Röntgen van rug laten maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:05

Je stopt met Bokt, maar je vraagt nu toch weer advies?

Als je nou iets zou doen met het advies... Laat Limo verder onderzoeken. Ik vind hem niet fijn lopen op je laatste filmpje en zou niet bij een DA weggaan voordat ik wist waar het zat.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:07

Wat ik zie is een jong paard zonder al te veel balans. Wat ik ook zie is dat hij meer ruimte nodig heeft dan deze cirkel om zijn balans te vinden. Mijn tip, longeerlijn op zijn langs en train hem daar maar op. Ook brengt hij zijn neus vaak te ver naar binnen waardoor hij over het buitenschouder wegvalt. Probeer zijn neus tussen zijn borst te houden, vraagt wat oefenen van jouw kant, maar helpt echt!
Op 2.20 zie ik een mooi stukje balans wat ik voor dit paard (op dit moment) zou willen zien.
Vooral sterker maken!

Hoop dat je er wat aan hebt TS, en ik zou graag je voortgang blijven volgen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:09

Je was toch gestopt en vond de berichten hier heel vervelend?

Ik vind hem ook op het filmpje niet fijn lopen. Hij lijkt het een en ander te ontlasten. Zeker verder laten onderzoeken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:14

Om eerlijk te zijn vind ik dit wel het slechtste filmpje tot nu toe.
Hij lijkt achter totaal niet onder te willen treden.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:32

Tsja je kan de waarheid ook blijven ontwijken natuurlijk.
Mensen herhalen steeds wat er op pagina 1 al werd gezegd maar niks mee gedaan wordt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 16:44

Nynkster schreef:
Mensen herhalen steeds wat er op pagina 1 al werd gezegd maar niks mee gedaan wordt

Ahzo pagina 1 vraag ik naar de kosten van Röntgen.
En wat heb ik gedaan? Röntgen laten maken.
Dus niks doen? Sorry maar dát is niet waar.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 21-02-18 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:53

Art_Ificious schreef:
Nynkster schreef:

Ahzo pagina 1 vraag ik naar de kosten van Röntgen.
En wat heb ik gedaan? Röntgen laten maken.
Dus niks doen? Sorry maar dát is niet waar.

Je snapt heus wel wat ik bedoel..... er wordt al pagina’s gepraat over hetzelfde maar het wordt weg gewuifd.
Als je toch lekker doorgaat met beleren op je eigen etc kun je toch net zo goed geen topic openen over tips..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 16:54

Ik wíl bijleren

Maar:

Ik krijg gewoon géén duidelijk beeld in de tips als er continu rond gediscussieerd wordt of blijft gepushed worden. Dáár leer ik niks van. Als er eenmaal iets gezegd wordt onthoud ik dat beter dan wanneer iedereen erop door blijft drammen.
Was in school vroeger ook zo. Ouders bleven doordrammen over de resultaten maar daar werden ze niet beter van, in tegendeel mijn zelfvertrouwen daalde fors.
Pak het op een andere manier aan dan zal het wél werken bij mij.

Tevens zijn jullie ook serieus van het topic onderwerp afgedwaald door mij te gaan zeggen dat ik móet verhuizen, mijn halve leven zowat móet aanpassen.
Daar ging en gaat dit topic niét over.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:56

Geen duidelijke tips?
Door zetten met onderzoek. Niet trainen voordat afgerond is.
Paard meer naar buiten en in de hand.

Dat zegt ongeveer iedereen.
Maar is dat dan drammen of veel mensen met dezelfde tip?

Dat geeft iedereen zo

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 17:04

bruintje123 schreef:
Geen duidelijke tips?
Door zetten met onderzoek. Niet trainen voordat afgerond is.
Paard meer naar buiten en in de hand.

Dat zegt ongeveer iedereen.
Maar is dat dan drammen of veel mensen met dezelfde tip?

Dat geeft iedereen zo

Het komt voor mij zeer onduidelijk over. En steeds doordrammen over dat ik mijn "halve leven" moet gaan olgooien (bijna 2 pagina's lang) is echt overdreven en niet topicgerelateerd.

Tevens hebben twee dierenartsen longeerfilmpjes gezien. Beide zien niks verontrustend en vinden een buigproef ook niet nodig.
En ja ik heb hen gewezen op wat jullie zien: korter stappen met linksvoor.

