[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:10

miek140 schreef:
En nog een vraagje: Onder de staartflap zit een zwart bandje, ik neem aan dat daar de staart doorheen moet? En die groene die daaronder zit, moet de staart daar ook doorheen? Of moet die groene band juist over de flap?
Zoals je leest heb ik dus echt de ballen verstand van eczeemdekens :')
Ik vind hem wel erg lekker aan voelen. Licht, soepel en sterk. Ik heb ook de regen liner erbij :)

dan kan hij niet fatsoenlijk meer mesten dus dat zou ik maar niet doen.
het zwarte bandje (elastiek) gaat om de staart zodat de flap niet opwaait en mee omhoog gaat met het mesten. De groene direct achter de billen langs.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:13

Jamaar en die groene dan? Ik vind de zwarte nog wel logisch, om de staart echt onder de flap te houden, anders dan komen die vliegjes nog. Google heeft ook niet het verlossende antwoord :P

Nog even ter verduidelijking: Mijn paard heeft (nog) geen eczeem, is een importer uit IJsland en staat nu een maandje hier. De deken gaat er preventief op, dus proberen te voorkomen dat het een allergie wordt.

Als mn paard straks droog is zal ik de deken nog een keer opgooien en een foto maken :)
(maar ik vrees voor het ergste :') Het zal ook eens een keertje droog zijn als ik moet uitmesten...)

Edit: Dankje Yvonne voor de verduidelijking :o

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:49

Kent iemand de Bio Eos capsules toevallig? Ik vond die op deze website: http://www.sweet-itch.co.uk/index.html

Ik kan verder nergens wat vinden aan info, maar ik heb inmiddels de fabrikant gemaild over o.a. de ingredienten.

Mocht er iemand zijn met nadere informatie, dan hoor ik het graag.

intel_1x

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:23

Ik ben ook benieuwd naar de ingrediënten, als dat niet geheim van de "kok" is ;-)

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:31

intel_1x schreef:
Ik ben ook benieuwd naar de ingrediënten, als dat niet geheim van de "kok" is ;-)

In dat geval weet ik ook genoeg en is er weer een produkt ontmaskerd............ :$

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:50

Ik kreeg vandaag antwoord: ik werd terugverwezen naar de site. Daar zou ik de antwoorden op mijn vragen vinden.

Niet dus, nergens ingredienten. Wel dat de capsule wit is en dat het "non-steroidal" is. Dat had ik al gelezen.

Ik heb dus nogmaals om de ingredienten gevraagd.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:25

Dan weet ik eigelijk al genoeg ..... ;-) Ben benieuwd wat ze op je 2e mail te zeggen hebben.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:15

een stemmetje in mijn achterhoofd fluistert 'Leen Taal'...

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:12

Vandaag allebei de RSIH op gehad, alleen de hals niet helemaal dicht gemaakt:

165:
Links:
Afbeelding
Rechts:
Afbeelding

En de 175
Links:
Afbeelding
Rechts:
Afbeelding

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:18

merrieveulen schreef:

Moest ik ook gelijk aan denken, maar ik wacht nog even op een inhoudelijke reactie.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:48

merrieveulen schreef:

haha,wil je die naam niet noemen?
ik ben echt zwaar allergisch voor die man!!!!

wat ik nog vond voor die mensen die wel eens iets willen uitproberen:
http://www.anthemis.nl/aromabasis/neem.htm
zowel inwendig als uitwendig dus goed tegen insecten.

dan zou je nog spirulina kunnen proberen.
http://www.kruidenvoordieren.net/spirulina.html

ik gebruik zelf al jaren spirulina..ben er zelf heel tevreden over :j
ik ga er deze zomer in elk geval mee beginnen bij appie, ik weet wat het bij mezelf doet, ben wel benieuwd wat het bij hem doet

ohw en wat er in de Bio EOS capsules zit?
dit:
Citaat:
bacterial cell extracts that are designed to modify the immune response

moet alleen nog eens uitzoeken wat dat allemaal inhoudt.
maar denk dat dit wel iets is wat uit een laboratorium komt :j .
maar het is al een ouder product uit 2010, en 50 % van de paarden die er mee behandeld zijn laat een beetje verbetering zien, 10% een goede verbetering en nog eens 10% verbeterd behoorlijk van de eczeem.

