N4N4 schreef:Toch hier ook maar even reageren..
Mijn paard is 2 weken geleden begonnen met hoesten , beetje verhoging en benauwdheid .
Was een diepe droge hoest die uit haar tenen kwam .
Geen snot oid en ook niet schudden met het hoofd
Heb de veearts laten komen en die heeft haar op de medicijnen gezet .(dit ivm hoestverleden Idd altijd in het voorjaar)
Nu kom ik dit topic tegen en er valt aardig wat op zijn plaats ..
Vorig jaar op de wei vreselijke dikke ontstoken ogen en vaak de neus afvegen ( alsof ze in de brandnetels gezeten heeft )
Ik vermoed dat ze een pollen allergie heeft
, ben begonnen met puur pollen, heb alvast een uv werend masker gekocht tot over d'r neus en ben zeer geïnteresseerd in de anti histamine tabletten ( heb ze thuis gewoon in de kast liggen cetrizine )
Wil deze graag gaan proberen maar hoe ga ik dit doen..
Las dat iemand haar paard 2 tabletjes per dag gaf en een ander 6 per dag ..
Starten met 2 per dag en dan bv opbouwen naar 6 per dag of beginnen met 6 per dag en afbouwen naar een onderhouds dosering die werkt ?
Hoe snel zie je dat het werkt ?( of niet )
Zijn wel wat vragen , sorry , maar hoop dat dit ( in combi met de andere dingen ) mijn merrie gaat helpen om fatsoenlijk en zonder dikke ogen de weiperiode door gaat komen , de flesjes oogdruppels en veearts bezoeken afgelopen zomer waren niet grappig ( evenals het druppelen van de ogen )
Bedankt alvast !
Ik ben begonnen met 2 tabletjes, een paar dagen, nauwelijks verbetering. Daarna heb ik opgebouwd naar de dosering die ik nu geef. Altijd een paar dagen dezelfde dosering gegeven.
Nu zit ik dus op 6 tabletjes per dag, die ik savonds geef. Mijn paardje weegt maar een 320 kg, maar blijkbaar heeft ze toch meer nodig dan 10 mg per 100 kg lichaamsgewicht.
Ik ben wel van plan om te kijken of ik weer iets zou kunnen afbouwen om te kijken hoe dit gaat. De neuszalf doet bij haar namelijk ook veel.