heeft, want het is gewoon zielig!

Ik rijd met een veelzijdigheidszadel (merk weet ik zo niet). Hij ligt goed op hem hoor, heb door verschillende mensen met verstand erna laten kijken. Hier een duidelijkere foto van het zadel:

Afbeelding

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:57

Je zegt het zelf gelukkig al......slechte baas!! Wassen??? Zeker met lekker koud water...........?
[/quote][/quote]

jammer dat je profiel geheel leeg ,dan weet ik niet wat voor persoon of leeftijd dit tegen mij zegt!

inderdaad zijn staart en benen zijn gewassen met KOUD water,goh wat een ramp,zal ik de dierenbescherming maar bellen?

de panty is absoluut niet ideaal maar we moesten een stuk draven om te weten of het hoofdschudden zou ophouden(in stap doet hij juist niks).maar ja,ik ben een slechte baas omdat ik graag wil dat mijn pony ophoud met schudden en zich weer happy kan voelen in deze pollenperiode.

ik ben nu hele dagen op internet op zoek naar een neusnetje en pony heeft enkele dagen vrij .de panty is weggegooid en heeft zijn werk gedaan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:55

miss-evil:
ik meende op een foto te zien dat t zadel van achteren omhoog kwam, vandaar dat ik het vroeg.

ik vind het echt een leuk paard, hij lijkt qua uiterlijk wel wat op een die ikzelf gehad heb, alleen had die 4 witte voeten.
wel zie ik dat je dier een wat moeilijke hals heeft, hij is erg recht he?

maar ik heb echt geen idee of dat er wat mee te maken kan hebben hoor

die neusnetjes kun je kopen bij de paardendrogist, kosten welw at ,maar dan kun je weer rijden( doosje pillen voor ap kostte me ook al 9 euro..) je moet er wat voor over hebben als je iets weet wat werkt..

en even inhaken op die discussie waar ik eigenlijk geen *** van snap.?

ap heeft vandaag bijna tien minuten onder de koude tuinslang gestaan, vond ie heerlijk!!! ik trouwens ook

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:02

casanova schreef:

jammer dat je profiel geheel leeg ,dan weet ik niet wat voor persoon of leeftijd dit tegen mij zegt!

inderdaad zijn staart en benen zijn gewassen met KOUD water,goh wat een ramp,zal ik de dierenbescherming maar bellen?

de panty is absoluut niet ideaal maar we moesten een stuk draven om te weten of het hoofdschudden zou ophouden(in stap doet hij juist niks).maar ja,ik ben een slechte baas omdat ik graag wil dat mijn pony ophoud met schudden en zich weer happy kan voelen in deze pollenperiode.

ik ben nu hele dagen op internet op zoek naar een neusnetje en pony heeft enkele dagen vrij .de panty is weggegooid en heeft zijn werk gedaan.

Jeetje, wat ben jij een slechte eigenaar zeg

De mijne staat ook altijd onder de koude kraan
Vind ie lekker

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:02

ellepel schreef:
ap heeft vandaag bijna tien minuten onder de koude tuinslang gestaan, vond ie heerlijk!!! ik trouwens ook

De mijne vindt het ook wel lekker

En liever onder de koude kraan dan dat dat zweet opdroogt hoor.
Schijnt niet echt goed voor ze te zijn ofzo

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:08

nou......

als een paard echt goed warm is door/na beweging en je laat hem dan te lang afkoelen onder koud water ,dan is dat dus heel slecht voor je dier...

dan gaat de temperatuur namelijk te snel naar beneden en kun je lichte shock verschijnselen krijgen..( KAN, maar hoeft niet perse te gebeuren hoor)

maar ap was gewoon warm, had niet gelopen of wat ook dus dan kan die tien minuten totaal geen kwaad....

enne zweet wegspoelen is het beste tegen vliegen, vliegen komen af op geur en die spoel je dan weg, laat je ze erna nog even rollen in het zand vinden ze heerlijk toch?
Laatst bijgewerkt door ellepel op 11-06-06 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:09

Ja

Ik doe altijd eerst uitstappen, en dan afspuiten
Dus de pezen enzo die zijn niet in 1 keer koud ofzo.

En hij gaat altijd meteen rollen.
Vandaag rolde hij voor het eerst (dat ik het zag) om
bleef zo op het midden hangen, en viel toen toch door .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:17

hahahah....lijkt grappig he?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 23:33

ellepel schreef:

nee dan bel ik spencer toch maar weer op, die is vrij snel klaar,maar doet alles wel goed;)

Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Hij heeft flink werk, lees haken, laten zitten bij Andor. Hij komt er niet meer in bij mij.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:31

wie heb jij dan?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:34

casanova schreef:
jammer dat je profiel geheel leeg ,dan weet ik niet wat voor persoon of leeftijd dit tegen mij zegt!>>>>>>>>>>>>knip>>>>>

de panty is absoluut niet ideaal maar we moesten een stuk draven om te weten of het hoofdschudden zou ophouden(in stap doet hij juist niks).maar ja,ik ben een slechte baas omdat ik graag wil dat mijn pony ophoud met schudden en zich weer happy kan voelen in deze pollenperiode.>knip>>>>>>>>>

O...maar dat mag je best weten hoor wat voor persoon dit tegen je zegt! Ik ben 39 jr. , getrouwd en moeder van 2 puber-jongens! Aangezien ik niet zo handig ben in 'computers' is mijn profiel verder niet ingevuld, helaas!

