Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 09:08

Door de medicijnen kan de mest er ook wat anders uit gaan zien. Hopelijk zet de goede weg zich voort.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 09:15

Wat fijn dat hij de nacht goed en met een berg poepjes is doorgekomen!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-25 09:17

Wat kun je dan gelukkig zijn met poep, fijn dat hij opknapt.

Ik was het topic kwijt. :=

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 09:33

O wat fijn om te lezen dat het beter gaat met hem en hij normaal gemest heeft! :) Wat een opluchting moet dat voor je geweest zijn vanochtend :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 09:36

Wat een opluchting dat het nu beter met hem gaat. Wat ben je dan blij met mest.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 12:04

Wat een opluchting!!! Hopelijk gaat de novacam de pijn oplossen.

De gouwe ouwe hier is een beetje stijf van bijna 4 weken op de wei/paddock/box en geen 'training', wat uiteraard niet gek is maar had verwacht met zoveel beweging buiten dat hij er iets soepeler aan toe zou zijn.

Zorrolily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 12:57

Hij was helemaal blij dat hij weer bij zijn weidemaatje mocht. Het zijn niet de allerbeste vriendjes maar ze kunnen ook echt niet meer zonder elkaar.

Met Zorro wordt alleen gewandeld, geen grote inspanning meer, maar door zijn stijfheid zou ik misschien toch wat oefeningen willen doen. Ik moet me daar alleen weer even in verdiepen. Doen jullie wel eens stretchen of andere oefeningen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 13:04

Ik doe eigenlijk geen oefeningen, het bewegingsapparaat van die van mij is gelukkig nog altijd heel goed voor zijn leeftijd. Ik doe weleens de buikspieren aan laten spannen door met je hand onder de buik te duwen en de rugspieren door met je vingers langs de billen te drukken zodat de rug bol wordt. Maar meer als dat doe ik eigenlijk niet.

Die van mij heeft gisteren geen middagdutje gedaan en nu ook nog niet. Oke het kan nog binnen nu en een uur maar eerder deed hij dit tussen 12:00 en 13:00 uur. Zou hij dan toch minder vermoeid zijn en meer zuurstof krijgen? Ik denk iniedergeval wel dat het een positief teken is. In de ochtend vroeg (tussen 05:00 en 06:00) ligt hij nog wel dus zijn slaap pakt hij gelukkig wel :)

Edit: Vanochtend weer contact gehad met de dierenarts, afwachten of de atrovent en budesodine aan gaat slaan, daar zou ik woensdag/donderdag (dan zitten we op 5 dagen) resultaat van moeten zien.. Al denk ik eigenlijk niet dat ik resultaat ga zien dus gelijk gevraagd of ze donderdag langs kan komen zodat zij even kan beoordelen hoe ze hem vind. Ik zie hem natuurlijk iedere dag waardoor niet alles opvalt.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 13:09

Hier wordt geduimd voor je Somebitch!

Wb oefeningen: voor nu is het slechts 10 minuten aan de longe (stap en draf) of wandelen. Hij moet eerst weer een beetje soepeler worden voordat ik ook maar aan een zadel er op leggen ga denken. Normaal gesproken vindt hij cavaletti lopen leuk om te doen, maar dat stel ik nog even een weekje uit denk ik.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 13:24

Fijn dat het beter gaat Zorro!

Ik wandel ook nog wat, en verder prutsen we wat in de bak aan; achterwaarts tussen balkjes, over balkjes stappen (slinger erover, of gebruiken als sidepass), keertwendingen voor of achter, beetje figuren om pylonen en ik doe wel eens wat aan de lange lijnen. Niet actief, maar ze wordt er wel blij van dat ze wat doet :)

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 13:25

WendyBZ schreef:
Fijn dat het beter gaat Zorro!

Ik wandel ook nog wat, en verder prutsen we wat in de bak aan; achterwaarts tussen balkjes, over balkjes stappen (slinger erover, of gebruiken als sidepass), keertwendingen voor of achter, beetje figuren om pylonen en ik doe wel eens wat aan de lange lijnen. Niet actief, maar ze wordt er wel blij van dat ze wat doet :)

Jeetje dat ik daar nooit aan denk. Je kan natuurlijk veel meer kanten op met balkjes. Dank voor de inspiratie!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 13:41

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 16:52

Ik doe met Boon ook te weinig, dus ik roep af en toe 'boe' en dan gaat ze als een idioot rondjes rennen op de track. Daarna kan ik dan weer 40 cm diepe gaten dicht gooien 8-)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-25 17:40

Ik zag dat Sakyr wat dikke achterbenen heeft, die staat dus ook teveel stil. Sinds zijn speelmaatje is vertrokken in september wordt er niet meer gerend of gespeeld, helaas.

Wandelen wel 3x per week, maar dat is niet genoeg bijkbaar.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 18:05

Wat fijn Zorrolily!

Op de vorige stal bewoog Vince ook te weinig, hij krijgt dan meteen vocht in zijn koker (een soort klotszak 8-) ).

Op deze stal zijn ze veel in beweging, ze moeten een stuk lopen naar de waterbak en er zijn meer voerpunten dan paarden, dus ze lopen van de een naar de andere hooibak.

Gemiddeld krijgen ze 3 keer per week beweging, licht bakwerk of longeren, wandelen, buitenritje. En mijn vriend gaat een keer per week een rondje fietsen met Tom, dan kan hij onbelast draven.

Ze hebben geen echte beperkingen, al merk ik dat Vince de galop zwaar vind, dus dat doen we alleen op een goed stuk in het bos als hij er zelf ook zin in heeft. En we rijden rustige ritjes

De osteopaat adviseerde korte stukjes achterwaarts en vanaf de grond (met beleid) kort laten draaien zodat ze met hun binnenste achterbeen naar voren/binnen kruisen.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 18:28

DubbelFun schreef:
Ik doe met Boon ook te weinig, dus ik roep af en toe 'boe' en dan gaat ze als een idioot rondjes rennen op de track. Daarna kan ik dan weer 40 cm diepe gaten dicht gooien 8-)

Heerlijk! :):)

En Vince heeft een klotszak! :')

Dat wordt elke dag een rondje Marleen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 18:43

Die klotszak moest ik ook wel even om lachen :)

Net de 200 grams maar weer op gedaan, want de voorspelling 'tussen 3 en 8 graden' zal hier wel 3 worden 8-)

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 19:24

WendyBZ schreef:
Ik kan ook de cursus van mijn collega Jeanette aanraden voor meer inspiratie :) https://www.jeannettemartens.nl/beter-met-balkjes

Excuses, ik had dit berichtje compleet gemist. Het ziet er hartstikke leuk uit, ik ga zo uitgebreid lezen wat ze te bieden heeft! Dank je!