Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:01

oké bedankt voor de antwoorden,
shetje stond eerst altijd op een hele kale wei zonder masker ,
en is nu naar een volle wei gegaan omdat de andere echt een zwembad is,
vandaar die nu even zn masker om moet houden.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:03

Caira schreef:
die dus maar bestellen? ik neem aan dat ik een S nodig heb?

Geen idee :P Voor mijn pony heb ik maat L (Pablo uit profiel), hij heeft halster maat cob.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:21

alwayshorse schreef:
Ik heb er gaten in geknipt ze is nu wel rustiger. Gelukkig alleen hopen dat ze nu wel gaat proberen en zo niet dan had een mevrouw op stal gezegt dat ik het gat groter moest maken

Dat hebben wij in het begin ook bij alle paarden gedaan. De Fries en mijn ene miniature hebben nog steeds een groot gat. Die kunnen het hebben. Wel het gat in de lengte groter maken en niet in de breedte....

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:23

Leedebee schreef:
Die van Imperial Riding :D

De vorige zag er na 2 jaar zo uit: klik Dus die is best lang mee gegaan!

@pony33 Ze blijven inderdaad best goed in model zonder die tussen banden. Ik heb ook de vraag bij Imperial Riding neergelegd of ze dat niet gewoon (gedeeltelijk) weg kunnen laten ;)

Zo zag die van onze Haf er precies uit, dat gaatje :D De rubber bandjes waren hier en daar wel wat geknapt. Maar ze heeft hem 2,5 seizoen om gehad en ze is er ruig mee.
Dus echt de IR, dat zijn de sterkste :j

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:44

De eerste uren met graasmasker gemaakt, het was heel erg sneu :')
Ze snapte niet dat ze kan eten met dat ding om (ook niet als ik grasjes door het gat stak) en liep heen en weer in de wei.
Morgen krijgt ze hem weer een paar uurtjes om, kijken of het kwartje gaat vallen ;)

Ragdollcat

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 15:07

Gewoon omlaten hoor, dan valt het kwartje sneller, eens krijgt ze toch honger en moet ze het wel gaan proberen.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:01

urselin schreef:
De eerste uren met graasmasker gemaakt, het was heel erg sneu :')
Ze snapte niet dat ze kan eten met dat ding om (ook niet als ik grasjes door het gat stak) en liep heen en weer in de wei.
Morgen krijgt ze hem weer een paar uurtjes om, kijken of het kwartje gaat vallen ;)

Dan heeft ze in ieder geval meer beweging gehad! haha
Inderdaad gewoon om laten.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:36

Mijn creatie is eindelijk af! Met alle tips hier uit het topic aan de slag gegaan en het is aardig gelukt. Ik heb een rand fleece gemaakt om de onderste rand van het masker en daarnaast 2 bontstukjes aan de onderkant van het halster genaaid (aan weerszijden van de ring). Ook heb ik het masker aan het halster vast gezet met tie-wraps, simpele oplossing maar het zit nu muurvast! Dus ben benieuwd of de problemen nu opgelost zijn...

Laten jullie de maskers trouwens om op kort gras? Die van mij lijkt nu wel drachtig, zo'n grasbuikje heeft ie, echt beschamend. Ze gaan volgende week op een volle wei en dan krijgt hij het masker sowieso op, maar ik zit te twijfelen of ik hem nu vast zal omdoen... Alleen is het gras al vrij kort nu.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:10

mijne heeft sinds gister een masker op, drinken deed ze meteen maar eten is wat lastiger, vind het gaatje ook wel erg klein naar mijn mening en niet precies bij de mond zitten mevrouw vond het 3x niets dus maar eens kijken of ze er nu wel mee uit de voeten kan.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:33

Dat is een goed teken, want dan heeft ze dus wel door dat ze er "iets" mee kan. Het is ook belangrijk dat de korf ruim genoeg is, zodat ze makkelijk bij het gat kunnen komen met hun mond. Het gat lijkt klein, maar die van mij presteert het zelfs om er hooi mee te eten!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:23

Onze andalusier merrie staat sinds twee jaar fultime met een graasmasker bij de andere paarden op de wei en ze doet het hier super mee, is mooi slank en geen harde manenkam. Ik had eerst de gewone graaskorf maar daar had ze met drie dagen de hele bodem uit geknaagd dus toen heb ik deze besteld, em ze doet het hier super mee, hij is wel wat duurder maar ze heeft hem nu dus voor het tweede seizoen om en hij slijt amper http://www.as-das-pferd.de/asdaspferd-s ... toren.html

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:05

Sonja89 schreef:
Mijn creatie is eindelijk af! Met alle tips hier uit het topic aan de slag gegaan en het is aardig gelukt. Ik heb een rand fleece gemaakt om de onderste rand van het masker en daarnaast 2 bontstukjes aan de onderkant van het halster genaaid (aan weerszijden van de ring). Ook heb ik het masker aan het halster vast gezet met tie-wraps, simpele oplossing maar het zit nu muurvast! Dus ben benieuwd of de problemen nu opgelost zijn...

Laten jullie de maskers trouwens om op kort gras? Die van mij lijkt nu wel drachtig, zo'n grasbuikje heeft ie, echt beschamend. Ze gaan volgende week op een volle wei en dan krijgt hij het masker sowieso op, maar ik zit te twijfelen of ik hem nu vast zal omdoen... Alleen is het gras al vrij kort nu.

