Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:10

Zo dat ziet er echt veel beter uit!

Veel succes en sterkte met de verzorging!

Groetjes genja

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:10

Die Mesitran is eigelijk toch wel geweldig he. Hoeveel wonden ik daarmee al goed heb zien genezen. Weet nog dat ik een stukje geschreven heb over wondbehandeling met honing in mn eindwerk. Interessant iig. Ik heb iig interesse in de case study/report als hij af is. Hou dit topic iig in het oog. Wond ziet er super uit. Mooi rustig.
Kan me wel voorstellen dat mensen even panikeren ivm eventuele mishandeling. Er zit nog altijd een 'gaatje' in (zeg maar gaatje als je vergelijkt met een tijd geleden).

Yeyo

Re: Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:23

wauw, het gaat echt supergoed zeg, helemaal top!

wel een prettig idee dat mensen er toch alert op zijn als ze dieren zien die iets mankeren en er meteen melding van maken.
in dit geval onnodig (kan me ook wel voorstellen dat je boos was in de eerste instantie) maar toch ook wel fijn dat er nog mensen zijn die zo alert zijn en aan de bel trekken!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:07

zow dat ziet er al goed uit zeg!!!! waauw echt geweldig!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:33

Wauw hee, wat een vooruit gang zit erin :oo Echt, het ziet er top uit +:)+

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:26

ziet er goed uit!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:39

Wauw, ik blijf me verbazen over de snelle genezing. De naam Mesitran zit al in mijn geheugen gegrift. Hoop er nooit gebruik van te hoeven maken....

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:45

Anne_GTI schreef:
Wauw, ik blijf me verbazen over de snelle genezing.

Hier sluit ik volledig bij aan! Wat een verhaal en wat een doorzettingsvermogen van de pony en eigenares natuurlijk.
Echt super gewoon.

Even offtopic: mijn kids hadden de neiging om die hengst op te zoeken en zelf te casteren _O-

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:45

Wauw! Zien er super uit heeee! Gaat hard nu

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:47

Sodemieter wat gaat dat goed zeg +:)+
Ik volg je topic met belangstelling en ook ik vind de verbetering iedere keer weer verbazingwekkend *D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:55

het gaat echt goed, en het is net of er elke dag verbetering is. +:)+

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:01

ik vind het heel goed dat iemand de db en politie en de hele rattaplan heeft ingeschakeld. eindelijk eens iemand die oplet en zn bek open trekt!!
ik snap dat het even erg vervelend was om ze aan de deur te krijgen maar gelukkig gaat het zo goed met je paardje en heb je de situatie uit kunnen leggen.

maar wat ziet het er goed uit zeg. je kunt gelukkig niet meer door de hals heen kijken. is je pony verder ook gewoon dezelfde als voor het ongeluk? of merk je veranderingen in haar gedrag?

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 13:36

@ suuzepuus-> Ik heb haar nu een paar dagen in de wei lopen met onze Gribaldi merrie, in het begin deed de Gribus een beetje lelijk....en toen bleef de kleine maar rennen terwijl ze normaliter wel altijd een bazige was, dat is er wel een beetje af maar bang nee dat helemaal niet.
Anderzijds gedragveranderingen zijn er bijna niet waar te nemen...ja ze is nu wel helemaal op mij gericht, was ze altijd al wel een beetje maar nu is dat helemaal erg.
Staat ze in de wei en je loopt 10 x voorbij hinnikt ze tien keer en komt ze steeds naar het hek...het liefste is ze steeds bij je in de buurt...dat zal langzaamaan wel weer wat minderen denk ik

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:55

Ik volg t topic ook al even en ik heb erg veel bewondering voor jou en je merrie!

De honingzalf is erg fijn spul, heb er zelf ook goede ervaringen mee. Het zilverwater kende ik nog niet maar zo zie je maar dat topics zoals deze ook voor andere mensen leerzaam kunnen zijn :)

Veel succes nog!

Bailey_Mar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:01

Jeetje echt heel heftig... Mooi dat het steeds weer wat beter gaat! Jullie zijn echt sterk samen, het gaat vast goedkomen!!

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:11

Ik was al de tijd een stille meelezer.. Maar wat een bewondering heb ik voor jou zeg! Je doet het hartstikke goed meis, en je paardje ook.. Petje af! En ga zo door..

