Wel dierenarts, geen dierenarts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:04

Rchell schreef:
Ja inderdaad.. Ik kreeg net telefoon.. blijkt dat het loopt op stal helemaal in de soep loopt :( . ik kan niet eens een dag ziek zijn of mijn stalhouder vergeet te voeren.. Ze zijn hem, blijkt nu, gisteren middag weer vergeten.. en ik heb hem vanmorgen gebeld met de vraag of hij meteen wilde voeren (was om 10:30) en dit was om 13:00 nog niet gebeurd.. (gelukkig checken mijn stalgenoten het voor me).. en dat maakt me dan zo pissig he.. ik moet echt overal bovenop zitten en controleren of het wel gebeurd..

Misschien moet je hem een keertje vergeten te betalen... dan snapt ie misschien dat dat vergeten niet zo leuk/best is.
Wat een eikel!

Rchell

Re: Wel dierenarts, geen dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 14:05

tja... het ging weer een tijdje goed.. maar dit schiet echt niet op.. ik kan niet wachten op de zomer!!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:24

Oh wat balen zeg. Ik zou ziedend zijn. Hoe kun je VERGETEN te voeren, als stalhouder zijn? En zeker in dit geval, als het op regelmaat aankomt...jakkes.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:27

Dat vind ik dus ook een kwalijke zaak. Op de manege waar ik rij voert de stalhouder ook niet altijd zelf maar er word wel ALTIJD gevoerd. Waarom kan dat daar dan niet? Zeker in dit geval. In ieder geval zou t goed moeten gaan maar in dit medische geval moet het EXTRA goed gaan. Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen als ik het voeren zou vergeten. Geen optie voor een andere stal die t voerbeleid wel goed uit kan voeren en qua buiten staan met je mee kan denken?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 14:41

Probleem is friendly, dat de stalhouder te makkelijk is.. echt té makkelijk.. Betekend dat hij het voeren wel eens vergeet, maar dat hij ook (redelijk) makkelijk is met een stukje land afstaan, extra voeren wanneer het niet zijn beurt is, mijn paard regelmatig checken, spontaan met mij en paard met de trailer weg omdat hij weer naat Utrecht moet. Dus Ja: ik ben ziedend om het niet voeren, maar ik raak zowel mijn "stalvrijheid" (om het zo te noemen) als mijn ontzettend lieve stalgenoten kwijt als ik vertrek. En mijn paard zijn vrienden en een voor hem bekende plek. Plus dat verhuizen veel stress met zich meebrengt.. en dat is het laatste wat ik nu wil voor hem.
Daarbij moet ik even iets rechtzetten.. Mijn stalhouder zelf (eigenaar) is natuurlijk eind verantwoordelijk, maar heeft sinds kort een stalhulp (klinkt wat raar voor een volwassen man) die op stal helpt en voert. Ik had met hem afgesproken dat hij gisterenmiddag zou voeren en hij voert normaal altijd 's ochtends. Omdat het tussen de middag voeren niet in zijn routine zit (mijn paard is de enige, want de rest krijgt onbeperkt kuil in de paddock) en mijn paard achteraf in het land staat, kan ik mij voorstellen dat hij het vergeet. Probleem is dat het gewoon té vaak gebeurd.. En als je wat afspreekt.. doe het dan ook..
Heb nu 2 lieve stalgenoten bereid gevonden om alles qua voer klaar te zetten.. en app of bel mijn stalhouder (baas) om te zeggen dat hij nú moet voeren op de tijden dat het moet..
Morgen ben ik er zelf weer.. hoop ik..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:18