Ik wil graag foto's zien van je creaties.
Mijn Fries krijgt plekjes op zijn neusvleugels... Mss kan ik met jouw tips iets.
Of weet iemand anders daar iets tegen?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:09

Delphi2 schreef:
Onze andalusier merrie staat sinds twee jaar fultime met een graasmasker bij de andere paarden op de wei en ze doet het hier super mee, is mooi slank en geen harde manenkam. Ik had eerst de gewone graaskorf maar daar had ze met drie dagen de hele bodem uit geknaagd dus toen heb ik deze besteld, em ze doet het hier super mee, hij is wel wat duurder maar ze heeft hem nu dus voor het tweede seizoen om en hij slijt amper http://www.as-das-pferd.de/asdaspferd-s ... toren.html

Dat zijn mooie zeg? Heb de site opgeslagen, altijd de moeite waard.
Idd wel prijzig. Van wat voor materiaal is die korf gemaakt? Mooi de grote openingen bij de neusgaten.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:49

De korf zelf is van leer, de bodemplaat van hard slijtvast kuntstof en het halster van vrij zacht en soepel materiaal, dus paard krijgt ook geen schuurplekken van he halster.

Ik heb er net ook nog een voor mijn dartmoorpony besteld, die krijgt van een gewone geraaskorf schuurplekken op kin en neus, dus voor hem heb ik een extra bontje bijbesteld.

Ik vind de korf de prijs zeker waard, alle onderdelen zijn ook los verkrijgbaar en er is duidelijk nagedacht over het ontwerp.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:13

Delphi2 schreef:
De korf zelf is van leer, de bodemplaat van hard slijtvast kuntstof en het halster van vrij zacht en soepel materiaal, dus paard krijgt ook geen schuurplekken van he halster.

Ik heb er net ook nog een voor mijn dartmoorpony besteld, die krijgt van een gewone geraaskorf schuurplekken op kin en neus, dus voor hem heb ik een extra bontje bijbesteld.

Ik vind de korf de prijs zeker waard, alle onderdelen zijn ook los verkrijgbaar en er is duidelijk nagedacht over het ontwerp.

Dank voor je info.
Wat me nog iets tegenhoudt is dat de bodemplaat van hard slijtvast kunststof is. Als dat van een zelfde soort materiaal is als de Greenguards, dan kunnen de tanden daar van gaan slijten. Wat is jouw ervaring daar tot nu toe mee?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:31

klopt, tanden waren iets gesleten vorig jaar, dit jaar valt het nog mee maar ze staat nu pas een week of drie met de graaskorf, ik heb wel een speciale rubberen inlegbodem besteld die krijg ik morgen als het goed is, ik ben benieuwd hoe die bevalt of dat door ook zo een gat in zit.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:01

Ik heb de imperial besteld, ben benieuwd

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:21

nadita schreef:
Ik wil graag foto's zien van je creaties.

Natuurlijk, dit is hem geworden:

Afbeelding

Helaas kon ik hem vandaag na 2 uurtjes alweer afdoen, hij werkt nog niet naar behoren. De tie-wraps aan de voorkant waren losgewrikt door het weidegenootje en de lusjes van de korf zelf (die om het halster en om het witte bontje zitten) veroorzaken blijkbaar de schuurplekjes. Op die lusjes ga ik dus nog stukjes fleece naaien en voor de tie-wraps aan de voorkant moet ik ook nog iets verzinnen...

Aan de voorkant van de korf heb ik trouwens geen rand fleece zitten, want daar schuurt hij dan weer niet mee. Maar het zou wel heel makkelijk kunnen!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:40

Mooi gemaakt @Sonja89, kan he de riempjes niet beter onder het bontje doen, klein gleufje erin maken en dan onder het bontje om het halster? Wordt m.i. zo'd dik pakket als je er ook nog fleece om gaat doen. Wel knap weidegenootje dat die zelfs tie-wraps loskrijgt

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:52

Delphi2: bedankt voor de goede tip, stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb! Dan moet ik de bontjes eigenlijk weer even lostornen, ga ik eens proberen! Alleen heb ik dan nog geen oplossing voor de riempjes aan de voorkant, want daar heb ik geen bontjes omheen, zie je dat op het plaatje? Dus daar moet ik dan wel even een stukje fleece op maken...

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:04

Mijn shet heeft hem nu af en toe om, maar ze krijgt er wel wondjes van. Ze is ook erg boos op me als ze weer dat stomme ding om moet. Aan het eind van de dag komt ze ook heel hard hinnikend op me af: ''BAAS DOE AF DOE AF BAAS IK SMEEK JE!'' :+

valesca_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:27

mijn pony moet een graasmasker omdat ze snel hoefbevangen is welke graasmasker raden jullie aan?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:17

ik heb nu van harry horse maar gister merkte ik dat haar onderlippie t vel eraf is dus staat ze ff zonder.. kan ik hier iets aan doen?

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:19

valesca_x schreef:
mijn pony moet een graasmasker omdat ze snel hoefbevangen is welke graasmasker raden jullie aan?

Als je een paar pagina's terug leest staat er ook wel dat die van Impreal riding word aangeraden :)

helene5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:14

valesca_x schreef:

De GreenGuard is mij het beste bevallen. Hij is wel prijzig. Ik vind de andere graasmaskers zo dicht om de neusgaten heen zitten en deze heeft dat niet. Vooral met dat warme weer straks vind ik deze prettiger voor mijn paard.
http://www.paardendrogist.nl/product/156/157/greenguard/115303

Ik heb nu de wat goedkopere versie van EppleJeck (bijna zelfde model), en die bevalt tot nu toe goed, ik vind hem wel wat minder stevig dan de GreenGuard.

http://www.ej.nl/products/10000098/3580017/GRAASBEGRENZER