Flexineb ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:14

darkadia schreef:
Unleash schreef:
Denken jullie dat er animo voor is als je je flexineb te huur aanbied?
Of loopt dat totaal niet?

Er zijn meerdere bedrijven die verhuren, dus denk wel dat er animo voor is. Wel zit je met wat ga je vragen aan huurprijs, reken je een borg? Wat als je hem defect terug krijgt door verkeerd gebruik etc. Komt best wel wat bij kijken. Of je moet het als een soort dienst aanbieden waarbij jij zelf langs komt met de flexineb. Maar dat is wel heel arbeidsintensief.

Ja goede punten allemaal.
Ik zit er voornamelijk mee dat je een medicatiecup moet aanschaffen twv 80 euro, dan moet je best vaak verhuren wil je die investering eruit hebben, laat staan er iets aan overhouden. En tegenwoordig hoor ik zo veel ellende met de cups. Ik denk dat het nauwelijks iets oplevert en veel energie kost. Ik was benieuwd of er mensen zijn met positieve ervaringen met het zelf verhuren van een flexineb.

Het was even een gedachtenspinsel omdat mijn flexineb al een jaar ongebruikt in de kast ligt.

NZ92

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:36

Hallo allemaal, ik val jullie topic binnen. Voor een groot paard kruising met vermoedelijk trekpaard oid. Huren wij al enige tijd een flexineb. Dit is de standaard maat. Het flexineb masker zit strak. En met omdoen moeten wij soms echt zijn neus er een beetje inproppen. Hierdoor sluit het masker wel heel goed af. Als het masker omzit kunnen we nog wel 1/2 vingers er tussen krijgen
Nu gaan wij een eigen flexineb aanschaffen maar twijfel ik toch om de large aan te schaffen. Het standaard masker sluit hierdoor wel helemaal goed af en het paard accepteert het masker wel.

Jullie advies?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:38

Voor mijn tinker had ik een mediware besteld.
Ik denk, dat je qua inhaleerzak en trekpaardhoofd dan eventueel iets fijner uit zult zijn

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:09

Gelukkig heb ik mijn flexineb toch niet in de verhuur gedaan, want ik heb hem vandaag toch nog gebruikt.
Mijn flexineb onderhoudsspullen zitten momenteel in 1 van mijn 30 verhuisdozen helaas, dus ik heb de cup gauw schoongemaakt met normaal huismerk afwasmiddel ipv dreft.
Maakt dat heel veel uit? Doen jullie dat ook wel eens? Heb wel demi water gebruikt om te spoelen uiteraard.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:28

Unleash schreef:
Gelukkig heb ik mijn flexineb toch niet in de verhuur gedaan, want ik heb hem vandaag toch nog gebruikt.
Mijn flexineb onderhoudsspullen zitten momenteel in 1 van mijn 30 verhuisdozen helaas, dus ik heb de cup gauw schoongemaakt met normaal huismerk afwasmiddel ipv dreft.
Maakt dat heel veel uit? Doen jullie dat ook wel eens? Heb wel demi water gebruikt om te spoelen uiteraard.

wees maar heel zuinig op je cup, ik lees overal verhalen dat ze niet beschikbaar zijn, die van eind vorig jaar zit een fout in, dus dat gaan ze eerst oplossen.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:36

Ja, koester je werkende cup! Ik heb niks meer :(

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:46

Wat naar dat het zo lastig aan te komen is. Zeker zo'n cub kan je echt niet zonder!! Sterkte allemaal....

Ik heb m'n flexineb net schoongemaakt en opgeruimd voor onbepaalde tijd, maar zag dat de straps verroest waren en sluitingen niet goed werken. Dacht ik koop die 'even' nieuw maar ook die zijn niet leverbaar.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:59

Flicka12 schreef:
Ja, koester je werkende cup! Ik heb niks meer :(

Via de fb site werd net gezegd Arthur westernshop zou nog wat hebben.
Maar het is geen garantie

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:12

Oh oh...
Dan koop ik straks wel even netjes dreft.

Wat naar dat de cups niet meer leverbaar zijn. Ik zag vorige maand op de webshop dat ze niet leverbaar zijn, maar ik dacht dat dat maar tijdelijk zou zijn.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:57

Unleash schreef:
Oh oh...
Dan koop ik straks wel even netjes dreft.

Wat naar dat de cups niet meer leverbaar zijn. Ik zag vorige maand op de webshop dat ze niet leverbaar zijn, maar ik dacht dat dat maar tijdelijk zou zijn.

Is ook tijdelijk maar ... hoe lang is tijdelijk als je erop zit te wachten?

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:47

Tancreda4 schreef:
Wat naar dat het zo lastig aan te komen is. Zeker zo'n cub kan je echt niet zonder!! Sterkte allemaal....

Ik heb m'n flexineb net schoongemaakt en opgeruimd voor onbepaalde tijd, maar zag dat de straps verroest waren en sluitingen niet goed werken. Dacht ik koop die 'even' nieuw maar ook die zijn niet leverbaar.