Oke dat is begrijpelijk maar de stalhouder is in wezen ook verantwoordelijk of de stalhulp zijn werk wel doet? Ondanks dat dit niet in de routine zit? Als t zijn eigen paard betrof zou ie het ook niet vergeten neem ik aan. Een keertje kan gebeuren maar toch is dit wel een kwalijke zaak. Je paard heeft t al zwaar genoeg om vergeten te worden. Maar hier is waarschijnlijk wel een oplossing met de stalhouder en/of hulp voor te vinden ;)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 15:21

de stalhouder is eindverantwoordelijke in mijn ogen, ik betaal hem immers, echter heeft hij een stalhulp lopen en met hem heb ik afgesproken dat hij voert. In princiepe probeer ik het uiteraard zelf te doen.. ben in het weekend zelfs gewoon hele dagen op stal, zodat ik het meeste werk op me neem en niet continue andere hoef te vragen mijn paard te doen. Ik wordt het alleen behoorlijk zat dat hij het aanbied, we afspraken maken en hij het gewoon vergeet.. en das niet de eerste keer. En nu ben ik ziek en moet ik het aan andere overlaten, maar me ondertussen wel druk maken of mn paard niet wordt vergeten.. :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:24

En dat is gewoon schandalig. Bij wijze van zou je een maand op vakantie moeten kunnen zonder dat je paard ook maar 1x wordt vergeten. De stalhulp mag wel meer nadenken en desnoods schrijft ie al zijn taken maar op een briefje die hij af moet strepen, als ie t maar NIET vergeet!

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:55

Jeetje TS... ik heb nu al jouw berichten gelezen, wat zitten jullie beide in een medische molen zeg.

Schandalig is het inderdaad dat de stalhulp je paard vergeet te voeren, en de stalhouder er ook niet aan denkt...
Ik moet zeggen dat ik jullie allebei hartstikke sterk vind!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:35

Misschien heb je dat al maar anders een idee op een klein (of misschien heel groot ;) ) krijtbordje aan je stal te hangen waar je dan een boodschap mbt voeren voor die dag op kan zetten? Allicht wat meer kans dat er dan naar gekeken wordt en iemand denkt: Ö ja..."
Dit kan dan ook makkelijk op elk moment aangepast worden.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 18:43

dat hangt er al.. met tijden, voerbakjes zijn gemarkeerd, maar nog gaat het mis.. En ik wil ook niet Iedereen de opdracht geven ernaar te kijken, want dan wordt hij straks dubbel gevoerd, en das nog erger dan niet..

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:21

ooh heel herkenbaar. Mijn paard was ook erg ziek en had een heel uitgebreid dieet. Ook met slobber en met prednison. Die pillen moest hij voor het eten uit de hand eten met een beetje muesli ging dat goed. Tot ik de pillen ongegeten terugvond in de slobber. Bleek hij het al een paar dagen niet te hebben gegeten omdat de stalhouder de pillen gewoon op het eten gooide.. mijn paard at ze dan dus niet op. UItvoerig van te voren besproken en toch echt niet teveel gevraagd leek mij.. Ik was ook echt heel erg ontdaan daarvan.

Maar dat je de voordelen die je noemt niet wil missen begrijp ik ook goed.

Ik ben uiteindelijk (om meer redenen) verhuisd naar een stal met een stalhoudster die het echt verschrikkelijk secuur en goed heeft gedaan. erg prettig.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:25

Bah, dat is erg als je zelf ziek bent en er eens een dag niet bent.....vergeten...pfff.....

Hopelijk voel je je morgen iets beter!!
Hup vroeg naar bed jij!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:02

Hoe gaat het? Met jullie allebei bedoel ik dan he!

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:04

Om even op die stalhulp terug te komen, hij vergeet het echt niet zo maar hoor, want mijn paard staat met 2 andere merrie;s in een paddock voor Djazz zn stukkie wei, en mijn paarden worden ook gewoon dagelijks expres!!!!! vergeten. qua water én kuil. Deze stalhulp vindt mij volgens mij niet zo aardig aangezien ik me met veel dingen bemoei (bv. Heb je djazz al gevoerd???, en ga nog maar even door). en doet hij het daarom expres. Ik heb de stalhulp ook al een aantal x horen mopperen over djazz. waarvan ik ook wat heb gezegd.
en daardoor worden mijn paarden niet gevoerd en dan ook djazz nog vergeten....
Ik mag deze stalhulp niet echt.... :+
En rochi djazz is vanmiddag gevoerd, maar iets later dan gepland want toen ik zn bakje ging halen werden er nét 2 lammetjes geboren *\o/*