maar ja dit doen heel veel middeltjes. :j
schijnt toch een van de betse oplissingen te zijn om met imuuntherapie bezig te gaan
maar dat is denk ik ook wel erg prijzig

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:00

Miek140, ben je aan het passen? beide dekens zijn te lang in de rug, dan krijg je mestvlekken in de staartflap. Je zou een kortere kunnen kiezen. Het zijn nu beetje jurken :-) Alhoewel het bij de borst beetje trekt, 165. Ik heb ook te grote deken gehad, en die ging schuren. Het moet echt op maat zijn en mag best aansluiten overal, ook de hals moet niet te lang zijn want dan gaat het steeds loszitten bij de oren.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:08

Vind je de 165 echt te lang?
De achterkant van de deken komt precies bij de achterkant van haar billen. Als de deken korter wordt dan komen haar billen er echt onderuit!
En ook de hals, als ze haar nek helemaal naar beneden doet om te eten dan zitten er nét geen kreukels meer in. Als die korter wordt dan gaan haar oren er toch ook uit als ze gaat eten?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:15

ik vind de dekens ook wat te lang,maar die kun je zelf heel makkelijk wat korter maken.
dat houdt je echt met dit soort dekens.
gewoon in het midden(de rug) een stukje dubbelvouwen en vastzetten,dan past ie perfect!

ik vind dit een hele mooie deken,hij ligt wel heel mooi :D

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:22

Hallo allemaal

Ik heb een shetlander en ze schuurde zich rot.Ze hing in de buizen van de paddock de hele dag.
Dus ik dacht zomer over jeuk weg.
Niet dus daarom behandeld met sebacil tegen luis en mijt.
Schuren nog niet weg.
Geschoren om te kijken wat ik tegen kwam.
Schrok me rot haar hele onder buik was 1 grote korst.
Da wezen kijken die verteld mij dat het een allergie kan zijn.
Als ik een bloedonderzoek zou laten doen dan zou hij kunnen zien of het door de knutten kon komen of niet.
zal dit idd zo kunnen zijn?
Nu heb ik haar alleen op hooi staan en heb het biks laten vallen snoepjes krijgt ze niet meer.
Het gaat nu een stukje beter alleen heeft ze wel een verdikking aan de manenaanzet.en schuurt soms nog.
Ze heeft ook bij haar schoft allemaal kleine bobbeltjes richting haar buik toe zeg maar niet veel maar een beetje.
De grote korst onder haar buik is weg na het behandelen van sweet its.
Wat zouden jullie denken?
Zal ik haar in maart onder een eczeemdeken zetten om als het eczeem is het voor te zijn.
En zo ja welke kan ik dan het beste nemen?
Ze heeft ook veel last tussen haar voorbenen en de plooi ervan.
Of kijken hoe het dit jaar gaat worden? alleen zal ik dit heel zielig vinden
Ik voel me al zo schuldig dat ik haar gewassen heb met sebacil terwijl ze zo een grote korst onder haar buik had.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:34

Miek140, de 175 groene lijn komt ver over de billen, dus die staartflap hang veel te laag. Dan hebben ze moeite met staart optillen en beland mest in staart en deken. Ook de zijkanten zijn te lang, met rollen kan hij wel op zijn eigen deken staan.

Rambo is niet geschikt voor alle type pony's en paarden, maar als je het inkort zijn het superfijne dekens met een mooie pasvorm. ook voor de kortere ruggen. De hals moet idd beetje ruimte hebben voor grazen en de borst moet niet te krap. Ik persoonlijk zou voor 165 kiezen zo op de foto te zien, dat zit gewoon wat mooier. Rambo dekens moeten niet te los zitten. Ook zie ik nog ruimte genoeg bij de hals/oren.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:37

Tomnaat, ik zou zeker in april de deken om doen preventief. Zomerexceem jeuk bouwt zich op en je kunt de jeuk beter voor zijn! Beterschap met je pony.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:09

Haha ja na het passen dacht ik ook echt: Nee, het wordt toch echt de 165 ;)
Die 175 is echt een jurk :')

