Het gaat écht goed en blijft ook maar goed gaan.
Snap heel goed dat mensen gaan bellen, die reactie zou ik denk ik ook hebben als ik een pony zo in de wei zou zien. En dat moet je idd niet persoonlijk opvatten maar blij mee zijn... Als mensen gezien en gebeld hadden dat je pony zo toegetakeld werd door de hengst, had het misschien niet zover hoeven komen. Mensen zouden juist veel sneller moeten bellen vind ik (en ja, ik heb ook een keer gehéél onnodig de DB op m'n stoepje gehad omdat mn paarden in de blub stonden, geen eten, geen stal en zielig waren (dat m'n merrie in een dikke winterdeken met hood ingepakt zat zagen ze even over het hoofd, blub heb je nou eenmaal in een zandpaddock in het najaar, voer kregen ze 6 keer daags en stal stond achter het huis).
waterlelie48 schreef:@mnkortleve-> dit was ook de tip van de politie...maar vindt dit eigenlijk niet nodig...heb je er een vraag over ze staat immers naast huis...kom dan even aan (volgens de politie durven de mensen dit niet) Het is nu iig wel bekend bij de politie dus mocht er nu weer een melding komen dan is het iig wel bekend.
Ik vind zo'n bordje met info helemaal niet zo'n gek idee... net wat de politie zegt, zou jij aanbellen bij een huis als je in de veronderstelling bent dat mensen zélf hun dier zo verwaarlozen of toetakelen? Doe maar niet want je hebt geen idee bij wat voor mensen je aan belt. Dat jij ter goeder trouw bent kunnen mensen aan jouw voordeur niet zien.
En zo'n bordje scheelt de politie en DB dan ook weer een boel werk, die hoeven niet elke melding aan te horen en uit te leggen wat er aan de hand is (want dat zullen ze dan wel moeten doen als er een melding komt waar ze niks mee doen... DB neemt ook altijd contact op met melders nadat ze zijn wezen kijken).
Korte uitleg printen en sealen en op 1 of 2 palen prikken is op zich niet zo veel werk. Én je helpt er misschien nog een paard mee ook, want het kan voor ontwetenden gelijk een goeie waarschuwing zijn nooit op die manier te laten dekken.