Heb nog een volle 'tube' derfen waar ik niks meer mee ga doen (een eczemer komt er niet meer in). Als iemand hem wilt hebben mag dat, ophalen of tegen verzendkosten.. voor de eerste die pb't.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
natasja1475 schreef:Ik ben heel benieuwd of er al veel paardjes zijn met jeuk? Mijn zware zomereczemer is september vorig jaar verhuisd naar een andere plek, geen gras en dag en nacht in een kudde. Afgezien van wat gekriebel van het verharen en jeuk in zn neus van hooikoorts zie ik verder nog geen jeuksymptomen. Ik ben dan zo benieuwd of dat door het verhuizen komt of dat de andere eczemers ook nog geen of nauwelijks jeukklachten hebben
natasja1475 schreef:Ik ben heel benieuwd of er al veel paardjes zijn met jeuk? Mijn zware zomereczemer is september vorig jaar verhuisd naar een andere plek, geen gras en dag en nacht in een kudde. Afgezien van wat gekriebel van het verharen en jeuk in zn neus van hooikoorts zie ik verder nog geen jeuksymptomen. Ik ben dan zo benieuwd of dat door het verhuizen komt of dat de andere eczemers ook nog geen of nauwelijks jeukklachten hebben
eilleen333 schreef:Hier acuut jeuk van de week. Ik snapte er niets van, normaal jeukt ze pas vanaf juni. Ik ben begonnen met de immuuntherapie vorig jaar en ik was even bang dat het een averechts effect ging hebben.
Maar de dag erna schuurde een ander ook die geen eczeem heeft.
Een grondige inspectie bracht duidelijkheid: ze hebben luizen!
Dus het hele zwikje lekker gewassen en nu weer jeuk vrij!
henny_w schreef:eilleen333 schreef:Hier acuut jeuk van de week. Ik snapte er niets van, normaal jeukt ze pas vanaf juni. Ik ben begonnen met de immuuntherapie vorig jaar en ik was even bang dat het een averechts effect ging hebben.
Maar de dag erna schuurde een ander ook die geen eczeem heeft.
Een grondige inspectie bracht duidelijkheid: ze hebben luizen!
Dus het hele zwikje lekker gewassen en nu weer jeuk vrij!
Mag ik vragen waar je ze mee gewassen hebt? Een vriendin van mij benaderde me gisteren met hetzelfde probleem. Haar jaarling fjord begon ineens te schuren van de week en gisteren kwam ze erachter dat deze ook flink onder de luizen bleek te zitten.
Kinke schreef:MissYvette, waarom een vliegendeken ipv een eczeemdeken?
Ootie schreef:Hier ook nog geen kriebels gelukkig. Mijn paard staat nog lekker bloot.
Ik ben ook wel benieuwd waarom je voor een vliegendeken kiest.
ellepel schreef:Nou ja ze kan het eerst proberen.
Maar een vliegendeken heeft wat grote mazen,daar kan de kleine cullicoides doorheen prikken.
Voor de dieren met een allergie daar voor,is het dus ongeschikt