Maar Ellepel vroeg om foto's dus ziehier :)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 08:42

ik vind de 165 wel aardig goed zitten, hij plooit wel bij de achterhand, het verloop naar beneden zeg maar, maar ze staat op de foto's ook 'kort' en heeft rond billen, iets afhangend kruis. bij een paard van hetzelfde formaat met een rechtere rug en vlakker kruis zal de deken goed zitten, ik denk dan ook dat het meer gemaakt is voor dergelijke paarden. op zich is het volgens mij niet erg dat hij aan de achterkant wat royaal valt, zo'n deken is niet zwaar genoeg om problemen te geven met het optillen van de staart.

ik denk dat als je bij de achterhand een stukje inneemt hij perfect zit. je kunt dan die 'jurkplooi' langs het achterbeen zeg maar innemen. dan sluit ie achter in het geheel wat beter aan. van de ruglengte op zich hoeft volgens mij niets af, als ik me zo een voorstelling maak van waar de zitbeenknobbels uitkomen denk ik wel dat ze die lengte wel mag hebben. alleen dus een beetje meer model ipv rechtoe rechtaan.

@ tomnaat, een deken kan nooit kwaad en je kunt er eea mee opvangen voor er echte problemen ontstaan vwb ZE. maar ik zou ook zeker een uitgebreid bloedonderzoek laten doen, het kan namelijk ook heel goed een allergische reactie zijn op zoiets simpels als een plantje of boom. daarnaast zijn er ook nog inwendige problemen die erge jeuk kunnen veroorzaken, zoals IR bijvoorbeeld, dus ik zou zéker nog even met de DA in overleg gaan.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 08:58

@tomnaat: goed dat je een bloedje laat nemen. Het kan ZE zijn, maar als je paard nu nog schuurt zou ik eerder denken aan teveel suikers of ergens anders een reactie op. Mocht het iets inwendigs zijn, dan is het waarschijnlijk nu ook niet ineens over omdat je nu met brok bent gestopt. Die afvalstoffen moeten er allemaal uit.. Laat je alleen op ZE testen of neem je ook bijv. gras etc mee met de allergietest?

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:33

hallo allemaal ben ik weer
mijn da zei tegen mij dat het nu best het eczeem kon zijn vanwege de ernst die ze had.
Ze had alles open met korsten de korsten zouden ook jeuken en als die weg zouden zijn dan zou het jeuken ook over moeten zijn.
Ze is nu bijna een maand van de brok af.
Hoe lang zou dat in het lichaam duren voordat dat weg is?

Ik wil opzich best een onderzoek laten doen alleen kan dat per onderdeel.
En een uitgebreid onderzoek zou op 5 a 600 euro uitkomen dit vind ik opzich een beetje te gek.
Daarom zat ik aan een deken te denken mocht ze dan nog last hebben dan zou ik wel een bloedonderzoek doen.

Oja welke deken zijn er voor kleintjes die een onderlengte hebben van 125. en welke sluit het beste aan op buik en borst en de benen?
Ik zie er zo veel maar kom er niet uit.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:50

Bij ons kost een simpele bloedproef 80 euro, dan wordt getest op 4 punten waaronder gras en knutten.
Een deken opgooien kan uit preventie altijd, maar het zou vervelend zijn als je paard ergens een allergie voor heeft en de jeuk dan nog niet over is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:00

tomnaat,het klinkt wel als een allergie.
hoe staat je shet nu dan.
loopt het 24/7 op de wei,of staat het een deel op stal,wat voor strooisel gebruik je etc....

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:47

ellepel schreef:
tomnaat,het klinkt wel als een allergie.
hoe staat je shet nu dan.
loopt het 24/7 op de wei,of staat het een deel op stal,wat voor strooisel gebruik je etc....

mijn shet staat van een uur of 9 tot +- 17.30 in de paddock daarna gaat ze lekker de stal in.
Hier staat ze op stro en krijgt ze haar hooi weer en meer niet.

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:49

Jotoma schreef:
Bij ons kost een simpele bloedproef 80 euro, dan wordt getest op 4 punten waaronder gras en knutten.
Een deken opgooien kan uit preventie altijd, maar het zou vervelend zijn als je paard ergens een allergie voor heeft en de jeuk dan nog niet over is.

Was dat bij mijn da dan ook maar die is dus een stukje duurder.
En dan is het maar 1 onderdeel waar ze opgetest word.
Ik wil wel een andere da vragen maar deze is pas overmorgen terug.