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 10:15

Nou hier gaat het redelijk. Ik heb/had helaas een flinke griep te pakken, maar ga gelukkig de goede kant op. De afgelopen dagen wel zelf op stal geweest en mede dankzij stalgenoten is alles goed gegaan.
Meneertje is weer redelijk zichzelf, zijn enorme eetlust is nooit weg geweest, maar is duidelijk aanwezig. Zijn energie gaat stukken beter. Zie onderstaande foto's ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas is hij, in vergelijking tot vorig jaar, rond deze tijd wel erg mager.. hij heeft echt zijn puppy-figuur weer terug van toen hij 3 was. Maar het komt vast goed als er straks weer volop gras is en hij aan het werk mag.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:27

Die kilo's komen er wel weer aan hoor meis. Lekker in de zomer in de wei en nu mag hij ook weer gewoon eten toch, dan gaat het best hard. De mijne had na de koliekoperatie echt een beetje racepaard heupen en taille, maar dat ging echt best hard er weer aan - gelukkig! Hij glanst in ieder geval wel!! en heeft alerte en vrolijke uitstraling *\o/* *\o/*

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:34

Ooh hij ziet er écht weer beter uit; krijgt weer glans en uitstraling!
Super om te zien! *\o/*

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:23

Hij ziet er alweer een stuk beter uit, gelukkig maar!
Fijn om te horen dat hij weer een beetje de oude wordt :j

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:14

Ik vind dat hij er echt goed uitziet zeg! Wat heerlijk om hem zo te zien, met glans op zijn vacht en 'leven' in zijn ogen.
Dit is een klein feestje waard! En inderdaad, op naar de zomer *zucht*.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 12:26

Dank jullie wel! Glimmen heeft hij altijd wel gedaan, mijn glimwormpje! :D
Ik heb hem gisteren samen met mijn lieve bijrijdster eens lekker aan het werk gezet, even goed gelongeerd met bijzet. Hij is dankzij de goede zorgen in Utrecht en mijn betutteling toen hij ziek was redelijk dominant geworden. Ik heb geen moeite met een consequente (lees: strenge) opvoeding bij hem, want hij neemt nou eenmaal het leiderschap makkelijk over en kan erg dominant zijn, maar wel als hij ziek is.. := Dus hij heeft het idee dat hij de heerser van stal is momenteel en in combinatie met veel energie levert dat gevaarlijke situaties voor mij op.. Zoals ook gisteren.. We waren hem aan het poetsen en ik stond schuin voor hem, hij schrok van iets wat er achter hem gebeurde en schoot naar voren waardoor ik letterlijk ge-bodyslamt werd door hem :') ik belande een meter verderop in het gras en hij voorkwam uit zichzelf dat hij op me ging staan. Volgens mij was hij net zo geschrokken als ik. Hij liep niet echt over me heen, maar heeft normaliter wel wat meer respect voor mijn persoonlijke ruimte, dus dat was een goed teken dat we weer wat meer aan het grondwerk moeten en hij meer zijn energie kwijt.. dus daar gaan we maar aan werken :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:30

Fijn dat hij opknapt!
Hij ziet er super uit hoor!
Krijgt hij nog maagmedicijnen?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 12:36

Ja.. hij staat og steeds op de gastrogard ik wil hem graag een onderhoudende dosis blijven geven tot ik zeker weet dat het echt over moet zijn..

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:42

Fijn zulke goede berichten. Niet dat ie je omver loopt, maar dat hij zich weer beter in zijn vel gaat voelen.
Nu maar hopen dat het gauw warmer wordt en het gras gaat groeien.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:43

En dan zou je daarna op maagcompositum van Groene Os over kunnen gaan als onderhoudsmiddeltje misschien.

Heb je hem daarna nog wel even een (verbale) of fysieke oplawaai gegeven. Ik herken het wel, maar vind toch dat mijn paard ondanks dat ie schrikt altijd uit moet kijken dat de baas heel blijft.. Tijd voor grondwerk en leiderschap idd ;-)