Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jobamara schreef:Vogels weg houden is een probleem, op stal altijd wel mussen die zo brutaal zijn. Maar denk dat de zwaluwen niet lang meer op zich laten wachten, vind het prachtige nuttige dieren was altijd super blij dat ze kwamen maar het wordt een plaag bij ons. Ik had vorig jaar in de stal (10x12m) 14 nesten is dus 14x2=28 volwassenen en dan 2 legsels ( gemiddeld 4 per nest) 14 x8. Had vorig jaar de stal van de allergie pony volledig ingepakt met windbrekersgaas maar dit sloot teveel af. Ga morgen speciaal vogelnet halen (voor fruitbomen) en toch maar proberen om zijn stal vrij te houden. Het komt vooral omdat de boeren hun nieuwe schuren vogel dicht bouwen. Dus valt niet mee laat staan de wei, Wens je heel veel succes en blijf ons op de hoogte houden he. Ik kwam laatst een topic pollenallergie tegen, hier is iemand bezig met desensibiliseren ik blijf dat volgen zou dat dan de oplossing zijn? Groetjes
flappie2 schreef:Hier ff een updat van mijn paard.
Hij zit nu een week aan de pretnisolon en zins zaterdag merk ik iets verschil. Zaterdag viel het mij op dat hij wat minder vaak zijn hals strekte aan de longe en dat hij iets minder vaak briest, hoesten wat het zelfde. Zondag ben ik er weer even op gestapt heb veel gestapt en een klein stukje gedraaft. In stap strekte hij zijn hals minder, in draf deed hij het nog wel veel, de kuchen die hij nu gaf waren droge kuchen, je hoorde geen slijm roggel, terwijl ik dit zaterdag nog wel hoorde, dus het lijkt er op dat hij nu minder slijm in zijn longen heeft.
Ik durf nog niet te vroeg te juichen, want het zal niet de eerste keer zijn als hij weer een terug val krijgt. Maar voor nu ben ik positief en lijkt de pretnisolon zijn werk te doen, nu hopen dat het in een stijgende lijn blijft.
Mickyl schreef:Flappie, ik had idd een aantal van jouw posts al gelezen! Echt heel vervelend dat het hoesten bij jouw paardje al zolang speelt. Maar bij jou zijn ze toch ook achter die allergie voor stof en vogels gekomen dmv een longspoeling? Dat hebben ze bij mijn paard ook gedaan en dat was ook eigenlijk alles wat ik wilde evt. met bloedonderzoek. Die andere onderzoeken waren helemaal niet nodig geweest, want daar kwam niks uit. De foto's en echo gaven niet een duidelijk genoeg beeld waardoor er alsnog een bronchoscopie gedaan moest worden. Dus dan hadden ze dat net zo goed meteen kunnen doen en had het mij veel geld bespaard..
Dus ik ben het ermee eens dat je met dit soort klachten je paard beter meteen goed kan laten onderzoeken. Maar ik vind het vervelend dat de kliniek onnodige dure onderzoeken heeft gedaan zonder duidelijk overleg...