Maar als twee dierenartsen die ik zeer goed vertrouw verder zoeken niet nodig achten, wie ben ik om hén dan te verplichten?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:08

Dus bokkers geef je nu de schuld, er is al heel vaak gezegd kijk eens goed in de spiegel.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:08

Heel duidelijk gesteld: Limo loopt nu niet duurzaam en als je daar nu op deze manier mee verder werkt gaat het mis.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:09

Deze post lijkt me anders zeer duidelijk.

Heleennn schreef:
Echt ts, je lijkt te vergeten welke tips en steun sommigen jou hier al gegeven hebben. Besteed er dan lekker geen aandacht meer aan, dat 'duimzuigen' zoals jij dat noemt, en doe gewoon lekker wat je wil met je paard. Je wil absoluut niet verhuizen, andere adviezen heb je ook steeds een reden waarom dat niet kan, paard kan alleen door jou en je zus in handen genomen worden en uitspraken als 'tegenover andere pensionpaarden heeft hij het helemaal niet slecht' zijn al helemaal belachelijk. Als mijn buurman zijn paard 2 dagen niet uit de stal haalt is het prima dat ik mijn paard maar 3 uurtjes per dag buiten haal? Kom op zeg... En update dan niet meer als onze reacties (buiten dan degene die je wel wil lezen) je niet meer interesseren. Waarom heb je dan een topic geopend? Ik zet het even voor mezelf op een rijtje:

- meer weidegang
- paard uit sociaal isolement halen en met soortgenoten buiten laten
- eenkennigheid van het paard wegwerken
- systematisch aan de slag gaan met een zekere routine
- dierenarts traject afwerken of redenen om niet aan de slag te gaan uitsluiten
- goede begeleiding
- niet aanmodderen met duizend & één verschillende methodes of trajecten maar vasthouden aan 1 concreet stappenplan

Dat zijn volgens mij de dingen die nu in orde gebracht moeten worden, ik heb geen idee welke ondertussen al geregeld zijn want ik lees meer discussie dan effectieve feiten. Je begeleiding was in orde vertelde je. Doe er mee wat je wil, ook al interesseert het je niet, ik dacht dat je er misschien toch wat aan had om alles even op een rijtje te zien wat door ons aan bod gebracht is in dit topic.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:11

Bij alle tips heb je een excuus, ook bij een andere stal zeg je ik ga niet ver reizen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:21

Kunnen jullie niet constructief opbouwend commetaar geven waar de TS wat mee kan? ik word er zelf ook kotsmisselijk van al de bemoeizucht bij de randzaken.

Verder ben ik het eens met Marieke, ik zie ook een jong paard met weinig balans op een te kleine circel. Linksom is zijn bolle kant, rechtsom de holle..dat is duidelijk te zien aan hoe hij LA gebruikt. Marieke geeft verder goede tips om verder te trainen. Goed van je dat je hem met zweep longeert, een grotere longeercircel en wat meer activiteit van achteruit zullen hem goed doen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:24

Er worden steeds goede tips gegeven. Dus jou kotsmisselijk zijn begrijp ik niet. Wel zien mensen dingen anders.
Jij ziet een balans probleem ik zie een paard dat niet ondertreed.
Dus jij zal de tip trainen goed vinden andere juist niet. Dat niet trainen vinden de meeste mensen. Dat is gewoon onderbouwd door de pagina's heen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:31

TS overlegt met twee dierenartsen die geen reden zien voor verder onderzoek, en niets verontrustends zien. Moet ze dan maar duizenden euro's gaan betalen om het hele paard door te lichten om een enkele afwijking te vinden waardoor wat jullie zien gevalideert word?

Of kan ze beter gewoon rustig op een goede manier en met goede begeleiding dit paard op een juiste manier gaan trainen? want geloof me..als er iets niet goed is, dan komt dat er snel genoeg uit als je gaat trainen want dan zal het erger worden. En tot nog toe lijkt dat nog steeds niet het geval te zijn.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:39

Nog voor er gedacht wordt aan verder onderzoek en/of trainen denk ik vooral dat dit paard de kans moet krijgen zijn eigen lichaam te leren kennen en te gebruiken, gewoon zoals het hoort vrij in de wei (en dat hoeft echt niet meteen 24/7 te zijn, maar ook geen 3 uurtjes per dag).

Zowel voor training als voor gedegen onderzoek is er nu geen basis. Alles wordt vertekend door 'randzaken' (ik noem het liever voorwaarden) die niet in orde zijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:55

Eens wijslander maar ook dat wordt steeds weggewuifd.
Alles kan niet.

