Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hou je ons op de hoogte? Ben wel benieuwd 
)

[***] schreef:Maar jij zit in Nederland denk ik? Want ik heb toen zitten opzoeken en blijkbaar betaal je in Nederland geen douanekosten vanuit Amerika en in België welDan moet ik al met een tussenadres werken maar dat is weer meer gedoe en ook kosten natuurlijk.
Stephanie_93 schreef:Ik ben sinds vandaag alvast begonnen met de druppels van Puur Pollen, omdat ik denk dat bij mijn paard de pollen de grootste triggers zijn. Hij heeft er nu enkele dagen niets last meer van gehad, maar zodra het terug warmer/droger weer is zal het hoofdschudden wel terug komen vrees is. Daarom heb ik ook direct besloten om een test te laten doen op zijn manen, zo weet ik in ieder geval al waaraan hij allemaal allergisch is.
Ik ben zelf begonnen met heel het topic door te lezen en voor mezelf al zoveel mogelijk tips eruit te halen, zit momenteel op pagina 286. Ik heb vele andere filmpjes gezien van paarden die hoofdschudden, maar heb de indruk dat mijn paard het precies vele zwaarder/erger heeft dan wat ik al voorbij heb zien komen? Ik heb hem nog geen 2 weken, en hij moet nog 2 jaar worden, maar begin al te vrezen dat dit misschien helemaal niet goed gaat komen?
Stephanie_93 schreef:Ik ben sinds vandaag alvast begonnen met de druppels van Puur Pollen, omdat ik denk dat bij mijn paard de pollen de grootste triggers zijn. Hij heeft er nu enkele dagen niets last meer van gehad, maar zodra het terug warmer/droger weer is zal het hoofdschudden wel terug komen vrees is. Daarom heb ik ook direct besloten om een test te laten doen op zijn manen, zo weet ik in ieder geval al waaraan hij allemaal allergisch is.
Ik ben zelf begonnen met heel het topic door te lezen en voor mezelf al zoveel mogelijk tips eruit te halen, zit momenteel op pagina 286. Ik heb vele andere filmpjes gezien van paarden die hoofdschudden, maar heb de indruk dat mijn paard het precies vele zwaarder/erger heeft dan wat ik al voorbij heb zien komen? Ik heb hem nog geen 2 weken, en hij moet nog 2 jaar worden, maar begin al te vrezen dat dit misschien helemaal niet goed gaat komen?

Stephanie_93 schreef:Bedankt Dieseltje en NRJ voor jullie reactie, ik hoop echt dat ik snel een gepaste oplossing kan vinden want zo kan hij écht niet de zomer tegemoet... Is nu altijd op droge/warme dragen dat hij last heeft, echt veel last. Hij heeft vandaag nog 1 uur tegen de drinkensbak liggen schuren met zijn neus, als hij zo doorgaat ligt zijn neus binnenkort helemaal open vrees ik.
NRJ, die Ceterizine is dat voor mensen? Ik heb een dokter in mijn familie en zij stelde volgens mij dit medicijn vandaag ook voor om eventueel aan mijn paard te geven aangezien dit voor mensen heel goed werkt.
Ik had echter zelf ook nog research gedaan naar het onderzoek met cetirizine bij paarden en gevonden dat je tussen de 0,2 en 0,4 gram per kg lichaamsgewicht kunt geven (1 x per 12 uur).Wesco schreef:Wat voor een zalf gebruik je?
Ondanks dat ik hem maar 1 x per dag kan smeren, heeft ze nauwelijks meer last. Stephanie_93 schreef:Bedankt Dieseltje en NRJ voor jullie reactie, ik hoop echt dat ik snel een gepaste oplossing kan vinden want zo kan hij écht niet de zomer tegemoet... Is nu altijd op droge/warme dragen dat hij last heeft, echt veel last. Hij heeft vandaag nog 1 uur tegen de drinkensbak liggen schuren met zijn neus, als hij zo doorgaat ligt zijn neus binnenkort helemaal open vrees ik.
NRJ schreef:Stephanie_93 schreef:Bedankt Dieseltje en NRJ voor jullie reactie, ik hoop echt dat ik snel een gepaste oplossing kan vinden want zo kan hij écht niet de zomer tegemoet... Is nu altijd op droge/warme dragen dat hij last heeft, echt veel last. Hij heeft vandaag nog 1 uur tegen de drinkensbak liggen schuren met zijn neus, als hij zo doorgaat ligt zijn neus binnenkort helemaal open vrees ik.
NRJ, die Ceterizine is dat voor mensen? Ik heb een dokter in mijn familie en zij stelde volgens mij dit medicijn vandaag ook voor om eventueel aan mijn paard te geven aangezien dit voor mensen heel goed werkt.
Ellepel heeft je vraag al grotendeels beantwoordIk had echter zelf ook nog research gedaan naar het onderzoek met cetirizine bij paarden en gevonden dat je tussen de 0,2 en 0,4 gram per kg lichaamsgewicht kunt geven (1 x per 12 uur).
Ik heb ook langzaam opgebouwd, begonnen met 2 en zit nu op 6 per dag. Dit lijkt bij de mijne afdoende te helpen in combinatie met de neuszalf tegen pollen.