Dyonne schreef:Maar een paard is geen dier dat vervelend wil doen. Dus vaak zit er een hele goede reden achter gedrag. Helaas wordt het door de meeste mensen niet gezien.
Precies dit, een paard doet niet zomaar iets.
Ik denk dat een problematiek als KS oid. Nooit ligt opgevat moet worden. Elk paard reageert ook anders. Ik denk dat er naar totaal plaatje gekeken moet worden. Niet alleen naar mate van KS etc.
Bij Wonder is het niet zo schokkend qua foto, echter zijn de klachten best zichtbaar. Simgelnijd kan ook patroon zijn, kan ook iets totaal anders zijn. Wonder heeft geen singelnijd, reageert altijd wel met opzadelen en ook met opstappen bijv. Ze heeft wel geleerd stil te staan maar er bleef reactie, hoofdschudden bijv.
Dat is ook de reden dat ik besluit niet meer te willen rijden, er is te lang onrust geweest. Na het rijden kon ze echt dagen slecht zijn. Terwijl een maand niet meer rijden haar zo doet opknappen dat er weinig nog te zien is. Er is ook veel spanning geweest vaak, ook wel ineens etc. Dit zal nu ook wel deels mentaal zijn nu.
Het geeft mij ergens wel rust niet meer te gaan rijden, ja wel verdrietig maar ook last van schouder om het in van alles te zoeken.
Vanaf de grond hebben wij het ook goed, we zijn vandaag naar de Veluwe gegaan. Net in bos gewandeld, genieten! We blijven tot en met vrijdag. En gaan alleen wandelen etc. Maar ik geniet nu meer nu het besluit is gemaakt niet meer te rijden. Misschien nog wat meeliften als zij zich goed voelt, maar that's it.
Hebben jullie paarden moeite in de trailer? Zijn ze erg onrustig bijvoorbeeld?