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:38

Wim Oosterboer vind ik een hele goeie tandarts! Ik laat hem ieder jaar komen. Als je paard niets heeft hoef je ook niet te betalen!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:27

ellepel schreef:
wie heb jij dan?

Haar Boktnaam is Jackie

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:31

ik heb al even op haar site gekeken, maar kan geen prijzen vinden.
wat moest jij betalen dan?

wat ik zelf wel altijd bij elke paardentandarts doe( heb er al een paar gehad) is gewoon controleren, ik wil dat ze tandsteen weghalen bij mijn pony en dat ze zijn ruinetandjes vijlen zodat ze minder scherp zijn.

ik zorg er over t algemeen wel voor dat ze gewoon niks vergeten.
spencer schuman was wel goed hoor,maar nadeel bij ap is dat als t hem te lang duurt dat ie dan wat omhoog begint te komen.

ik moet dus iemand hebben die:
niet te duur is, en snel werkt, en geen verdovingen gebruikt of wat ook

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:42

Dookie schreef:
Dat hij ergens zo last van heeft en daardoor zich idd niet lekker voelt?
Ben zojuist hem een douche gaan geven, ik haal hem van de wei, hij stapt de hele tijd goed door, tot we aan de uitgang komen. Dan gaat hij heel traag, soms stilstaan
Toen we dan bijna aan de ene schuur (waar binnenbak en stallen voor de paarden zijn) liep hij opeens super snel en me zelfs voorbij om binnen te kunnen zijn. Dus douchen en dan terug buiten en aan een bepaald stukje voor aan zijn weide te gaan stopte en vertraagde hij weer, ging hij knikken en schuren met zijn neus over het asfalt.

Dus ik denk dat het een allergie zal zijn. Hij heeft een stuk op de wei die heel open is en ook geen bomen staan en dan heeft hij ook geen last en doet hij normaal. Maar naar de uitgang (waar bomen zijn enzo) schudt hij wel.

Ik heb gemaild naar die mevrouw en ga dan een allergietest laten doen.

Ik ben heel benieuwd wat er uit die test gaat komen, succes ermee!

Farjen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:18

hoe lang duurt het bij jullie voordat je reactie hebt gekregen?
Want het is nu 4 weken en ik zou het natuurlijk zo snel mogelijk opgelost krijgen want hij heeft er best veel last van

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:19

ik las net op een ander paardenforum dat je met een neusnetje niet op wedstrijd mag starten?

weten jullie daar iets over?

Binar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:26

casanova schreef:
ik las net op een ander paardenforum dat je met een neusnetje niet op wedstrijd mag starten?

weten jullie daar iets over?

Volgens mij mag het niet, maar dat kun je missch het beste even navragen bij de KNHS? Missch kun je iets aanvragen waardoor het wel mag??

luvU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:49

ik heb dit nagevraagd bij de KNHS, en het mag inderdaad niet
je kunt wel om dispensatie vragen, maar dat wordt over het algemeen allemaal afgewezen volgens de dame van het KNHS

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:54

dus dan kan je eigenlijk alleen in de wintermaanden starten,dus.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:54

Als je al dispensatie krijgt is dat alleen voor het losrijden....... Alsof ze er daarna geen last meer van hebben. Ook mag er bijvoorbeeld geen gebruik gemaakt worden van springschoenen voor een paard dat zichzelf vangt in de proef dan, met losrijden weer wel

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:57

Miriano was gister weer lekker aan het schudden .
Toch maar even doorgereden, moet conditie opbouwen van m'n instructrice.

M'n vriendin had 'm aan de longe, hij zag gewoon niet meer waar ie liep .
En dan voel ik me ook nét iets veiliger hoor.

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:03

Oliv begon vandaag ook extreem met schudden, maar doorgereden en haar ondanks alles recht proberen te richten en wat schiep mijn verbazing. Ze stopte helemaal met schudden, ze liep lekker en kon weer gewoon hele rondes rijden zonder 1 keer een knikje of schudden. En dat terwijl er felle zon was, het was warm, bak was stoffig. Ik geloof steeds meer dat dit de oplossing kan zijn voor Oliv.

Vrijdag werd het schudden alleen minder door de les. Zondag werd het ook steeds minder maar was het nog steeds aanwezig, nu was het na 20 minuten weg. Kwam af en toe iets terug, maar dan weer slingeren en het was weer over. Ik kan het echt iedereen aanraden.