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:05

Woow ik zat net je verhaal te lezen.
En met die foto's erbij.. pff wat vreselijk zeg.
Maar heel mooi om ook te lezen dat het alweer beter gaat.
Nog veel succes samen, en hopelijk geneest ze weer helemaal.

marjolijnk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:47

Het ziet er erg goed uit meid! :D
paarden verzorgen kan jij wél ;)
Je moet maar paardenverpleegster worden haha *D
Het komt weer helemaal in orde.
Eerste dagen waren echt een HEL..
Maar de schouderengeltjes hebben je een flink handje meegeholpen! ;)
Top meid! (Y)

Kwendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:38

Renaat, het ziet er steeds beter uit :D . Dat mensen de hele rattaplan ingelicht hebben kan ik me wel voorstellen ;) , zeker als je niet weet wat er aan de hand is. Maar het gelukkig zijn ze nu op de hoogte en mocht er nog iemand een melding doen kunnen ze het uitleggen :+

Maar ik blijf met verbazing lezen en kijken hoe snel en mooi de wonden genezen. Meid je hebt superwerk geleverd en ook dat gat gaat helemaal goed komen daar ben ik van overtuigd.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:14

Vanaf het begin meegelezen in dit topic!!! Ik heb ontzettend veel bewondering voor de ts en ben echt superblij dat de genezing zo goed gaat, ook leuk om te lezen dat iedereen zo meeleeft en tips geeft...toppie!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:26

Het gaat écht goed en blijft ook maar goed gaan.

Snap heel goed dat mensen gaan bellen, die reactie zou ik denk ik ook hebben als ik een pony zo in de wei zou zien. En dat moet je idd niet persoonlijk opvatten maar blij mee zijn... Als mensen gezien en gebeld hadden dat je pony zo toegetakeld werd door de hengst, had het misschien niet zover hoeven komen. Mensen zouden juist veel sneller moeten bellen vind ik (en ja, ik heb ook een keer gehéél onnodig de DB op m'n stoepje gehad omdat mn paarden in de blub stonden, geen eten, geen stal en zielig waren (dat m'n merrie in een dikke winterdeken met hood ingepakt zat zagen ze even over het hoofd, blub heb je nou eenmaal in een zandpaddock in het najaar, voer kregen ze 6 keer daags en stal stond achter het huis).

waterlelie48 schreef:
@mnkortleve-> dit was ook de tip van de politie...maar vindt dit eigenlijk niet nodig...heb je er een vraag over ze staat immers naast huis...kom dan even aan (volgens de politie durven de mensen dit niet) Het is nu iig wel bekend bij de politie dus mocht er nu weer een melding komen dan is het iig wel bekend.

Ik vind zo'n bordje met info helemaal niet zo'n gek idee... net wat de politie zegt, zou jij aanbellen bij een huis als je in de veronderstelling bent dat mensen zélf hun dier zo verwaarlozen of toetakelen? Doe maar niet want je hebt geen idee bij wat voor mensen je aan belt. Dat jij ter goeder trouw bent kunnen mensen aan jouw voordeur niet zien.
En zo'n bordje scheelt de politie en DB dan ook weer een boel werk, die hoeven niet elke melding aan te horen en uit te leggen wat er aan de hand is (want dat zullen ze dan wel moeten doen als er een melding komt waar ze niks mee doen... DB neemt ook altijd contact op met melders nadat ze zijn wezen kijken).
Korte uitleg printen en sealen en op 1 of 2 palen prikken is op zich niet zo veel werk. Én je helpt er misschien nog een paard mee ook, want het kan voor ontwetenden gelijk een goeie waarschuwing zijn nooit op die manier te laten dekken.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:15

Ik ben het met Francis hierboven eens. Je belt vaak niet zomaar aan om om uitleg te vragen. Om nou het in het land dekken ermee af te vallen daar ben ik het absoluut niet mee eens. Met vreemde paarden moet het wel met een beter beleid gebeuren maar afraden is het andere uiterste.

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:42

Misschien is het idd wel een optie om een bordje te maken...Alleen staat ze nu achter op de wei en is ze dus niet meer te zien vanaf de weg...bevalt me beter hahah.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:51

Balance, ik bedoel ook eigenlijk niet zozeer 'pasturebreeding' af raden, maar wel zo één op één een hengst en merrie bij elkaar gooien. Pasturebreeding gaat goed als dat in een normale kudde kan maar één op één moet je (maar da's dan mijn mening) altijd onder toezicht doen. Los of aan de hand boeit me dan niet (hoewel ik dat aan de hand zou doen, als het mis gaat pak je zo'n hengst als'ie eenmaal opgewonden en fanatiek is niet meer even uit de wei als'ie los loopt).

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:00

Mijn god wat een verhaal! Ik heb het hele topic gelezen.
Echt helemaal super hoe je bezig bent, daar kunnen vele baasjes nog een voorbeeld aannemen.
En wat een toppony die merrie van jou!