Nee klopt, ik heb hetzelfde en kwam daar ook achter… via de fb groep ook veel mensen die problemen hebben (waaronder ik zelf) dus maak me wel echt grote zorgen…

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 14:19

Ik ook! Had een mail van Flexineb over de productiefout, toen ik vroeg wanneer ik de compensatie kon ontvangen konden ze mij geen antwoord geven en zeiden ze alleen dat ik wel gewoon een nieuwe kon bestellen (terwijl ze uitverkocht zijn)....

Hoe weet je dat als je ze bij die Arthur besteld dat je niet ook de 'verkeerde' ontvangt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 17:00

In Duitsland is er al gewoon weer voorraad hoor :)

Heb ik ook besteld.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 17:36

Ik heb gelukkig nog een werkende cup en een nieuwe op voorraad. Vind het heel erg voor de eigenaren die nu zonder cup zitten, maar met deze slechte leverproblemen hou ik hem toch echt zelf op voorraad. Moet er niet aan denken dat ik m'n eigen dot niet meer kan helpen omdat ik mijn cup aan iemand anders heb verkocht.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 14:12

Wie weet waar je Lycomucil 10% ampullen kan bestellen zonder absurd hoge verzendkosten? Het is alleen in België te krijgen lijkt het?

Overigens werkt huismerk afwasmiddel als een tierelier bij mijn cup. Hij heeft het nog nooit zo goed gedaan! Ik gebruik deze cup nu al ontzettend lang en hij heeft het een hele periode slechter gedaan, maar nu is die weer helemaal back in business. Was er nog 1 van een oude (goede) partij.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:15

Hoe lang duurt het vernevelen bij jullie met ventipulmin en/of dexamethason? En op welke stand?

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 16:15

Iemand interesse in een tweedehands Flexineb (2022) blauw maat standaard ivm overlijden pony? Een jaartje wekelijks gebruikt. Huidige medicatiecup werkt nog, nieuwe zit erbij.

Afbeelding
Afbeelding

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 09:05

Wat zijn jullie ervaringen met lysomucil vernevelen? Kan dat via de flexineb of beter oraal voeren?

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 19:49

Ja ervaring mee, gaat heel traag, niet best voor de medicatiecups. Zorg dat je het goed verdunt met NaCl.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:13

Wie gebruikt er flixotide ampullen? Weet iemand waar ik die nog kan krijgen?

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:30

Vorig jaar gebruikt. Daarna niet meer aan kunnen komen dus ben over gegaan op budesonide. Al is dat overigens ook schaars.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 15:22

Ik kreeg net bericht dat mijn medicatie cup via sportpaardenarts welke in backorder stond, geleverd wordt *\o/*

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 08:58

Independence schreef:
Wie gebruikt er flixotide ampullen? Weet iemand waar ik die nog kan krijgen?

zo ver ik weet zijn deze niet meer beschikbaar in de markt. Flixotide alleen nog als puffer

Napoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 09:30

Alle topics vanaf de start gelezen te hebben, wil ik graag mijn ervaring delen. Op advies van de da flexineb aangeschaft om mijn paard met astma te stomen met medicatie. De eerste cup stopte ermee na 10 dagen stomen. Gelukkig zaten er twee clubs in de doos. Echter deze stopte ermee na 17 dagen stomen. Ik behandel alles met uiterste zorg en volgens voorschrift van flexineb zelf.
Beide keren kwam er tijdens gebruik steeds meer vocht in de behandelkamer, wel 10 cc na afloop van de behandeling. Dat is bijna de helft van de vernevelvloeistof en dat is echt niet alleen condens. De cups kregen beiden n gaatje in het membraam. Reactie van flexineb; "het is natuurlijk materiaal en kan kapot gaat".
Op verschillende manieren contact met hen gezocht, maar er zit n service bureau tussen, die niks weten en de mail doorzetten naar de juiste persoon van flexineb. Blijkbaar hebben ze dat tegenwoordig nodig!
De medicatie kuur van mijn paard is nu onderbroken. De da geeft aan dat ik ws langer door moet gaan als ik weer kan vernevelen.
Deze topic is in 2021 gestart en toen las ik geen negatieve recensies. Nu de laatste tijd wel. Wat is er gebeurd met dit bedrijf? Zijn ze aan hun aanvankelijke succes ten onder aan het gaan?

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 09:47

De cups zijn rampzalig van kwaliteit geworden helaas. Op de Facebook pagina van hoestende paarden regent het klachten over de cups. Dus ligt niet perse aan jou. Goed schoonmaken en heel voorzichtig de cup sluiten zodat de druk op het membraan zo minimaal mogelijk is, is het enige wat je volgens mij kan doen.

Ik zorg dat ik altijd een of meer cups op voorraad heb zodat ik altijd verder kan en voor de rest niet teveel bij nadenken..