Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
alwayshorse schreef:Ik heb er gaten in geknipt ze is nu wel rustiger. Gelukkig alleen hopen dat ze nu wel gaat proberen en zo niet dan had een mevrouw op stal gezegt dat ik het gat groter moest maken
Leedebee schreef:Die van Imperial Riding![]()
De vorige zag er na 2 jaar zo uit: klik Dus die is best lang mee gegaan!
@pony33 Ze blijven inderdaad best goed in model zonder die tussen banden. Ik heb ook de vraag bij Imperial Riding neergelegd of ze dat niet gewoon (gedeeltelijk) weg kunnen laten
urselin schreef:De eerste uren met graasmasker gemaakt, het was heel erg sneu
Ze snapte niet dat ze kan eten met dat ding om (ook niet als ik grasjes door het gat stak) en liep heen en weer in de wei.
Morgen krijgt ze hem weer een paar uurtjes om, kijken of het kwartje gaat vallen
Sonja89 schreef:Mijn creatie is eindelijk af! Met alle tips hier uit het topic aan de slag gegaan en het is aardig gelukt. Ik heb een rand fleece gemaakt om de onderste rand van het masker en daarnaast 2 bontstukjes aan de onderkant van het halster genaaid (aan weerszijden van de ring). Ook heb ik het masker aan het halster vast gezet met tie-wraps, simpele oplossing maar het zit nu muurvast! Dus ben benieuwd of de problemen nu opgelost zijn...
Laten jullie de maskers trouwens om op kort gras? Die van mij lijkt nu wel drachtig, zo'n grasbuikje heeft ie, echt beschamend. Ze gaan volgende week op een volle wei en dan krijgt hij het masker sowieso op, maar ik zit te twijfelen of ik hem nu vast zal omdoen... Alleen is het gras al vrij kort nu.
Delphi2 schreef:Onze andalusier merrie staat sinds twee jaar fultime met een graasmasker bij de andere paarden op de wei en ze doet het hier super mee, is mooi slank en geen harde manenkam. Ik had eerst de gewone graaskorf maar daar had ze met drie dagen de hele bodem uit geknaagd dus toen heb ik deze besteld, em ze doet het hier super mee, hij is wel wat duurder maar ze heeft hem nu dus voor het tweede seizoen om en hij slijt amper http://www.as-das-pferd.de/asdaspferd-s ... toren.html
Delphi2 schreef:De korf zelf is van leer, de bodemplaat van hard slijtvast kuntstof en het halster van vrij zacht en soepel materiaal, dus paard krijgt ook geen schuurplekken van he halster.
Ik heb er net ook nog een voor mijn dartmoorpony besteld, die krijgt van een gewone geraaskorf schuurplekken op kin en neus, dus voor hem heb ik een extra bontje bijbesteld.
Ik vind de korf de prijs zeker waard, alle onderdelen zijn ook los verkrijgbaar en er is duidelijk nagedacht over het ontwerp.
nadita schreef:Ik wil graag foto's zien van je creaties.
valesca_x schreef:mijn pony moet een graasmasker omdat ze snel hoefbevangen is welke graasmasker raden jullie aan?