Elisa mijn da doet geen uitspraken via een filmpje die wil dan onderzoek.
Wat bokkers ook aanraden. Kan dat nu niet leer je hem dat maar. Maar zomaar wat rondslingeren gaat hem niet helpen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:06

Allereerst vind ik hem ook niet lekker lopen achter

Ik wil ook even nog reageren om het feit dat je zei dat er doorgedramd wordt op de aanpassing van je leven. Wss was ik daar ook 1 van. Ik weet dat het niet fijn is, maar ik wil gewoon even zeggen dat mijn paard gelijkaardig was. Beginnende artrose in de achterpoot. Dierenarts zei vlakaf: heb je veel geld of wil je gewoon een gezond paard? Paarden met beginnende artrose zijn niet meer 'normaal'. Rust roest, artrose wordt stijf. Elke keer een paard met artrose niet kan bewegen kan nefast zijn. Des te zwaarder het is des te erger natuurlijk. Daarom dat het ook gewoon denk ik belangrijk is voor jouw paardje dat je misschien even uitkijkt naar mogelijkheden om dat te verbeteren. Mijn paard is wat ouder ook, maar heeft 2j geleden artrose als diagnose gekregen. Ondertussen staat hij op een privéstalling met zijn eigen vriendjes de hele dag buiten, en hij doet het echt super. Ik moet inderdaad verder, maar ik kan nog altijd genieten van mijn paard zonder dat er altijd een dierenarts bij te pas moet komen :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:21

bruintje123 schreef:
Eens wijslander maar ook dat wordt steeds weggewuifd.
Alles kan niet.

Inderdaad, helaas voor Limo...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:21

Ik zou op dit punt ook niet verder gaan met onderzoeken om heel eerlijk te zijn.
Ik ben het eens met Elisa dat dit gewoon een jong dier zonder enige balans is nu. Hij lijkt weinig idee van zijn eigen lichaam te hebben en ben het met wijslander eens dat dat dier lekker het land op moet.
Deze manier van longeren heeft weinig meer zin dan enkel even de benen laten strekken. En eigenlijk ook dat nog niet eens, ik vind dat hij weinig doorloopt en wat loopt te sukkelen. Wil je dat longeren verder oppakken ga dat dan doen in een afgezette ruimte en ga aan de slag met tempowisselingen en voltes vergroten en verkleinen. Zet hem aan het werk, geef hem taken.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:59

Ben het ermee eens dat de cirkel te klein is, zie ook geen kreupelheden of pijn, maar hij mag wat meer aangedreven worden. Op een grotere cirkel zal ie ook ruimere passen kunnen nemen. Ik blijf erbij dat balkjes draven hem ook goed zou doen.

Ik zou echter zeker geen galop vragen op zo'n kleine cirkel. Op 5.50 en 8.50, waar je galop vraagt, zie je dat hij niet correct galopeert, ik kan niet duidelijk genoeg zien of ie in de verkeerde galop gaat, of in kruisgalop. Laat hem eens los in de piste galopperen, en kijk of ie dan juist galopeert. Gaat ie dan ook in de fout, dan zit er toch iets fout in de achterhand.

Je geeft - vooral voor galop - echter ook tegenstrijdige hulpen: je wilt hem aandrijven, maar blokkeert hem met je lichaamstaal (schouder). Zowel voor rijden als longeren (en vaak ook werk aan de hand) geldt: jouw heupen moeten evenwijdig zijn met de heupen van je paard, jouw schouders evenwijdig met de schouders van je paard.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:18

hwn schreef:
Ben het ermee eens dat de cirkel te klein is, zie ook geen kreupelheden of pijn, maar hij mag wat meer aangedreven worden. Op een grotere cirkel zal ie ook ruimere passen kunnen nemen. Ik blijf erbij dat balkjes draven hem ook goed zou doen.

Dat kun je ook niet zien, want je bent geen DA. Ik ook niet overigens, ik zie m niet rad, maar om nu te zeggen waar het vandaan komt... Dat zie ik alleen in meer ernstige gevallen. Om een kreupelheid te kunnen zien, heb je een geoefend oog nodig, een harde volte en buigproeven.
En dat nu heeft de DA geconstateerd. Een kreupelheid. Een momentopname natuurlijk, maar wel een reden om verder te zoeken. Je kop in het zand steken en net doen of het er niet is is onverstandig. Aan het werk gaan in dit geval ook. Voordat je met alle adviezen hier aan de slag gaat, zul je toch moeten uitzoeken waarom hij niet rad is. Daar was TS inderdaad aan begonnen. En toen dacht ik nog: hulde. Maar vervolgens is ze midden in het onderzoekstraject gestopt. En dat begrijp ik niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:21

Misschien was het geld op wie zal het zeggen.